poniedziałek , 19 lutego 2024
Home / News / Jak korzystać z Pinterest? Dodawanie, promowanie zdjęcie i nie tylko.

Jak korzystać z Pinterest? Dodawanie, promowanie zdjęcie i nie tylko.


[ SEOWind.io - pisz treści które rankują się w TOPach ]

Jak działa Pinterest?

Pinterest, to działający od 2010 roku serwis społecznościowy, pozwalający na odkrywanie i kolekcjonowanie twórczych pomysłów w internecie. Jego nazwa powstała ze słów: „pin” (przypiąć) i „interest” (zainteresowania). Zakładając konto w serwisie, użytkownik może tworzyć tematyczne „Boards” (Tablice), do których przypina interesujące go zdjęcia lub filmy. Tworząc uporządkowane kolekcje, ma szansę szybko i wygodnie wracać do nich w dowolnym momencie.

Inni użytkownicy serwisu mogą „polubić’ poszczególne elementy na naszej tablicy, skomentować je bądź umieścić we własnej kolekcji. Możliwe jest też obserwowanie konta innych użytkowników, ich poszczególnych tablic, a nawet subskrybowanie tematów. Dodatkowo, użytkownicy mają opcję publikowania postów w serwisach społecznościowych – Facebook, Twitter i Tumblr. Z marketingowego punktu widzenia, jedną z ważniejszych funkcji Pinteresta, jest połączenie postów z ich serwisem źródłowym. Po kliknięciu w link użytkownik zostaje przekierowany do strony, z której pochodzi dane zdjęcie lub film. To sprawia, że coraz więcej marek wykorzystuje serwis do promowania swoich produktów i usług.

Pinterest – jak korzystać?

Do korzystania z Pinteresta, konieczne jest założenie konta w serwisie poprzez kliknięcie w przycisk „Zarejestruj się”. Na tym etapie zostaniemy poproszeni o podaniem nazwy, wyświetlanej innym użytkownikom oraz naszego adresu e-mail i hasła, które posłużą nam w przyszłości do logowania się w serwisie. Następnie, przedstawione zostaną nam przypadkowe obrazki – wybór kilku z nich ma pomóc portalowi w podpowiadaniu nam tablic, które mogą nas zainteresować.

Ostatnim krokiem przed podjęciem działań w serwisie, jest weryfikacja adresu e-mail. Po niej, możemy założyć własne tablice. Te, podobnie jak tradycyjne tablice korkowe, służą do przypinania ciekawych obrazków, filmów i grafik. Serwis oferuje nam dwa sposoby publikowania danych: za pomocą przycisku „Zapisz” klikniętego na dowolnej stronie, by załadować wybrany obrazek z serwisu na swoim profilu oraz za pomocą przycisku „Repin”, czyli udostępniając dowolny post innego użytkownika. Materiały na naszej tablicy można segregować, tworząc tematyczne kolekcje.

Jak pobrac zdjecie z Pinterest?

Uruchom aplikację Pinterest na urządzeniu z Androidem. Otwórz zdjęcie, które chcesz pobrać na swój telefon. Następnie kliknij ikonę z trzema kropkami w lewym górnym rogu. Wybierz Pobierz obraz z wyskakującego menu. Jeśli jest to Twoje pierwsze pobranie z Pinteresta, aplikacja poprosi o pozwolenie na dostęp do multimediów na Twoim urządzeniu. Dotknij Zezwalaj, aby udzielić pozwolenia. Po pobraniu zdjęcia z Pinterest pojawi się małe okienko na dole z napisem Obraz zapisany

Jak dodać zdjęcie na Pinterest?

Aby dodać zdjęcie na Pinterest, konieczne jest najpierw zalogowanie się do swojego konta w portalu. Następny krok to przejście na stronę swojego konta poprzez kliknięcie w znajdującą się w prawym górnym rogu belkę z imieniem oraz kliknięcie w przycisk „Utwórz tablicę”. W oknie, które pojawi się na ekranie, należy wpisać informacje o tablicy – jej nazwę, opis i kategorię tematyczna. Po utworzeniu tablicy klikamy na nią i wybieramy opcję „Dodaj pina”.

Serwis umożliwia nam dodawanie bezpośrednio z dysku komputera poprzez przeciągnięcie lub upuszczenie pliku, przesłanie pliku bądź zapisanie pinów z konkretnej strony poprzez podanie jej adresu. Po dodaniu materiału, wystarczy kliknąć przycisk „Zapisz” i opcjonalnie przyporządkować pina do konkretnej tablicy. Przesłane zdjęcie pojawi się na naszej tablicy. Aby dodać do niej zdjęcie innego użytkownika Pinteresta, wystarczy kliknąć w znajdujący się na zdjęciu przycisk „Zapisz”. Podobnie jak w przypadku dodawania własnego zdjęcia, możemy dopasować je do konkretnej tablicy.

Jak dodać Pinterest na bloga?

Jeśli prowadzimy bloga, możemy pokazać jego czytelnikom swoje najnowsze „Piny”. By w ten sposobów zachęcić ich do śledzenia nas na Pintereście, musimy skorzystać z konstruktora widgetów, dostępnego w serwisie. W zależności od naszych potrzeb, możemy wybrać widget w formie małego przycisku „Zapisz” lub „Obserwuj” bądź zdecydować się na wyświetlenia pojedynczego pina, wybranej tablicy bądź nawet profilu z ostatnimi publikacjami. Po wybraniu typu widgetu, konieczne jest podanie naszego adresu URL na Pintereście.

Kolejny krok to wybór kształtu widgetu, który może wyświetlać się jako kwadrat, pasek boczny lub nagłówek. Serwis umożliwia też spersonalizowanie widgeta, poprzesz określenie szerokości zdjęcia oraz wysokości i szerokości tablicy. Podgląd widgeta widoczny jest przez cały czas na stronie kreatora. Na koniec wystarczy skopiować znajdujący się na dole kod i wkleić go na swoim blogu w miejscu, gdzie ma być wyświetlany nasz profil na Pintereście.

Jak usunąć konto na Pinterest?

Pinterest pozwala swoim użytkownikom na całkowite usunięcie konto. By tak się stało, należy zalogować się w serwisie, a następnie kliknąć w zakładke „Ustawienia”. Interesująca nas opcja znajduje się w miejscu „Podstawowe informacje o koncie”. Po przescrollowaniu w dół, tuż po „Historii wyszukiwania”, widoczny jest przycisk „Wyłącz konto”, w który należy kliknąć. Pinterest zachęci nas do „Wyłączenia konta”, które oznacza jedynie, że nikt nie zobaczy naszego profilu ani naszych pinów.

Zobaczymy też listę powodów, wśród których możemy wskazać dlaczego chcemy dezaktywować konto. Do korzystania z serwisu będziemy mogli jednak wrócić w dowolnym momencie. By usunąć konto na stałe, należy kliknąć przycisk znajdujący się w lewym dolnym rogu – „Zamknij moje konto na stałe. Na adres e-mail powiązany z kontem otrzymamy wiadomość, w której należy kliknąć w link potwierdzający zamknięcie konta, a co za tym idzie – utratę pinów i tablic. Konto zostanie zamknięte po 14 dniach, a nasz profil publiczny będzie wyłączony natychmiastowo.

Jak promować się na Pinterest?

Pinterest jest coraz częściej wykorzystywany zarówno przez marki z różnych branż, jak i osoby, które chcą reklamować się online. Portal stanowi świetne narzędzi promocji produktów i usług. Do najskuteczniejszych form reklamowania się należą:

galerie produktów – prezentacja najnowszych kolekcji lub pomysłów na prezent, dzięki której firmy mogą docierać do zainteresowanych odbiorców.

sklepy – firmy mogą tworzyć tematyczne tablice przedstawiające wybrane artykuły z oferty wraz z informacjami o cenach,

portfolio – publikacja własnych prac to prosty sposób na stworzenie efektownego portfolio przez fotografów i grafików,

konkursy – na Pintereście warto organizować też konkursy – im bardziej unikalny na nie pomysł, tym większe zaangażowanie fanów,

hashtagi – ciekawym pomysłem jest zachęcanie odbiorców do dzielenia się produktami marki poprzez użycie ustalonego, charakterystycznego dla niej hashtaga,

wtyczki – nie zapominajmy o widgetach, takich jak wtyczka „Śledź nas” – dodana na stronie WWW, w sklepie lub na blogu, będzie zachęcać klientów do zapoznania się z zawartością konta na Pintereście.

Jak zarabiać na Pinterest?

Pinterest to dziś nie tylko miejsce do odkrywania i kolekcjonowania twórczych treści. Z pomocą serwisu można zarabiać i to na kilka sposobów. Poniżej przedstawiamy 3  najskuteczniejsze z nich.

  1. Budowanie grupy odbiorców

Wnętrza, fitness czy moda – jeśli interesujemy się konkretnym tematem, możemy stworzyć konto przedstawiające treści z nim związane. Im bardziej ono dopracowane, tym większa szansa na przyciągnięcie dużej liczby obserwujących, a wraz z nimi – firm, które mogą zaproponować nam współpracę, na której zarobimy.

  1. Posty sponsorowane

Mając profil z dużą liczbą obserwujących, warto skontaktować się z firmami, oferującymi produkty, które mogą ich interesować. Przykładowo, promując zdrową żywność, możemy podjąć współpracę z jej producentami. Jeśli możemy pochwalić się ciekawymi statystykami profilu, istnieje dużo prawdopodobieństwo współpracy sponsorskiej, która przyniesie korzyści obu stronom.

  1. Linki afiliacyjne

Kolejny sposób to afiliacja. Możemy znaleźć firmy, które sprzedają produkty, które możemy promować na swojej tablicy za pomocą linków partnerskich. Marketing partnerski to świetna metoda zarabiania na prowizji od wyników sprzedaży.

 

 

O Ania H

Zobacz również

Jak wypozycjonować kanał na YouTube

YouTube to druga co do wielkości platforma wyszukiwania na świecie. Z tego powodu, każdy twórca …