czwartek , 28 marca 2024
Poradnik: jak zatrudnić rzetelnego pozycjonera

Poradnik: Jak wybrać rzetelnego pozycjonera


[ SEOWind.io - pisz treści które rankują się w TOPach ]

Jeżeli Twoja firma swoją działalnością obejmuje również Internet posiadając przykładowo stronę www, wtedy SEO jest kluczowe dla jej dalszego powodzenia. Możesz posiadać niezwykle rozbudowaną witrynę, która jest majstersztykiem front-endu i back-endu, ale bez ruchu na niej pozostaje w rzeczywistości bezużyteczna. Sam ruch nie jest tym, czego najbardziej potrzebujesz, ale ruch na stronie internautów poszukujących usług związanych z Twoją firmą już tak. Wysokiej jakości serwis SEO dostarcza stałego, właściwie ukierunkowanego ruchu na Twoją stronę. Ten przewodnik pomoże Ci, jeżeli jesteś początkującym w tej dziedzinie, określić kto jest dobrym, a kto słabym pozycjonerem (lub jakie firmy świadczące takie usługi są słabe lub nie).

Pozycjonowanie powinno zostać tak przedsięwzięte, by przynosiło mierzalne i konkretne efekty przy osiąganiu celów, jakie w kampanii SEO zostały ustalone.

Nieefektywna kampania SEO sprawi, że wszelkie wysiłki pozycjonerskie spełzną na niczym i okażą się stratą pieniędzy.

Oto 6 zasad o jakich powinieneś mieć pojęcie zanim zatrudnisz pozycjonera:

1) Zatrudnianie pozycjonera powinno być postrzegane jako inwestycja w Twój biznes. Nie powinieneś tego rozpatrywać w kategoriach wydatków firmowych, a raczej jako biznesową strategię i skuteczną metodę na polepszenie obecności Twojej firmy w branży, w jakiej się porusza. Spróbuj nie zaczynać swoich poszukiwań z intencją „kupienia jakiegoś SEO”. Pozyskiwany pozycjoner powinien być nie zleceniobiorcą, a pracownikiem rozumiejącym potrzeby Twojej firmy i dbającym o cele, jakie wyznacza sobie w Internecie.

2) Pierwsza strona Google ( i każdej wyszukiwarki) jest wszystkim. Niewielu ludzi kiedykolwiek przechodzi do następnych stron wyników wyszkiwania. Google tak dobrze spełnia się w roli wyszukiwarki, że ludzie ślepo wierzą, że najlepsze, najbardziej trafne odpowiedzi na ich zapytania znajdą na jej pierwszych stronach. Pomyśl, jak często sam sprawdzasz co wyświatlane jest na drugiej stronie. Oznacza to, że jeżeli Twoja firma nie znajdzie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwań, równie dobrze może znaleźć się gdziekolwiek. Główne pozycje na pierwszej stronie uzyskują nawięcej kliknięć, które spadają w miarę tego, jak pozycja tej strony się obniża.

3) „Wielkie”, „najlepsze” słowa kluczowe wcale nie są wszystkim. Lepiej być na pierwszej stronie dzięki kilku mniej znaczącym słowom kluczowym niż próbować bez widomych rezultatów wypozycjonować się ze słowami bardziej kojarzonymi z branżą.

4) SEO opiera się na wypieraniu Twojej konkurencji. Wyszukiwarki nie dają Ci gwarancji, że dzięki zastosowaniu odpowiednich praktyk znajdziejsz się od razu na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. By to uprościć, możemy działanie SEO przedstawić tak:

Wyszukiwarki mają swoje konwencje; strony internetowe, które w jakiś sposób do nich nawiązują dając wyszukiwarce to czego potrzebuje, będą uzyskiwały lepsze rezultaty SERP. Jedynym elementem stojącym na drodze do tego celu między Tobą a wyszukiwarką jest konkurencja. Nawet nie konkurencja związana z biznesem, jaki prowadzisz, a ta internetowa, online. Strony, które obecnie osiągają najwysze wyniki wyszukiwań dla słów kluczowych, pod jakimi chciałbyś się wypozycjonować, są Twoją konkurencją, a Ty, dla osiągniecia swoich celów, będziesz je musiał tych pozycji pozbawić. Niektóre słowa kluczowe łatwo odnajdują swoje miejsce w wynikach wyszukiwania, inne będą stanowiły cięższy orzech do zgryzienia. Tak naprawdę tylko Twoja konkurencja wyznacza trudność, z jaką będzie się wiązało wypozycjonowanie pod dane słowa kluczowe. Dobry pozycjoner bada swoją konkurencję pod kątem każdego słowa kluczowego. Potem, kiedy najskuteczniejsze słowa kluczowe dla Twojej branży zostały zidentyfikowane, powinny zostać wdrożone zgodnie z punktem trzecim niniejszego poradnika.

5) On-page SEO i Off-page SEO.

Pozycjonowanie jest kompleksowe i jako dziedzina informatyki podlega stałym zmianom, ale w celu przeprowadzenia inteligentnego interview z potencjalnym pozycjonerem dla Twojej firmy, powinieneś zdawać sobie sprawą, że istnieją dwa główne rodzaje SEO:

– On-page SEO odnosi się do wszystkich czynników związanych bezpośrednio z Twoją stroną, które mogą mieć wpływ na pozycjonowanie (słowa kluczowe, usability, nagłówki, linki wewnętrzne itd.)

– Off-page SEO to zbiór wszystkich elementów związanych ze wszystkim co dzieje się poza Twoją stroną i ma wpływ na jej pozycjonowanie. Mowa tutaj np. o linkach zwrotnych, cytatach, udostępnianiem strony w mediach społecznościowych itd.

Pozycjonerzy mogą pracować nad off-page SEO bez większych problemów, ale jeżeli nie jesteś chętny by zmieniać on-page SEO Twojej witryny i nie pozwalasz na to pozycjonerom, nie możesz ich potem winić o słabe wyniki ich pracy. Dobry pozycjoner przejrzy Twoją stronę i sporządzi raport o jej stanie On-page i to, jak możesz zostać poprawiony. Twój web designer powinien dokonać wszelkich poprawek (pamiętaj, że na tym polu jest ekspertem).

6) Polepszenie wyników wyszukiwania nie przekłada się koniecznie na wzroście w sprzedaży i liczbie klientów korzystających z usług firmy. Wszystko, co może pozycjoner, to sprawić, że Twoja witryna, blog, artykuły, posty blogowe etc. zostaną umieszczone wyżej w wynikach wyszukiwania. Nie gwarantują natomiast wzrostu wyników sprzedaży ani świadczenia usług firmy w branży, w jakiej się obraca, ponieważ wykracza to poza ich kompetencje zawodowe. Nie jest zadaniem pozycjonera upewnienie się, że dodatkowy ruch na stronie będzie miał jakiekolwiek przełożenie na powodzenie firmy. To Twoja strona internetowa powinna przekonywać odwiedzających, by nie poprzestali na jej przeglądaniu, co jest już bardziej zadaniem dla specjalisty od marketingu.

O Azteq Azteq

Zobacz również

Jak wypozycjonować kanał na YouTube

YouTube to druga co do wielkości platforma wyszukiwania na świecie. Z tego powodu, każdy twórca …

Pierwszy Komentarz

  1. Whitepress, Eactive, Grupa Tense – wszystko jasne 😛