piątek , 29 marca 2024
Home / Startup / Top 5 porad o Online Marketingu dla Start-up’owców

Top 5 porad o Online Marketingu dla Start-up’owców


[ SEOWind.io - pisz treści które rankują się w TOPach ]

Aby rozpocząć każdy nowy biznes potrzeba mnóstwo planowania, a biorąc pod uwagę jak konkurencyjny jest świat cyfrowego marketingu, na pewno nie jest to łatwe. Nawet dzisiaj zbyt wielu naiwnie wierzy w zarobienie niezłych sum dając z siebie minimalną ilość wkładu. Ale czasy się zmieniają, a razem z nimi ewoluuje marketing w sieci. Wielu początkujących przedsiębiorców oczekuje, że wystarczy zbombardować swoje strony w mediach społecznościowych oraz blogi kontentem marketingowym, ale w rzeczywistości rynek marketingu online bardzo różni się od tego wyobrażenia. Tak naprawdę firmy są pod ogromną presją, aby edukować i zapewniać rozrywkę swoim widzom w celu budowania sobie niezachwianej, dobrej reputacji.

Bądź Kreatywny

Wśród nowo założonych firm największe sukcesy odnoszą zawsze te, które są kreatywne i nie boją się próbować nowości. Jako, że cyfrowy marketing wciąż szybko się rozrasta, ważnym jest, żeby mieć konkretny cel i dążyć do niego innowacyjnymi środkami (słowo klucz: growth hacking).

Wszystko powinno się zaczynać od świetnego pomysłu i jasno zdefiniowanej grupy odbiorców. W ten sposób nowo założona firma może wyróżnić się spośród konkurencji. Dla mniej doświadczonych biznesmenów jest w zasadzie dobrą taktyką, aby trzymać się z dala od popularnych nisz, gdzie rynek wydaje się już nasycony. Presja, aby dostarczyć produkt unikalny lub zaoferować usługę dającą spersonalizowane doznania jest obecnie większa niż kiedykolwiek.

Słuchaj Swojej Grupy Docelowej

Ćwiczenie kreatywności i nauczenie się jak zainspirować odbiorców bywa niemałym wyzwaniem, ale dzięki bogactwu kontentu, który jest generowany przez użytkowników na platformach mediów społecznościowych i w innych miejscach w Sieci, nie trzeba wcale szukać inspiracji daleko.

Przed wyniesieniem swojego start-upa do odbiorców i przed zainwestowaniem czasu oraz pieniędzy w marketing, nie zapomnij przeprowadzić badań rynkowych oraz nie spuszczaj z oka najnowszych trendów. Wsłuchaj się też w głosy w social media odnoszące się do twojej branży. Słuchając swojej grupy docelowej, szybko zauważysz wiele potrzeb i pragnień które ów grupe cechują a które pozwolą Ci spersonalizować strategię marketingową.

Skup się na PR

W firmie startupowej public relations to wszystko co masz, a nastawianie się na zyski nie powinno być twoim głównym celem (jeszcze nie na tym etapie). Gdy dopiero zaczynasz wdrażać swój innowacyjny pomysł na biznes w życie, podstawą jest bycie obecnym i pracowanie nad zbudowaniem społeczności oraz głębokich, wyrazistych stosunków z jej członkami.

Zanim zaczniesz kierować wysiłki na zwiększenie sprzedaży i zbieranie danych osobowych potencjalnych kupujących, musisz mocno zaznaczyć swoją obecność w Internecie. Używaj platform społecznościowych, content marketingu oraz swojej strony Internetowej Twojej firmy. Bycie dla klientów pomocnym i odpowiadanie na ich pytania, czy opinie może zdziałać cuda, budować zaufanie, dobre relacje i tożsamość marki.

Oferuj Gratisy

Jako firma startupowa musisz wiedzieć, że zyski nie przychodzą z dnia na dzień. Marketing internetowy nie stanowi żadnego wyjątku. Każdy nowy biznes wymaga trochę wkładu na przyszłość i, o ile tym wkładem nie jest ogromna suma pieniędzy, to z pewnością będzie nim czas.

Dobrą strategią jest oferowanie gratisów, aby przykuć uwagę ludzi i pozyskać stałych bywalców twojego bloga, profilu w social media czy odbiorców Twoich newsletterów. Dla przykładu, producent gier video gatunku Indie może zaprosić ludzi do przedpremierowej fazy alfa gry, aby mogli ją wypróbować za darmo, jeszcze zanim zostanie wypuszczona do sprzedaży. Może też zaoferować darmowy wgląd do nieukończonej wersji gry, a wszystko po to, by zainteresować ludzi.

Pozostań Konkurencyjny

Potrzeba kreatywności i dostosowywania się do błyskawicznie ewoluującego świata online marketingu sprawia, że utrzymywanie się w trendach to prawdopodobnie najważniejsze co musisz zrobić. Niech nie wydaje Ci się, że możesz tak po prostu zacząć prostą promocję i napędzić tym sprzedaż: czasy się zmieniły, a Internet, jak nigdy wcześniej, stał się miejscem nastawionym na kontent przekazujący wartość.

Pilnując bycia aktualnym i cały czas będąc gotowym na kontakt ze swoją grupą docelową będziesz w stanie zbudować wspaniały obraz swojej marki i udowodnić, że jesteś autorytetem w swojej niszy. Działaj szybko, aby wdrażać nowoczesne technologie, takie jak serwery w chmurze, analizy Big Data czy marketing na urządzeniach przenośnych. Wszystko to pomoże Ci w wysiłkach przy kampanii reklamowej.

Wnioski

Zaczynanie „zabawy” z marketingiem online będzie trudne i będzie wymagało długo terminowego poświęcenia i cierpliwości. A i tak czasami może się zdarzyć, że będziesz miał w głowie świetny pomysł, ale ograniczą cię bariery finansowe. Na szczęście crowdfunding to kolejny szybko wzrastający trend w cyfrowym świecie, wiele startupów właśnie tam szuka źródła dofinansowania, aby spełnić cele i marzenia założycieli.

O LukaszZelezny

Prelegent, trener, autor. Head of Organic uSwitchUK. Zajmuje się SEO, PPC i mediami społecznościowymi. Prywatnie fan podróżowania, drum and bassu i szkockiej.

Zobacz również

Jak wypozycjonować kanał na YouTube

YouTube to druga co do wielkości platforma wyszukiwania na świecie. Z tego powodu, każdy twórca …