Home / Wszystkie / Telemarketing vs. E-mail

Telemarketing vs. E-mail

Jeśli istnieje branża, która została całkowicie zrewolucjonizowana podczas świtu ery cyfrowej, to jest to marketing i reklama. Nawet teraz guru marketingu dostosowują się do wszystkich najnowszych trendów, aby uzyskać przewagę nad konkurencją. Poza tymi najnowszymi sztuczkami, trendami i strategiami marketingowymi, istnieją dwa wypróbowane i niezawodne sposoby, o których warto wspomnieć: bezpośredni marketing telefoniczny oraz e-mailowy. Każdy z nich ma zalety i wady, które mogą zbudować lub zniszczyć Twój plan rekrutacyjny. Zastanówmy się, czy lepiej jest zadzwonić czy wysłać e-maila.

Klasyczny Marketing Bezpośredni

Wierzcie lub nie, „cold calling” jest starszy niż telefon. Jego korzenie sięgają aż do początku XIX wieku, kiedy był popularny w formie sprzedaży typu „door-to-door”, jednak dopiero pojawienie się telefonu tak naprawdę zrewolucjonizowało tę metodę. Mniej czasu spędzonego w drodze, oznacza więcej czasu na potencjalną sprzedaż i dotarcie do znacznie szerszej publiczności z bardziej odległych rejonów. W teorii brzmi to fantastycznie: niewykorzystana kopalnia możliwości. Czy jednak ta od dawna znana taktyka utrzymała się w XXI wieku?

Krótka odpowiedź brzmi: nie. Prawdą jest to, że nikt nie troszczy się o telemarketing. Według badania przeprowadzonego przez Uniwersytet w Baylor, z 6 264 rozmów wykonanych przez 50 doświadczonych agentów telemarketingowych odpowiedź otrzymało jedynie 28 procent. Pozostałe rozmowy nie uzyskały odpowiedzi (w 55 procentach) lub numer był nieaktywny (17 procent).

Mimo to, 28 procent jest nadal nie najgorszą liczbą. To około 1.774 rozmów, których wcześniej nie było, prawda? Nie tak dokładnie. Na podstawie tych 1.774 rozmów kwalifikacyjnych zostało zaaranżowanych tylko 19 spotkań z potencjalnymi klientami, 132 osoby poprosiły agenta, aby zadzwonił później, a 1612 rozmówców stwierdziło, że po prostu nie są zainteresowani.

Chociaż te liczby z pewnością nie wyglądają zachęcająco, czy naprawdę należy odrzucić telemarketing jako relikt minionej epoki? Tak i nie. W tym momencie na świecie jest ok 7,19 miliarda użytkowników telefonów komórkowych, więc zasięg jest znacznie szerszy niż kiedykolwiek wcześniej w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat, a w rezultacie potencjał sprzedaży jest nadal wysoki. Poza przypadkowym szczęściem, ta taktyk ma swoje wady i zalety.

Zalety:

  • Możesz dokonać sprzedaży dokładnie w momencie, kiedy uda Ci się z kimś skontaktować
  • Jeśli rozmówca ma wysokie umiejętności komunikacyjne, może mieć większą szansę na otrzymanie odpowiedzi, ustalanie spotkań i otrzymywanie rekomendacji
  • Potencjał dotarcia do tysięcy osób przez telefony komórkowe i stacjonarne
Zobacz również:  Po co korzystać z landing page w marketingu w social media

Wady:

  • Telemarketing musi być zaplanowany dokładnie, aby zwiększyć możliwość odebrania telefonu przez potencjalnego klienta.
  • Jeśli próbujesz dotrzeć do określonej firmy czasami musisz przejść przez kilka osób np. asystentów, zanim dotrzesz do odpowiedniej
  • Strata czasu przy odrzucaniu nieaktywnych numerów

Marketing elektroniczny

Jeśli film zabił gwiazdę radia, to e-mail zrobił praktycznie to samo z telemarketingiem. Na świecie jest około 4,3 miliarda użytkowników poczty elektronicznej, a typowy użytkownik posiada przeciętnie dwa konta e-mail. E-mail jest łatwy, szybki w obsłudze i znacznie tańszy niż wykonywanie połączeń międzynarodowych.

Jeśli, więc pojawienie się telefonu otworzyło nową, szerszą drogę w świecie marketingowym, to e-mail / internet zdołał objąć swoim zasięgiem zdecydowanie większą, globalną sieć. Jednak pomimo licznych zalet marketingu drogą e-mailową nie są one jednak nadal wystarczające, aby wyeliminować całkowicie telemarketing.

Zalety:

  • E-mail jest wygodniejszy, umożliwiając odbiorcom i klientom odbieranie wiadomości we własnym czasie
  • Brak presji wywieranej na odbiorcy, aby dokonać zakupu
  • Bardziej praktyczne podejście i większa objętość, dzięki oprogramowaniu do automatyzacji poczty e-mail, takiemu jak Tout App, Yesware itp.
  • Możliwość spersonalizowania wiadomości w zależności od klienta zamiast używania jedne, ustalonej formuły

Wady:

  • Średnio e-maile mają od 1 – 3% skuteczności, znacznie mniej niż tradycyjny telemarketing
  • Przeszkody w formie filtrów antyspamowych, fałszywych / nieużywanych adresów e-mail oraz czytelników czyszczących ich skrzynkę odbiorczą bez czytania wiadomości
  • Marketing elektroniczny ma małe możliwości przekazywania dodatkowych informacji, jeśli chcesz jak najlepiej wykorzystać otrzymane e-maile

Co jest lepsze?

Decyzja, która z tych metod jest lepsza, sprowadza się do celów Twojej firmy i ogólnej strategii marketingowej. Jeśli Twoja firma oferuje produkty w dużej mierze skierowane do seniorów, to telemarketing może być skuteczniejszą drogą, biorąc pod uwagę, że osoby starsze są mniej aktywne w używaniu nowych technologii.

Z drugiej strony, jeśli Twoim celem jest dotarcie do małych firm, użycie kombinacji obu metod może pomóc w podpisaniu umowy. Email może pełnić formę listu wprowadzającego, a później warto zadzwonić i kontynuować rozmowę w nawiązaniu do treści e-maila. Jednocześnie, umiejętność dostosowania się do potrzeb klienta, to jest to co odróżnia wiodącą firmę od tej, która jest w stanie przetrwać.

Podobne Posty

O Azteq Azteq

Zobacz również

posifty

Postfity – twój planer mediów społecznościowych

Social media zagościły w naszej rzeczywistości na dobre. Może nawet nie tyle wkradły się to …