[ SEOWind.io - pisz treści które rankują się w TOPach ]
Właściciele biznesów działających w sieci bezustannie próbują znaleźć nowy próg. W wielu wypadkach oznacza to analizowanie własnego biznesu, w celu zidentyfikowania niewielkich zmian, które mogą wpłynąć na poprawę rezultatów. Istnieją różne narzędzie analityczne, które dadzą ci dokładne informacje na temat ruchu na twojej stronie, reklamy, mediów społecznościowych oraz konwersji. Te informacje mogą mieć wpływ na to jak prowadzisz swój biznes. Jednocześnie wiele z tych narzędzi może zostać użyta, aby zorientować się czym dokładnie zajmują się twoi konkurenci. Nawet jeśli masz wyznaczoną swoją własną drogę działania, analiza działań rywali może pomóc w uniknięciu błędów, które oni popełnili wcześniej, a które mogą kosztować cię stratę czasu oraz pieniędzy. Jakich narzędzi powinieneś użyć, aby śledzić działania konkurencji?
Z tego artykułu dowiesz się o mechanizmach, które:
- Pozwolą ci zobaczyć słowa klucze konkurencji;
- Dadzą ci słowa klucze, które sa przez nich używane;
- Pokażą ci jak monitorować ruch na stronach twoich rywali;
- WE końcu odpowie na fundamentalne pytanie – jakie narzędzia do analizy konkurencji w mediach społecznościowych używać.
SEMRush
‘SEMRush’ umożliwia monitorowanie wyników PPC i SEO z ostatnich 10 lat. Dzięki temu programowi po wpisaniu nazwy domeny do pola wyszukiwania możesz zobaczyć wszystkie rankingi rezultatów wyszukiwań organicznych danej witryny, zbadać każde słowo kluczowe zakupione w Adwords i porównać kopię reklamy. Dzięki tej wiedzy możesz unikać kupowania nieskutecznych słów kluczowych oraz odkryć istotne słowa-klucze związane z branżą. Z ‘SEMRush’ możesz szpiegować słowa klucze konkurencji i poznać te, których używają. Dowiesz się również, jak zobaczyć oraz przeanalizować kluczowe słowa konkurencji.
Brand24
Jest doskonałym narzędziem do monitorowania własnej marki, ale może być także użyte w celu śledzenia działań konkurentów. Narzędzie prześledzi lokalizacje, gdzie marka została wymieniona, a także na bieżąco zaktualizuje nowe odniesienia. Poza wskazaniem wzmianek, narzędzie nada im też punktację na podstawie tego jak duży mają wpływ na rozpoznawalność marki. Posiadając te dane możesz spróbować zmieścić informacje na temat twojej firmy na najbardziej wpływowych witrynach.
WhatRunsWhere
‘WhatRunsWhere’ śledzi ponad 120 różnych wydawców na całym świecie, także jest w stanie dokładnie określić, gdzie twoi konkurenci kupują reklamy. Dzięki śledzeniu dużej liczby konkurentów, ‘WhatRunsWhere’ pomaga odkryć wiele nowych platform reklamowych i jednocześnie określić, czy ich używanie jest opłacalne.
https://www.whatrunswhere.com/
Simply Measured
‘Simply Measured’ skupia się na analizach mediów społecznościowych, zarówno dla twojej własnej marki, jak i dla konkurentów. Narzędzie to działa na wszystkich głównych platformach społecznościowych, śledząc treść na podstawie poziomu zaangażowania odbiorców oraz innych wyznaczników. Możesz też śledzić konta, gdzie wymieniona została nazwa marki oraz użyte hasztagi, dzięki czemu można zobaczyć, kto i gdzie mówi o twojej konkurencji.
Ahrefs
‘Ahrefs’ to wszechstronne narzędzie, które sprawdza domeny, treść, linki zwrotne, platformy społecznościowe i wiele innych. Główne mechanizmy to Site Explorer, służący do wyszukiwania linków przychodzących dla SEO; Content Explorer, który analizuje udostępnianą treść; oraz Positions Explorer, który śledzi słowa – klucze w ruchu organicznym i płatnej reklamie. To narzędzie jest odpowiedzią na podstawowe pytanie – jak uzyskać najlepszej jakości linki dla Twojej witryny w celu wzmocnienia wydajności SEO.
SimilarWeb
‘SimilarWeb’ to konkurencyjny program wywiadowczy oferujący darmową i płatną subskrybcję. Bezpłatna wersja dostarcza szczegółowych danych dotyczących ilości odwiedzających stronę, czasu jaki spędzają przeglądając witrynę oraz wskaźnika odrzuceń, natomiast płatna wersja daje umożliwia dużo bardziej szczegółową analizę. Dowiesz się, jak sprawdzić, śledzić i monitorować ruch na stronie konkurenta. Wśród wielu innych są między innymi opcje monitorowania ruchu na stronie, odkrywania skutecznych słów-kluczy, nieoczywistych przyczyn ruchu, oraz wewnętrznych stron, które cieszą się niespodziewanym wzrostem odwiedzin.
BuiltWith
‘BuiltWith’ pozwala ci spojrzeć na tajniki technologii stojącej za tworzeniem strony internetowej. To narzędzie pokaże ci nazwę serwera, dostawcę hostingu, usługę poczty elektronicznej, system zarządzania treścią, dostawcę reklamy, serwis analityczny i wiele innych. Chociaż narzędzie funkcjonuje na bardziej niszowej zasadzie niż pozostałe, może dać nam dobry obraz tego, jak nasz konkurent zarządza swoją firmę, szczególnie jeśli chodzi o dostawcę reklamy używanej na stronie.
Każdy z tych narzędzi oferuje nam coś innego w ramach analizy działań konkurencji, a jednocześnie umożliwia zdobycie większej wiedzy na temat własnej firmy. Oczywiście można prowadzić dochodową działalność gospodarczą bez zdobycia tych informacji, ale zazwyczaj poszerzanie wiedzy powoduje wzrost zysku oraz wydajności. Działając w popularnych branżach, możesz być pewny, że Twoi konkurenci śledzą twoje kroki, także weź pod uwagę wykorzystanie każdej możliwości uzyskania przewagi. Ostatecznie, wymienione narzędzia powinny stanowić dodatkowe wsparcie, pomagając wyciągnąć odpowiednie wnioski przy podejmowaniu trudnych decyzji biznesowych.