piątek , 29 marca 2024

Jak w Shopify zainstalować sklep, skonfigurować domenę i inne


[ SEOWind.io - pisz treści które rankują się w TOPach ]

Jak działa Shopify?

Shopify to platforma służąca do tworzenia sklepów internetowych. Za pomocą Shopify można realizować e-sklep bez posiadania wiedzy technicznej, nie trzeba samodzielnie robić żadnych aktualizacji – wszystko odbywa się automatycznie. Brak dostępu do kodu oprogramowania uniemożliwia włamania hakerskie. Z Shopify możesz sprzedawać nieograniczoną liczbę produktów ze wszystkimi wariantami oraz zarządzać swoim magazynem mając wyraźny widok na rzeczywistą dostępność swoich towarów. Shopify umożliwia także analitykę ilości zamówień i ruchu w sklepie.

Odpowiada też za aspekt marketingowy i SEO. Shopify oferuje możliwość tworzenia promocji z kodami rabatowymi i bonami podarunkowymi, automatycznie wysyłając powiadomienia do klientów. System obsługuje również najlepsze praktyki SEO niezbędne do optymalizacji Twojej widoczności w wyszukiwarkach. Shopify pozwala na spersonalizowanie sklepu.

Dostępnych jest wiele rodzajów szablonów i rozszerzeń, dzięki temu użytkownicy mogą dostosować do swoich upodobań i potrzeb wygląd, zawartość oraz kolory swojej witryny sklepowej. Na Shopify istnieje możliwość wyboru spośród dziesiątek gotowych szablonów różniących się sposobem przedstawienia produktów oraz ułożeniem informacji na stronie. W Shopify dostępne jest 10 bezpłatnych szablonów sklepu, za resztę dostępnych szablonów należy dodatkowo zapłacić. Zaletą Shopify jest to, że w przypadku pojawienia się problemów można liczyć na wsparcie pracowników platformy.

Jak zainstalować sklep Shopify?

Aby posiadać swój sklep na platformie Shopify nie będzie potrzebna żadna instalacja. Sklep zakładamy poprzez platformę online, udostępnioną nam po założeniu konta na Shopify.

Co bardzo istotne, na początek każdy użytkownik dostaje 14 dni próbnych na darmowe przetestowanie platformy, tak więc założenie konta nic nas nie kosztuje. W czasie okresu próbnego nie trzeba wprowadzać danych dotyczących karty kredytowej. Jeśli postanowimy korzystać z platformy Shopify mamy do wyboru trzy pakiety, które różnią się zawartością proponowanych udogodnień i funkcji. W przypadku podstawowego pakietu koszt posiadania Shopify wynosi 29 USD na miesiąc. Jeśli umowa zostanie podpisana oraz opłacana na rok z góry oferowane jest 10% zniżki, jeżeli na dwa lata z góry to 20%.

Jakie są dostępne metody płatności w Shopify?

Shopify posiada swój wewnętrzny system płatności tzw. Shopify Payments. Eliminuje to kłopot z założeniem zewnętrznego dostawcy płatności lub konta handlowca i konieczności wprowadzania danych uwierzytelniających do Shopify. Shopify Payments jest w pełni zintegrowany ze sklepem i obejmuje szeroki zakres funkcji, które pozwalają zarządzać całą firmą i finansami w jednym miejscu.

Shopify Payments jest dostępny tylko w sklepach w niektórych krajach. Niestety nie obejmuje to Polski.

Po skonfigurowaniu Shopify Payments Twoi klienci mogą dokonywać płatności kartą kredytową w Twoim sklepie. Możesz aktywować Shopify Payments na stronie dostawców płatności w ustawieniach Shopify. Podczas konfigurowania Shopify Payments potrzebujesz następujących informacji:

– Twój numer identyfikacyjny pracodawcy (EIN)
– Twoje informacje bankowe
– Średnia cena Twoich zamówień
– Średni czas wysyłki Twoich zamówień

Shopify jest także zintegrowany z ponad 70 zewnętrznymi kanałami płatności dostępnymi na całym świecie, od bitcoinów po PayPal. Lista możliwych dostawców usług płatniczych, z którymi Shopify nawiązał współpracę różni się w zależności od kraju, w którym zarejestrowany jest sklep na platformie sprzedażowej Shopify. Klienci  płacić w swojej walucie lokalnej, korzystając z preferowanej metody płatności.

W Polsce Shopify oferuje 21 zewnętrznych kanałów płatności:

– 2Checkout
– Adyen
– Alipay Global
– Authorize.net
– BitPay
– Checkout.com
– Coinbase Commerce
– ePay / Payment Solutions
– GoCoin
– Mondido Payments
– MultiSafepay
– PAYMILL
– PayPal Express Checkout
– PinwheelPay
– PUT IT ON LAY-BUY
– QuickPay
– Realex Payments (Offsite)
– Skrill
– SOFORT Banking (DIRECTebanking)
– WorldPay (Direct)
– WorldPay (Offsite)

Jak opodatkowac Shopify?

Shopify nie rejestruje ani nie przekazuje podatków od sprzedaży. Zanim zaczniesz prowadzić sklep na platformie sprzedażowej Shopify należy zarejestrować firmę w urzędzie podatkowym, aby opodatkować sprzedaż. Przed zarejestrowaniem się na platformie Shopify należy upewnić się, że zamierzasz obciążać swoich klientów prawidłowymi stawkami podatku od sprzedaży, a także, że prawidłowo składasz i odprowadzasz podatki.

Chociaż przepisy i regulacje podatkowe są skomplikowane i często się zmieniają, możesz skonfigurować Shopify, aby automatycznie obsługiwał najczęstsze kalkulacje podatku obrotowego. Możesz także skonfigurować obejścia podatkowe, aby uwzględnić wyjątkowe przepisy i sytuacje podatkowe. Shopify używa wielu domyślnych stawek podatku od sprzedaży, które są regularnie aktualizowane. Jeśli używasz domyślnych stawek, musisz potwierdzić, że są aktualne i poprawne w określonych okolicznościach. W razie potrzeby możesz je zastąpić.

W jaki sposób skonfigurować kwestie podatkowe na platformie Shopify jeżeli sklep zarejestrowany jest poza Stanami Zjednoczonymi lub Kanadą?

– Potwierdź, że adres sklepu znajduje się poza Stanami Zjednoczonymi lub Kanadą i że masz skonfigurowaną strefę wysyłki dla kraju docelowego.
– Z poziomu administratora Shopify wybierz Ustawienia> Podatki.
– W sekcji Stawki podatku kliknij nazwę kraju.
– W sekcji Podatki podstawowe wprowadź stawki obowiązujące w danym kraju.
– Kliknij Zapisz.
– Jak podpiąć domenę Shopify?

Czym jest domena w Shopify?

Jest to adres URL lub adres witryny pod, którym klienci odwiedzają Twój sklep online. Shopify pozwala zarządzać swoją domeną oraz jej ustawieniami pod zakładką Domains w panelu administratora.

Domyślnie każda domena ma postać examplestore.myShopify.com czyli nazwasklepu.myShopify.com, jednak można oczywiście wykupić inną, niestandardową domenę, lub po prostu korzystać z domeny, którą posiadaliśmy wcześniej.

Podpinanie domeny Shopify:

Po zakupie domeny na Shopify jest ona automatycznie skonfigurowana do pracy z Twoją domeną podstawową, która domyślnie przyjmuje przytoczoną wcześniej postać.

Spersonalizowaną domenę, którą należy rozumieć jako niestandardowy adres URL możemy uzyskać na dwa sposoby:

Jeżeli nie posiadamy własnej domeny, możemy taką zakupić od Shopify

Jeśli masz już domenę niestandardową, możesz jej użyć przez połączenie jej ze sklepem internetowym lub przez przeniesienie zarządzania domeną do Shopify.

Zakup domeny:

Domeny niestandardowe zakupione za pośrednictwem Shopify zaczynają się od  11 USD rocznie. Twoja domena jest dla Ciebie automatycznie skonfigurowana, co ważne zachowujesz do niej prawo własności, nawet jeśli opuścisz Shopify. Domeny zakupione za pośrednictwem Shopify są zarejestrowane przez jeden rok i mogą być odnawiane, dopóki nie anulujesz swojej domeny lub sklepu Shopify.

Shopify nie zapewnia kont pocztowych e-mail jako części usług domenowych, ale zapewnia nieograniczoną liczbę kont do przekazywania wiadomości dla każdej domeny. Kupno domeny nie podlega zwrotowi.

Użycie wcześniej posiadanej domeny:

Jeśli posiadasz domenę od zewnętrznego dostawcy, możesz użyć jej do sklepu internetowego Shopify, aby osoby, które wpisują adres URL w przeglądarce, trafiły do ​​Twojej witryny. Możesz użyć swojej domeny zewnętrznej do swojego sklepu Shopify, przesyłając ją do Shopify lub podłączając do Shopify:

Pierwszym sposobem wskazania swojej niestandardowej domeny w sklepie Shopify jest przeniesienie domeny. Po przeniesieniu zarządzanie domeną przechodzi do Shopify, co oznacza, że ​​dostosowujesz ustawienia, płacisz za domenę i odnawiasz ją bezpośrednio w swoim administratorze Shopify.

Podłączenie domeny zewnętrznej do Shopify wskazuje nazwę Twojej domeny w sklepie Shopify. Nadal korzystasz z zewnętrznego dostawcy domen, aby zarządzać ustawieniami domeny, płacić za domenę i odnawiać ją.

Jak skonfigurować sklep Shopify?

Przedstawiamy wszystkie kroki, które należy podjąć, aby rozpocząć korzystanie z Shopify, założyć i skonfigurować swój własny sklep.

Przed rozpoczęciem konfigurowania sklepu Shopify musisz utworzyć konto Shopify i dodać kilka istotnych informacji dotyczących swojego sklepu. Pamiętaj o dodaniu następujących elementów:

– nazwa sklepu
adres e-mail dla klienta
– nazwa i adres firmy
– obowiązującą strefę czasową
– domyślną walutę
– domyślną jednostkę masy
– hasło do Twojego sklepu internetowego

Organizacja sklepu:

Sposób, w jaki wygląda Twój sklep i rodzaje produktów, które zamierzasz sprzedawać, to dwie najważniejsze części. Wypróbuj kilka różnych motywów, aby zobaczyć, który z nich wygląda najlepiej, a następnie dodaj produkty do sprzedaży w Shopify.

– Wybierz motyw
– Dodaj produkty
– Zorganizuj swoje produkty
– Skonfiguruj ustawienia wysyłki
– Skonfiguruj podatki

Testowanie sklepu:

Przed uruchomieniem sklepu internetowego zrób kilka zleceń testowych, aby zobaczyć, jak działa proces realizacji transakcji.

– Przetestuj udane i nieudane transakcje
– Przetestuj zwroty i anulowanie transakcji
– Przetestuj zrealizowane i częściowo zrealizowane zamówienia
– Przetestuj archiwizowanie udanych zamówień
– Usuń hasło do swojego sklepu, aby umożliwić dostęp klientom

Dodawanie innych kanałów sprzedaży online

Po uruchomieniu sklepu internetowego Twoja firma może zyskać na dodaniu kilku innych kanałów online do swojego sklepu Shopify. Te kanały są opcjonalne, ale każdy z nich jest wysoce zalecany, by zmaksymalizować liczbę odbiorców w sklepie.

– Sprzedaż na Facebook`u
– Sprzedaż za pośrednictwem przycisku “Kup”
– Sprzedaż za pośrednictwem Messengera
– Sprzedaż na Pinterest`cie

Promocja sklepu

Po uruchomieniu sklepu internetowego musisz go promować. Możesz poprawić widoczność swojego sklepu, starannie określając metadane strony głównej i promując swój sklep we wszystkich odpowiednich miejscach.

– Zdefiniuj metadane
– Wypromuj sklep

Jak sprzedawać na Shopify?

Istnieją dwie drogi sprzedaży z Shopify. Pierwsza z nich to sprzedaż online na Shopify, druga to sprzedaż osobista z Shopify.

Sprzedawanie online z Shopify:

Możesz używać Shopify do sprzedaży swoich produktów w sklepie internetowym, w mediach społecznościowych i na rynkach internetowych oraz przy użyciu innych kanałów sprzedaży online. Kanały sprzedaży reprezentują różne rynki, na których sprzedajesz swoje produkty. Łącząc każdy kanał sprzedaży z Shopify, możesz śledzić swoje produkty, zamówienia i klientów w jednym miejscu.

Sklep online: Za jego pomocą możesz tworzyć strony internetowe, publikować blogi i sprzedawać swoje produkty za pomocą responsywnych motywów i spersonalizowanej nazwy domeny.

Facebook: Możesz wyświetlać swoje produkty Shopify na swojej stronie za pomocą kanału sprzedaży na Facebooku.

Po skonfigurowaniu kanału sprzedaży Facebook tworzy sekcję Sklep na swojej stronie, która wyświetla twoje produkty Shopify. Możesz wprowadzać zmiany w produktach, sprawdzać sprzedaż i realizować zamówienia w Shopify.

Kanał sprzedaży Facebooka jest zawarty we wszystkich płatnych planach Shopify

Możesz korzystać z kanału sprzedaży Amazon, aby śledzić swoje produkty i zamówienia zarówno w Amazon, jak i Shopify. Z tego kanału sprzedaży można korzystać na kilka sposobów:

– tworzyć wykazy produktów nowych w Amazon
– tworzyć i zarządzać ofertami dla istniejących produktów na Amazon
– połącz swoje istniejące wpisy z Amazon z administratorem Shopify
– otrzymywać powiadomienia w Shopify o zamówieniach Amazon.

Przycisk Buy:  Możesz użyć kanału sprzedaży Buy Button. Kup Przyciski-linki do Twojego sklepu Shopify, dzięki czemu będziesz mógł sprzedawać produkty na stronach internetowych i blogach, lub utworzyć link do kasy do wysyłania klientom w wiadomościach e-mail lub w mediach społecznościowych. Bez względu na to, gdzie sprzedajesz, możesz śledzić zamówienia na przycisk Kupuj od administratora Shopify.

Inne kanały sprzedaży to m.in. Instagram, Messenger, Pinterest i wiele innych.

Druga droga sprzedaży, to sprzedaż za pomocą aplikacji, która wiąże się ze sprzedażą osobistą:

Aplikacja Shopify POS na iOS i Android to system punktów sprzedaży, za pomocą którego możesz sprzedawać swoje produkty osobiście.

O Agata Machowiec

Zobacz również

Jak wypozycjonować kanał na YouTube

YouTube to druga co do wielkości platforma wyszukiwania na świecie. Z tego powodu, każdy twórca …