Home / Wszystkie / Reklama nie może ogłuszać

Reklama nie może ogłuszać

Natarczywość reklamy w starym stylu była przysłowiowa. Niestety nie jest już tak wszechobecna. Udział w ograniczeniu niechcianej reklamy mają programy blokujące zbędny przekaz. Prawie czterdzieści procent respondentów deklaruje w ankietach stosowanie aplikacji dezaktywujących przekaz, w którym drapieżna reklama stanowi większość. Jaka jest na to rada? Forma, która da szansę dotarcia do klienta z treścią zgodną ze strategią marketingową i informacją oczekiwaną przez użytkownika internetu. Odpowiedzią na odrzucenie niechcianej reklamy jest pomysł nowej fali – content marketing, czyli marketing treści.

1. Co to jest marketing treści.

Jak nazwa wskazuje związany jest z zawartością tego, co napisane. Choć nie tylko o słowo pisane rzecz się rozbija. Ważne, by wszystkie strony uczestniczące w zabawie mogły zyskać, czyli ma zastosowanie zasada wzajemności. Internauci, przeszukując sieć chcą znaleźć informacje istotne i potrzebne. Wszyscy, którzy konsekwentnie starają się dostarczać przekaz solidny i potrzebny mogą liczyć na zainteresowanie, będące głównym motorem ruchu na stronach www.

Wszystko po to, by oczyścić internet z nic nieznaczących frazesów. Dzięki mocnym materiałom można zyskać zaufanie użytkowników i zapewnić serwisowi wiernych fanów. Prowadzenie kampanii reklamowych, skutecznych kampanii reklamowych, opiera się na znajomości potrzeb konsumenckich.

2. Jakie narzędzia mają do dyspozycji content marketingowcy.

bloginajczęściej używane przez ludzi mających coś do powiedzenia.
e-booki − to książki elektroniczne, dostępne na większości przenośnych urządzeniach multimedialnych.
− poradniki − chętnie wykorzystywane przez poszukujących gotowych rozwiązań.
video − część elektoratu, to zdeklarowani wzrokowcy i do nich przekaz wizualny trafi najlepiej.
− audiobooki − dla wszystkich, odbierających świat uszami.
− webinaria − czyli szkolenia w sieci.
− newslettery − informacje przesyłane drogą mailową i na życzenie zainteresowanego.
grupy tematyczne − skupiające wokół autorytetów w wybranych dziedzinach, środowisko zainteresowanych tematem w celu nabywania nowej wiedzy i wymiany spostrzeżeń.
infografiki − zarazem słowo pisane i przekaz wizualny.

Bawiąc i przykuwając uwagę nauczają. W lekkiej formie i komfortowych warunkach, przed ekranem własnego komputera można posiąść wiedzę.
Spis możliwości jest o wiele obszerniejszy. Zaprezentowana lista zawiera tylko część możliwości wykorzystywanych w content marketingu. Reklama, która jak młot pneumatyczny atakuje odbiorcę odwrażliwiając go, czyni więcej szkody niż pożytku. Celna reklama, jakby szeptem, niby kropla drążąca skałę wykonuje swoją pracę w dłuższym czasie, ale o wiele skuteczniej

3. Narzędzie ubrane w liczby.

− więcej niż pięćdziesiąt procent korzystających z otrzymywanych informacji oświadcza, że przyjmuje je za potrzebne i cenne. Skąd bierze się deklaracja wiary? Sieć jest miejscem, gdzie wszystko dzieje się za sprawą demokracji. Przez to internet tak różni się od pozostałych mediów hołdujących polityce.
− ponad trzydzieści procent internautów blokuje tradycyjny przekaz reklamowy specjalnymi aplikacjami, przez co staje się on nieskuteczny.
statystyki podają, że osiemdziesiąt procent użytkowników pragnie dostawać propozycje będące treściami napisanymi wprawną ręką. Ręką którą włada copywriter.
− płatna reklama ma coraz mniejszy udział w ogólnym przekazie popularyzującym informacje. Organiczne wyniki wyszukiwania wysuwają się na czoło, pomimo eksponowanego miejsca wyświetlania dla reklamy płatnej. Wiąże się to ściśle z działaniami seo i sem.
− dziewięciu z dziesięciu specjalistów od reklamy używa narzędzi content marketingu. Cicha reklama, pracując niejako w cieniu skutecznie opiekuje się marką i jest przyjmowana bez buntu.
− korporacje o globalnym zasięgu w ilości siedem na dziesięć zatrudnia w swych szeregach specjalistów od content marketingu. Fachowcy z tej branży są wciąż na topie list poszukiwanych specjalności.
− trójka najskuteczniejszych instrumentów reklamy należy również do narzędzi content.
− utrzymywanie zainteresowania potencjalnych klientów przez dłuższy czas skutkuje finalizowaniem transakcji w sposób satysfakcjonujący dla przedsiębiorcy. Statystyki potwierdzają, że przedział pomiędzy piątą a trzynastą wizytą kończy się sprzedażą.

To wciąż przekaz reklamowy inicjujący oczekiwane zachowania klientów, jednak forma jego jest zgoła odmienna od dotąd używanej i akceptowana przez ogół.

O Azteq Azteq

Zobacz również

Branża farmaceutyczna na LinkedIn

LinkedIn to ciekawy kanał komunikacyjny szczególnie w kontekście medycznych grup zawodowych. Na tym portalu zarejestrowanych …

SEMRush - najlepsze narzędzie dla SEO i PPC.