Home / News / Content Marketing / 6 narzędzi, które pomogą stworzyć dobrą i skuteczną treść

6 narzędzi, które pomogą stworzyć dobrą i skuteczną treść


[ SEOWind.io - pisz treści które rankują się w TOPach ]

Niezależnie od tego, czy chcesz stworzyć post na Facebook, treść na landing page czy wpis na blogu, a może treść reklamy do GoogleAds, istnieje długa lista narzędzi, które mogą Ci w tym pomóc, a wiele z nich z powodzeniem zastąpi parę gadżetów i programów, z których korzystasz na pewno dziś.  Niektórych trzeba się będzie nauczyć, inne są tak proste, że aż zaczniesz się wstydzić, że jeszcze z nich nie korzystasz, ale całą szóstkę łączy jedno: umiejętnie wykorzystując te narzędzia, stworzysz treść, która może podbić świat.

Narzędzie #1: Hubspot Blog Topic Generator

Jeśli chcesz stworzyć ciekawy wpis na blog, ale brakuje Ci pomysłów, o czym mógłby być, Hubspot Blog Topic Generator będzie źródłem inspiracji. To narzędzie jest banalnie proste – wystarczy podać parę słów, a dzięki kilku prostym trikom z zakresu tworzenia ciekawych tytułów otrzymasz listę propozycji. Podpowiedzi z Hubspota mają szansę zadziałać jak korba na stare auto: może zakręci i ruszy. Niczego nie napisze za Ciebie, często trzeba będzie dopracować tytuł, ale za to podsunie pomysł.

Hubspot wygląda podejrzanie prosto. To trzy pola na wpisanie słowa i jeden przycisk. Prawdę mówiąc, od zaplecza też nie dzieje się szczególnie wiele, bo narzędzie wykorzystuje proste triki językowe (w dodatku po angielsku). Cóż – nie pierwszy raz można się przekonać, że proste środki są najlepsze.

Hubspot Topic Generator

Narzędzie #2: Übersuggest

Tym razem narzędzie z innej beczki – Übersuggest (scraper autouzupełnień Google) będzie szczególnie przydatny dla osób, które koniecznie chcą zoptymalizować treść pod kątem SEO i szukają dopasowanych słów kluczowych. W zasadzie możesz potraktować to jako alternatywę dla Planera Słów Kluczowych Googlenarzędzie podsunie alfabetyczną listę keywordów, które mogą, choć nie muszą się przydać. Wprawdzie dla języka polskiego spora część nie będzie użyteczna, niemniej jednak przynajmniej niektóre frazy okazują się prawie zawsze pomocne. Mało tego, zdarza się, że Übersuggest podsunie nawet pomysł na nowy produkt lub usługę. To też raczej narzędzie, które przyda się na etapie planowania, ale nie wszystkie z dzisiejszej listy takie są.

Ubersuggest

Narzędzie #3; Languagetool.org

Absolutne must-have dla każdego twórcy treści pisanej. Niewielki program napisany w Javie ma wersję dodatku dla Libre/OpenOffice, wersję samodzielną i plugin do Firefoxa. Powiedzieć, że służy do sprawdzania pisowni, to trochę za mało. Stworzony przez lingwistów potrafi znaleźć nie tylko kilkaset błędów różnego typu, ale także wybrane złośliwe literówki, które umkną standardowej poprawie pisowni w edytorze. Jest to program wykorzystywany chętnie przez profesjonalnych copywriterów, znalazł też wielu zwolenników wśród redaktorów i korektorów w wydawnictwach, bo mimo bardzo niepozornej oprawy ma naprawdę spore możliwości i cechuje się bardzo dużą skutecznością.

Languagetool.org

Narzędzie #4: PlaceIt

Nie masz ochoty wydawać olbrzymich pieniędzy na PhotoShopa, a na grafikach się zawiodłeś? Świetnie! Właśnie dla Ciebie powstał PlaceIt. To narzędzie potrafi zrobić właściwie tylko jedną rzecz: pokazać Twój produkt w zastosowaniach dnia codziennego. PlaceIt to jednak nie program graficzny. To zautomatyzowane narzędzie, któremu musisz podsunąć tylko jedną rzecz, a mianowicie zdjęcie Twojego produktu. Później już tylko wybierasz, na jakim tle ma się on pojawić, a magia programu robi resztę: kadrowanie, obroty, pochylanie, cienie. Mało tego – poza statycznymi obrazami można też wygenerować wideo.

PlaceIt

Narzędzie #5: Easel.ly

Tym razem coś dla miłośników grafik w innym wydaniu, a mianowicie infografik. Jeśli próbowałeś kiedyś jakąś przygotować, to wiesz, że zajmuje to długie godziny. W zasadzie Easel.ly trudno nazwać wyrafinowanym narzędziem. To po prostu kolekcja sporej ilości szablonów wstępnie przygotowanych do tego, co chcesz pokazać. A najlepsze w tym jest to, że nie ma znaczenia, co chcesz na swojej grafice pokazać, na pewno znajdziesz szablon zaprojektowany z myślą o Twoich potrzebach.

Na pewno jest to narzędzie warte wypróbowania.

Easel.ly

Narzędzie #6: Djpod

Jest taka forma przekazywania treści, która jest dziś zdecydowanie zbyt często lekceważona. Spójrz zresztą sam: nawet na tej liście były narzędzia do pisania, tworzenia grafik i filmów, ale nie było żadnego do podcastów. Miałem na myśli, że nie było dotąd, bo Djpod jest właśnie tym, czego brakowało. To narzędzie ma zasadniczo dwie funkcje. Po pierwsze pozwala stworzyć profesjonalny podcast, czego się pewnie już domyśliłeś, ale także pozwala na jego hostowanie i udostępnianie za pośrednictwem sieci społecznościowych i iTunes. Bez ograniczenia miejsca i z pełnymi statystykami jest to narzędzie, które po prostu musi docenić każdy, kto szuka ciekawego sposobu na przekazanie informacji, których albo się nie da, albo nie warto zamykać w innej formie.

Djpod

Twoje typy

To tylko krótka lista tych narzędzi które uważamy za wartościowe. A czy Ty masz swoje typy? Jeśli tak napisz w komentarzu.

O LukaszZelezny

Prelegent, trener, autor. Head of Organic uSwitchUK. Zajmuje się SEO, PPC i mediami społecznościowymi. Prywatnie fan podróżowania, drum and bassu i szkockiej.

Zobacz również

Jak wypozycjonować kanał na YouTube

YouTube to druga co do wielkości platforma wyszukiwania na świecie. Z tego powodu, każdy twórca …

Pierwszy Komentarz

  1. Bardzo przydatne, szczególnie placeit. Dziękuje.