Home / News / 9 wskazówek jak pozycjonować w nowym SEO

9 wskazówek jak pozycjonować w nowym SEO

Napisanie posta blogowego wymaga pewnych umiejętności; podobnie jest z innymi formami piśmiennictwa. W celu utrzymania zainteresowania swojego czytelnika, powinieneś pomyśleć o strukturze tego co chcesz napisać i tym, jak sprawić, by tekst, który wychodzi spod twojego pióra był atrakcyjny Możesz pomóc swoim czytelnikom w zrozumieniu głównej idei tekstu poprzez umieszczenie nagłówków, podtytułów i jasno wydzielonych akapitów. Jeżeli ludzie rozumieją i lubią tekst, jaki napisałeś, są o wiele bardziej skłonni zalajkować go, podzielić się nim ze znajomymi, zatweetować bądź dać do niego odnośnik na swojej stronie. A to spowoduje polepszenie wykrywalności Twojej strony/tekstu w wyszukiwarkach. Więc w celu poprawienia swoich wyników w Google, z pewnością powinieneś poprawić swoje umiejętności pisarskie.

Dla niektórych pisanie tekstów zorientowanych na SEO i pisanie tekstów mających przyciągnąć uwagę czytelnika to dwa różne, często wręcz wykluczające się, zadania. Nic bardziej mylnego. W rzeczy samej, jeżeli pragniesz nie tylko dobrego, ale także sprzyjającego SEO posta blogowego, wyrazy, poprzez które chcesz zostać odnalezionym, powinny znajdować się w wyróżnionych miejscach. Niestety, używany wyrazów kluczowych zbyt często mocno narusza czytelność tekstu. Więc z pewnością powinieneś tego unikać.

W tym poście zostaną przedstawione wskazówki jak pisać posty blogowe tak, by były jednocześnie skuteczne pod kątem SEO i atrakcyjne dla czytelnika. Te dwa cele powinny, co do tego nie ma wątpliwości, często się uzupełniać.

Podstawowe wskazówki pisania dobrych postów blogowych:
Przede wszystkim, twój post blogowy powinien mieć walory literackie! Wielu blogerów dopiero zaczyna swoją przygodę z pisaniem w trakcie tworzenia postów blogowych. Wpisują to, co tylko przyjdzie im do głowy. Dla niektórych może to wystarczyć, ponieważ mają wrodzone pisarskie zdolności. Niektórzy mogą potrzebować pewnego wsparcia. Podążanie za zasadami podanymi poniżej powinno pomóc

1. Pomyśl, zanim coś napiszesz!

Zastanów się głęboko nad przekazem zawartym w twoim teście. Co chcesz powiedzieć swoim czytelnikom bądź co stanowi główne zagadnienie tego, co piszesz? Co jest celem twojego tekstu? Co chciałbyś zasugerować swoim czytelnikom pod koniec artykułu? Spróbuj sformułować odpowiedzi, a następnie spisać je, zanim rozpoczniesz właściwe pisanie tekstu.

2. Ustal strukturę swojego posta blogowego.

Zacznij swój artykuł od stworzenia jasnej struktury tekstu. Każdy post powinien mieć:
Jakiś rodzaj wprowadzenia (w którym wprowadzasz czytelnika w temat artykułu);
część główną (w której zawarty jest przekaz tekstu);
wnioski ( gdzie powinno znaleźć się podsumowanie najbardziej istotnych pomysłów bądź też pomysły te powinny być przedstawione w formie dorozumianej, tj. tak, by czytelnik sam mógł wpaść na ich trop.

Napisz wszystko to co chcesz, by pojawiło się w tych trzech częściach tekstu. Teraz masz swego rodzaju podsumowanie swojego posta. Możesz przejść do pisania właściwego tekstu.
Treść SEO: naucz się jak przeprowadzać research słów kluczowych, jak ustrukturyzować swoją stronę internetową i jak pisać treść przyjazną SEO.

3. Używaj akapitów.

Każdy używa akapitów, ale upewnij się, że te, którymi posługujesz się ty są sensownie pomyślane. Nie rozpoczynaj nowego zdania w nowymi wierszu tylko dlatego, że wygląda to ładnie. Każdy nowy akapit powinien mieć jakieś zastosowanie, a nie być jedynie ozdobnikiem. Ustępy powinny zawierać im tylko właściwy główny temat czy też główną myśl. Zadaj sobie pytanie, jaka jest główna myśl poszczególnych akapitów. Powinieneś być w stanie wyrazić ją w jednym zdaniu. Jeżeli potrzebujesz do tego więcej zdań, znaczy to, że potrzebujesz też więcej akapitów.

4. Używaj nagłówków.

Nagłówki ustrukturyzowują całą stronę, więc powinieneś się nimi posługiwać. Są ważne, by usprawnić czytelność tekstu, ale również jego SEO. Nagłówki pomagają Google rozpoznać główny temat długiego posta, a tym samym pomóc ci w uzyskaniu lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania. Jeżeli chcesz, by ludzie łatwiej mogli poruszać się po treści twoich artykułów, powinieneś używać podtytułów. Podtytuły będą prowadzić ludzi, pomogą im „przeskanować” twoją stronę, a także uczynią czytelniejszą strukturę posta. Upewnij się, że używasz słów kluczowych w niektórych podtytułach. Jednak nie w każdym, ponieważ zaszkodzi to czytelności tekstu.

5. Używaj słów sygnalizujących.

Słowa sygnalizujące pomagają czytelnikom przeskanować Twój tekst i uchwycić jego myśl przewodnią. Powiedzmy, na przykład, że są trzy powody, dla których czytelnik miałby kupić twój produkt. Powinieneś używać zwrotów sygnalizujących takich jak: „po pierwsze”, „po drugie”, konkludując”. Także takie słowa jak „niemniej”, „z pewnością” i w „rzeczy samej” dają jasny sygnał twoim czytelnikom. Czytelnik od razu domyśli się, że wniosek nastąpi po wyrażeniu takim jak „więc”, „z tego powodu”. Słowa sygnalizujące są więc bardzo ważne w ustrukturyzowaniu twojego tekstu.

6. Pozwól innym osobom przeczytać swój post.

Zanim opublikujesz swój post, pozwól, by ktoś inny najpierw go przeczytał. Zapytaj jego/jej czy rozumie główną myśl zawartą w artykule. Popraw literówki i zdania niejasno sformułowane.

7. Zoptymalizuj długość swojego artykułu.

Upewnij się, że Twój artykuł zawiera minimum 300 wyrazów. Google woli długie artykuły, należy z tym jednak nie przesadzać: jeżeli artykuł jest za długi, zniechęci czytelników. Górną granicę, na której powinieneś się zatrzymać, powinno stanowić około 700 wyrazów. Z zasady słowa kluczowe powinny stanowić od jednego do dwóch procentów całego tekstu. W artykule zawierającym 300 słów, słowa kluczowe powinny pojawić się od 3 do 6 razy.

8. Umieszczaj linki do poprzednich artykułów.

Jeżeli już pisałeś teksty nawiązujące do tematu, o jakim piszesz obecnie w swoim poście blogowym, nie zapomnij umieścić linków do tych postów. Sprawi to, że post będzie lepiej się prezentował, ponieważ udowodnisz znajomość w temacie, o jakim piszesz.. Dalej: struktura linków, jakie umieszczasz, ma znaczenie dla pozycji w wyszukiwarce Google. Nie zapominajmy też, że czytelnik może być tymi powiązanymi postami zainteresowany.

9. Dodawaj nowy kontent regularnie.

Dodawanie nowych, funkcjonalnych informacji na twoją stronę przekona Google, że jest ona świeża i aktualna, nie zapomniana. Jeżeli strona nie jest aktywna, Google będzie ją traktował pod kątem SEO po macoszemu.
To może wpłynąć na jej pozycję w wynikach wyszukiwania.

Era szybkich trików SEO dających eksponowaną pozycję w wynikach wyszukiwania należy do przeszłości.
Teraz to, co się liczy, to dobra treść. A dobra treść pozwala uzyskać więcej lajków, tweetów, udostępnień. Sprawi również, że ludzie będą chętniej wracać na Twoją stronę. Oczywiście, może użyć innych sposobów na maksymalizację SEO twojego posta, ale najważniejsze pozostaje napisanie jakościowej, dobrej treści.

Podobne Posty

O Azteq Azteq

Zobacz również

Hosting WordPress – jaki najlepszy a nawet darmowy wybrać

Zakładając swoją stronę na WordPressie musimy zadbać o odpowiedni hosting. Wybór hostingu wpływa na wiele …