czwartek , 28 marca 2024
Home / Adwords / Reklama i Kampania AdWords – jak działa, jak zacząć i jak dobrać słowa kluczowe

Reklama i Kampania AdWords – jak działa, jak zacząć i jak dobrać słowa kluczowe


[ SEOWind.io - pisz treści które rankują się w TOPach ]

Kampania linków sponsorowanych AdWords jest systemem reklamowym Google działającym od 2000 roku. Serwis Google wyświetla linki sponsorowane na wyeksponowanych miejscach w wyszukiwarce. AdWords opiera się na plikach cookie i frazach kluczowych wybranych przez reklamodawców. Wzrost dochodów z reklam pokazuje, że coraz więcej przedsiębiorców widzi skuteczność takiej formy promocji.

W 2012 roku kampanie linków sponsorowanych przyniosły serwisowi Google przychód w wysokości 47 miliardów dolarów. Pięć lat później, w 2017 roku Google zarobiło około 111 miliardów dolarów. Od 2011 roku reklamy AdWords stanowią 96% przychodu Google.

Na czym polega kampania linków sponsorowanych AdWords?

Wpisując konkretną frazę na przykład „spławiki”, „części zamienne do opla” czy „patelnie teflonowe” wyświetlą się nam w wynikach wyszukiwania linki sponsorowane. Zlecając reklamę AdWords, możemy ustalić elastyczny budżet dostosowany do naszych możliwości. Linki sponsorowane będą wyświetlane o wybranej przez nas porze. Niestety, nie możemy ustalić pozycji naszej reklamy. Od tego zależy ranking naszej kampanii oceniany przez serwis Google na podstawie jakości i ceny za jedno kliknięcie. Serwis Google porówna naszą reklamę z innymi i ustali właściwą pozycję.

Reklamodawcy AdWords rozliczają się z reklam w następujących formach: płacą za każde kliknięcie (CPC – cost per click) oraz za liczbę wyświetleń reklamy na stronie partnerów AdSense (CPM – cost per mile). Rozliczając się w formie CPC reklamodawcy muszą zapłacić jedynie, gdy użytkownicy poprzez link AdWords odwiedził promowaną stronę. Kiedy reklama jest wyświetlana na banerach stron partnerów AdSense, reklamodawca ponosi koszt za każde tysięczne wyświetlenie reklamy. Ostatnią formą rozliczenia kampanii AdWords jest koszt wywołania akcji (CPA – cost per action). Korzystając z tej formy rozliczenia zapłacimy za każdą akcję, jaką wywołała reklama na przykład: przesłanie adresu mailowego do newslettera czy zakup reklamowanego produktu.

Zalety Reklamy AdWords

Kampania linków sponsorowanych pozwala dotrzeć do konkretnie sprecyzowanych klientów. Kiedy odpowiednie frazy kluczowe zostaną wpisane do wyszukiwarki, użytkownicy zobaczą na wyeksponowanych pozycjach witrynę sklepu lub firmy, a po kliknięciu przejdą do podstrony, gdzie będą mogli kupić wyszukiwany produkt lub zapoznać się z ofertą.

Kampanie możemy ustawić na konkretną lokalizację. Jeżeli prowadzimy nasz biznes w rejonie konkretnego miasta lub województwa, nie należy ustawiać kampanii na zasięg ogólnokrajowy. Kiedy zasięg kampanii będzie większy niż nasza rzeczywista działalność, współczynnik konwersji będzie niski. Oznacza to, że większość wejść nie przyniesie nam pożądanych działań jak zakup oferowanych usług czy produktów.

Reklama Adwords jest elastyczna. Reklamodawca w każdym momencie może dostosować ją do swoich potrzeb. Możemy zmienić tekst reklamy, czas emitowania czy frazy kluczowe, po których ma być wyświetlana. Google pozwala na zmiany, które mają przynieść użytkownikom odpowiednią konwersję. Wbrew obiegowym opiniom kampania linków sponsorowanych nie musi być droga. Prowadząc kampanie linków sponsorowanych, będziemy musieli zapłacić za każdorazowe kliknięcie potencjalnych klientów. Koszt kliknięcia jest uzależniony od wykorzystanych fraz kluczowych, konkurencji, czy jakości reklamy.

Kampania linków sponsorowanych zachęca potencjalnych klientów do działania. Prowadzimy sklep on-line z częściami samochodowymi. Nasz potencjalny klient szuka w Internecie klocków hamulcowych określonego typu, które mamy w ofercie. Po wpisaniu frazy w wyszukiwarce na pierwszym miejscu wyświetli się nasza strona internetowa. Klient po kliknięciu przejdzie na zakładkę z konkretnym produktem, który będzie mógł od razu kupić.

Rodzaje kampanii AdWords

Najczęstszą formą reklamy jest kampania linków sponsorowanych w wyszukiwarce Google. Taki rodzaj pozwala na wyświetlanie reklam w formie tekstowej, które posiadają link przekierowujący użytkowników do witryny sklepu lub strony internetowej reklamodawcy. Linki Adwords są wyświetlane w wyszukiwarce Google nad organicznymi wynikami wyszukiwania. Prowadząc naszą kampanię reklamową w wyszukiwarce, możemy dowolnie zmieniać jej zasięg, czas wyświetlania, frazy kluczowe lub budżet.

AdWords pozwala na reklamowanie naszych produktów lub usług na banerach partnerów AdSense. Poprzez remarketing użytkownicy zobaczą na banerach reklamy sklepów czy stron, które odwiedzili, lecz nie dokonali żadnej transakcji. Wyświetlana reklama będzie zależeć od tego, jakie produkty były przeglądane przez użytkowników podczas ostatniej wizyty na stronie.

Ostatnim rodzajem kampanii AdWords jest reklama display. Marketing w tym formacie pozwala określać precyzyjnie target lub witryny, po którym ma być wyświetlana reklama. Na przykład reklamodawca sprzedaje wędki i akcesoria wędkarskie, reklama display będzie wyświetlana na witrynach i forach poświęconych tej tematyce.

Jak uruchomić kampanię AdWords krok po kroku?

Pierwszym, najważniejszym krokiem jest stworzenie konta AdWords. Podajemy adres mailowy (założony na Gmailu) i adres naszej witryny. Musimy zdecydować, czy chcemy otrzymywać wskazówki i porady od serwisu Google podczas prowadzenia kampanii. Następnie serwis Google poprosi nas o podanie naszego imienia i nazwiska oraz o utworzenie hasła do profilu. Następnie należy postępować zgodnie z instrukcjami Google.
Gdy konto będzie aktywne można rozpocząć planowanie pierwszej kampanii. Na samym wstępie musimy nadać nazwę kampanii. Nazwa kampanii jest informacją tylko dla nas. Następnie określamy typ kampanii, lokalizację ( możemy wybrać konkretne miasto, województwo czy zasięg ogólnokrajowy), harmonogram wyświetlania i budżet dzienny. W dalszej kolejności należy wybrać słowa kluczowe, po których reklama będzie wyświetlana oraz podzielenie naszej reklamy na odpowiednie kategorie.
Podczas ustalania słów kluczowych kampanii warto skorzystać z Google Keyword Planner. Możemy dzięki niemu sprawdzić średnią ilość wyszukiwań frazy w wyszukiwarce Google, stawkę CPC czy jej sezonowość. Innym przydatnym narzędziem jest Answer The Public. Pozwala na sprawdzenie jakie frazy i zapytania są wpisywane przez użytkowników. Kampanię AdWords możemy lepiej planować wykorzystując Google Trends. Określa popularność fraz według lokalizacji czy czasu. Jest bardzo przydatny dla biznesów sezonowych.

Kampania CPC

Jak wspomniano wcześniej, koszt kampanii uzależniony jest od jakości stworzonej reklamy. Im wyższa jakość, tym niższe koszty za klikniecie. Koszt kliknięcia został podzielony na następujące kategorie:

  • rzeczywisty CPC – Jest to najniższy i faktyczny koszt kliknięcia reklamy na danej pozycji w wyszukiwarce. Koszt jest uzależniony od jakości, konkurencji i wysokości maksymalnej ceny za jedno kliknięcie. Zlecający reklamę będzie musiał zapłacić tyle ile będzie wymagało przelicytowanie reklam z niższym rankingiem
  • maksymalny CPC – jest najwyższym kosztem za pojedyncze kliknięcie. Reklamodawca nie zapłaci więcej niż wynosi określona cena maksymalnego CPC
  • ulepszony CPC – pozwala na zmianę wysokości cen. Na przykład, gdy pojedyncze kliknięcie użytkownika zostanie ocenione jako wartościowe, cena może podnieść się maksymalnie o 30%. W przeciwnym przypadku, gdy kliknięcie zostanie ocenione przez Google jako mało korzystne dla reklamodawcy, wartość kliknięcia może spaść do 100%
  • średni CPC — to średnia cena za jedno kliknięcie. Przykładowo właściciel sklepu internetowego wykupił kampanię za 3 tysiące złotych i otrzymał limit 6 tysięcy kliknięć. Średni CPC wynosi 0,5 złotych za kliknięcie.

Jak skutecznie obniżyć koszty CPC kampanii Adwords?

Jak wspomniano, koszt jednorazowego kliknięcia jest związany z jej jakością i konkurencją branży. Im niżej serwis Google oceni jakość naszej reklamy, tym będzie dla nas droższa. Podobnie jest z czynnikiem konkurencji, kampanie oparte na konkurencyjnych i popularnych słowach kluczowych wymagają większych nakładów pieniężnych. Koszty kampanii możemy zmniejszyć, odpowiednio optymalizując nasze działania AdWords.

Najważniejszym działaniem zmniejszającym koszty PCP jest zwiększenie jakości reklamy. Jakość reklamy jest oceniana na podstawie doświadczenia strony, trafności strony docelowej oraz współczynnika klikalności. Ocenę strony docelowej możemy poprawić, dopasowując strony do wyszukiwanych fraz kluczowych przez potencjalnych klientów. Trafność strony internetowej zależy od dopasowania treści na stronę zgodnie z listą słów kluczowych. Współczynnik klikalności jest szacunkową liczbą wejść opartą o frazy kluczowe. Poprawa powyższych czynników jakościowych może wiązać się z przebudową strony lub stworzeniem dodatkowych zakładek odpowiadającym naszym frazom kluczowym. Poprawiając powyższe czynniki, zwiększymy jakość strony i obniżymy koszt jednego kliknięcia. Prowadząc kampanię linków sponsorowanych, możemy sprawdzić jakość naszej reklamy. W panelu AdWords musimy przejść do zakładki „Kampanie”, a następnie wybrać zakładkę „Słowa kluczowe”. Następnie musimy przejść do polecenia „Dostosuj kolumny”. Po uaktywnieniu opcji „Wynik Jakości” oraz „Szacowana stawka za pierwszą stronę” możemy przeprowadzić analizę, które elementy wpływające na jakość strony muszą zostać zmienione lub poprawione.
Znacznie zmniejszą się nasze koszty CPC po wyeliminowaniu niekonwertujących słów. Niektóre słowa kluczowe mogą generować tylko koszty i nie przynosić żadnej konwersji. Najczęstszymi przyczynami braku konwersji są zbyt ogólne słowa kluczowe lub niezwiązane z treścią tematem strony. Usunięcie tych słów z kampanii podniesie jej jakość i obniży koszt kliknięcia.

Zwiększenie współczynnika klikalności (CTR) również ma wpływ na obniżenie kosztu CPC. Współczynnik CTR jest wynikiem liczby kliknięć podzieloną przez ilość wyświetleń. Im wyższy CTR, tym bardziej nasza reklama jest oceniana przez naszych potencjalnych klientów jako wartościowa i trafna. Linki sponsorowane z wysokim CTR będą usytuowane na najlepszych pozycjach w wyszukiwarce Google. Współczynnik klikalności wymaga ciągłego ulepszania i zmian. Powinniśmy zmieniać treść reklamy, frazy kluczowe i nagłówki dla zwiększenia CTR.

Po przeprowadzonych działaniach zwiększających jakość i CTR należy regularnie monitorować stawki. Jeżeli stawki nie zmienią się automatycznie możemy samodzielnie ustalić cenę CPC. Dobrym rozwiązaniem jest codzienne obniżanie o kilka groszy stawki CPC. Przy samodzielnym obniżaniu stawki musimy zwracać uwagę, by cena nie wpłynęła na pozycję i ranking kampanii AdWords.

Optymalizacja kampanii linków sponsorowanych

Kampania AdWords powinna być optymizowana i dostosowywane przez reklamodawcę do zmian i działań konkurencji. Istotną kwestią jaką powinniśmy cały czas monitorować są kluczowe frazy. Słowa kluczowe muszą być co jakiś czas zmieniane, by zwiększały nasz wskaźnik konwersji. Jeżeli dana fraza kluczowa spowodowała około dwustu wyświetleń reklamy, lecz konwersja nie była zadowalająca, powinna zostać zastąpiona inną frazą. Każdy przedsiębiorca powinien również włączyć do swojej kampanii wykluczające się słowa kluczowe. Zapobiegną wyświetlaniu reklam, które nie przyniosą żadnych konwersji. Przykładem wykluczającego się słowa może być „gratis”. Jeżeli użytkownik użyje takiej frazy, nie zostanie wyświetlona nasza reklama. Popularne frazy mogą zwiększyć ilość wyświetleń, ale koszt jednego kliknięcia może być nieopłacalny.

Najbardziej popularne na świecie frazy w 2017 roku osiągały następujące ceny za pojedyncze kliknięcie:

  • Bussines service – 58,64 $
  • Bail Bond – 58,48 $
  • Casino – 55,48 $
  • Lawyer – 54,68 $
  • Aset management – 49,86 $
  • Insurance 48,41 $
  • Cash service & payday Loans – 48,18 $
  • Cleanup & restorian services 47,61 $
  • Degree – 47, 36 $
  • Medical codin services 46,84 $

W Polsce najdroższe frazy są z kategorii finansów (jak kredyt, biuro rachunkowe, chwilówki czy forex) i IT (CRM, pozycjonowanie, hosting, domeny czy helpdesk).

Wykorzystanie w kampanii mniej popularnych fraz gwarantuje większy współczynnik konwersji. W kampanii można wykorzystać nazwę marki lub produktu. Koszt jednego kliknięcia będzie stosunkowo niski z powodu braku konkurencji oraz strona będzie bardziej widoczna w wynikach wyszukiwania.

Linki sponsorowane powinny przekierowywać klienta na właściwą podstronę, która będzie odpowiadała na wpisane w wyszukiwarkę zapytanie. Bardzo często po kliknięciu potencjalny klient jest przekierowany na stronę główną sklepu lub witryny. Gdy klient chce kupić konkretny produkt na przykład klocki hamulcowe, ma nadzieję, że link AdWords skieruje go na właściwą podstronę, gdzie będzie mógł zapoznać się z parametrami produktu i od razu go kupić. Jeżeli po kliknięciu link sponsorowany przeniesie go na stronę główną, gdzie będzie musiał poszukiwać tego produktu w ofercie, to prawdopodobnie opuści stronę i przejdzie na stronę konkurencji.

Kolejnym elementem, który musi być zoptymalizowany jest treść. Wśród reklamodawców jest coraz większa świadomość, że content is King. Wysoka jakość tekstu, merytoryczne walory wezwanie do działania (call to action) jest bardzo pożądana wśród użytkowników. Powinniśmy tworzyć treści, które będą przedstawiały potencjalnym klientom korzyści z zakupu oferty. Potencjalni klienci oczekują konkretnych informacji w treści jak na przykład cena produktu czy okres trwania gwarancji. Jak wykazują statystyki pytania w treści są bardziej angażujące od „suchego”, informacyjnego tekstu. Zadanie zapytania „Czy szukasz najlepszych wędek spinningowych? Mamy największą ofertę na rynku”. będzie bardziej zachęcało potencjalnych klientów do zapoznania się z ofertą na stronie. Dobrze w treści reklamy zawrzeć informację o czasowych promocjach naszego sklepu. Takie informację mogą zachęcić więcej osób do zapoznania się i skorzystania z naszej oferty. Treść reklamy, podobnie jak w przypadku fraz kluczowych powinna być zmieniona, jeżeli po 200 wyświetleniach współczynnik klikalności CTR nie przynosi właściwego efektu.
Podczas prowadzenia kampanii linków sponsorowanych reklamodawcy chcą zobaczyć finalny wygląd swojej reklamy. Najczęściej wpisują ustalone frazy kluczowe w wyszukiwarkę. Kampania linków sponsorowanych może nie wyświetlić się w wyszukiwarce z powodu zbyt niskiego budżetu, za częstych wyszukiwań fraz lub innej lokalizacji niż ustalona w kampanii. Najlepiej sprawdzać efekty reklamy za pomocą narzędzia Google do diagnostyki i podglądu reklam AdWords. Test reklam pozwala na modyfikację i usunięcie fraz kluczowych, które nie spełniają swojej ustalonej funkcji, zmienić czas emitowania linków w wyszukiwarce i tym podobne. Właściwym działaniem jest stworzenie kilku wariantów treści reklamy. Podczas analizy kampanii linków sponsorowanych możemy stwierdzić, które frazy kluczowe są najlepsze oraz jak właściwie podzielić je na grupy. W czasie rozwijania słów kluczowych lub witryn musimy uważać, by zatrzymać wyszukiwanie fraz kluczowych w starych grupach reklam, inaczej możemy konkurować sami ze sobą.
Optymalizacja kampanii nie jest jednorazowym działaniem, a procesem, który wymaga regularnych działań. Właściwa optymalizacja opiera się na następujących działaniach:

  • Stwórz
    • Sprawdź
    • Monitoruj
    • Dostosuj
    • PowtórzTakie działania wymagają od nas dużego nakładu czasu i odpowiedniego budżetu. Jeżeli nie możemy pozwolić sobie na prowadzenie regularnych działań, warto skorzystać z oferty agencji SEM.

Remarketing kampanii AdWords

Google pozwala nam zdobyć nowych i lojalnych klientów dzięki remarketingowi. Jest to kolejna forma reklamy AdWords, skierowana do klientów, którzy odwiedzili naszą witrynę, lecz nie dokonali żadnych zakupów. Google daje nam do dyspozycji gotowe listy remarketingowe lub daje nam możliwość stworzenia indywidualnych list klientów opartych o konkretne parametry, jak wiek, płeć, lokalizacja czy zainteresowania. Remarketing dzieli się na: standardowy, remarketing w wyszukiwarkach (RLSA), remarketing wideo, remarketing w aplikacjach mobilnych i dynamiczny.

Standardowa wersja remarketingu kierowana jest do wszystkich potencjalnych klientów, którzy weszli na witrynę naszego sklepu internetowego, zapoznali się z ofertą, lecz nie dokonali żadnego zakupu. Reklama sklepu będzie wyświetlana na banerach partnerów AdSense podczas przeglądania innych stron w Internecie. Standardowy remarketing ma zachęcić internautów do powrotu na naszą witrynę i skorzystania z oferty.

Remarketing w wyszukiwarce czyli RLSA wykorzystuje listy remarketingowe, zbierające pliki cookies podczas kampanii AdWords w wyszukiwarce oraz Google Display Network. Jak wykazują statystyki tylko jeden z dziesięciu użytkowników dokona zakupu po pierwszej wizycie na witrynie sklepu. RLSA stara się dotrzeć do tej grupy klientów umieszczając w jak najlepszym miejscu linki do witryny. Użytkownik, który oglądał modele kasków motocyklowych, lecz nie zakupił żadnego z nich, po ponownym wpisaniu frazy będzie widział wyróżnioną witrynę tego sklepu w wyszukiwarce Google. Ponadto RLSA jest nakierowane na klientów, którzy dodali produkty do koszyka, lecz nie dokończyli transakcji, zakupili produkt, który wymaga powtórnego zakupu (np. toner do drukarki) lub kupili już produkt, który potrzebuje innego (użytkownik kupił wędkę, a RLSA będzie proponowało podbieraki). Kampanie RLSA zwiększają ilość konwersji, podnoszą współczynnik klikalności CTR i obniżają koszty konwersji.

Jak wykazują badania, internauci chętniej skorzystają z ofert sklepów lub stron, które znają albo wcześniej odwiedzali. Do budowy świadomości marki może być przydatny remarketing wideo. Można reklamować swoje usługi lub produkty w ten sposób, gdy połączymy konto AdWords z kanałem YouTube. Reklamy wideo będą wyświetlane wszystkim, którzy obejrzeli dowolny film z kanału witryny, subskrybują go, skomentowali, polubili lub udostępnili materiał innym.

Wyszukiwania przez urządzenia mobilne są już częstsze niż wyszukiwania przez komputery stacjonarne. Google oferuje swoim klientom remarketing w aplikacjach mobilnych, który dotrze do osób, które odwiedziły stronę naszego sklepu poprzez aplikację lub urządzenia mobilne. Reklama będzie wyświetlana podczas mobilnego przeglądania Internetu lub korzystania z aplikacji.

Ostatnim rodzajem remarketingu jest remarketing dynamiczny. W tym typie reklamy Google automatycznie tworzy i dopasowuje banery reklamowe w miejscach jakie odwiedził internauta. To jakie usługi czy produkty będą reklamowane klientom decyduje algorytm Google AdWords.

Serwis cały czas śledzi poprzez pliki cookie nasz ruch w Internecie i zbiera informacje co najchętniej oglądamy czy kupujemy. Następnie podobne kategorie produktów będą wyświetlane w banerach na witrynach internetowych.

By korzystać z możliwości remarketingu dynamicznego musimy posiadać konto Google AdWords lub Google Merchant Center. Ponadto musimy mieć udostępnioną dla GMC bazę naszych produktów. Z tej bazy Google będzie pobierać zdjęcia produktów, jakie mamy w ofercie i wyświetlać je naszym przyszłym klientom. Najczęsciej roboty Google proponują użytkownikom takie produkty, które były przez nich przeglądane, lecz nie zostały kupione. Po kilku dniach na banerach wyświetlą przeglądane produkty lub produkty z podobnych kategorii.

Google zaproponuje inne produkty na podstawie decyzji zakupowych naszych klientów. Użytkownicy zobaczą, które produkty są najczęściej kupowane lub najczęściej przeglądane w naszym sklepie. Google wyświetli również takie produkty, które będą uzupełniały jego wcześniejsze zakupy w naszym sklepie. Jeżeli klient w naszym sklepie kupił buty do crossfitu, za jakiś czas algorytm Google może wyświetlić w banerach odżywki białkowe.

Ten sposób dotarcia do klientów jest doskonałym wsparciem innych działań marketingowych w Internecie. W efektywny sposób zachęcają naszych niedoszłych klientów do powrotu na naszą stronę. Remarketing pozwala przełamać niekorzystny trend wykazujący, że około 70 % klientów porzuca koszyki sklepów internetowych. Klienci najczęściej rezygnują z zakupów z powodu konieczności rejestracji, czy kosztu przesyłki. Remarketing przekona dużą część użytkowników, że warto wrócić do naszego sklepu i skorzystać z naszej oferty.

Takie działania zwiększa świadomość naszej marki wśród potencjalnych klientów. Użytkownicy, którzy zobaczą reklamę naszego sklepu podczas czytania wiadomości czy oglądania filmów na YouTube, prawdopodobnie wybiorą naszą witrynę podczas kolejnych zakupów. Remarketing stworzy indywidualną reklamę dostosowaną do każdego typu klienta. Ta reklama stworzona przez algorytmy Google potrafi przewidzieć możliwe zachowania użytkowników. Remarketing AdWords jest doskonałym narzędziem, które będzie wspierać pozostałe elementy kampanii marketingowej. Udoskonalone algorytmy Google wpłyną na wzrost sprzedaży i rozwoju naszej firmy.

Czy reklama AdWords jest dla wszystkich?

Z promocji AdWords skorzysta każdy przedsiębiorca. Największe korzyści z kampanii linków sponsorowanych osiągną te branże i przedsiębiorstwa, które dopiero wchodzą na rynek lub stworzyły nowy produkt. AdWords daje natychmiastowy efekt w przeciwieństwie do działań SEO i pozycjonowania. Załóżmy, że zakładamy sklep internetowy.

Decydując się tylko na działania SEO, nasz sklep będzie dobrze widoczny, najszybciej po kilku miesiącach intensywnych działań. Inwestując środki w kampanie linków sponsorowanych, mamy pewność, że strona naszego sklepu będzie wyświetlana w wyeksponowanych miejscach wyszukiwarki. AdWords sprawdzi się przy ofertach specjalnych. Mamy korzystną ofertę z okazji Black Friday, świąt Bożego Narodzenia czy Dnia Matki? Zaprezentujmy ją potencjalnym klientom dzięki kampanii linków sponsorowanych. Nasza sezonowa oferta, jeżeli będzie pozycjonowana może stać się nieaktualna, kiedy będzie widoczna w wyszukiwarce Google. Najwięcej korzyści z kampanii linków sponsorowanych osiągną takie branże jak finanse, turystyka, handel hurtowy i detaliczny, sprzedaż i leasing samochodów, przemysł, IT, ubezpieczenia i finanse.

Oczywiście przedsiębiorcy z tych branż nie powinni rezygnować z pozycjonowania i działań SEO. Połączenie tych wszystkich elementów jest gwarancją sukcesu firmy. Z kampanii AdWords nie powinny korzystać te przedsiębiorstwa, których marża ze sprzedaży jest niższa niż średni koszt za jedno kliknięcie. Dla takich przedsiębiorców najlepszym działaniem będzie pozycjonowanie i działania SEO.

Musimy pamiętać, że kampania linków sponsorowanych może przynieść nam więcej strat niż zysków. Najczęściej straty są spowodowane niewłaściwym targetowaniem, tworzeniem zbyt szerokich grup produktów, czy stosowaniem zbyt ogólnych fraz kluczowych. Jak też wspomniano, nie można zapomnieć o zastosowaniu wykluczeniu słów kluczowych.

Kampania AdWords nie może być pozostawiona sama sobie. Nieprecyzyjne frazy czy nieodpowiedni czas ich emitowania nie będą zwiększały współczynnika CTR. Kampania może być doskonale zoptymalizowana i dostosowana do naszej oferty, lecz jeżeli nasza strona nie będzie dostosowana do urządzeń mobilnych, większość naszych klientów będzie opuszczać stronę, zanim zapoznają się z naszą ofertą.

O LukaszZelezny

Prelegent, trener, autor. Head of Organic uSwitchUK. Zajmuje się SEO, PPC i mediami społecznościowymi. Prywatnie fan podróżowania, drum and bassu i szkockiej.

Zobacz również

Jak wypozycjonować kanał na YouTube

YouTube to druga co do wielkości platforma wyszukiwania na świecie. Z tego powodu, każdy twórca …