środa , 28 lutego 2024
Home / News / Jak założyć, ukryć, usunąć profil oraz sprzedawać na LinkedIn.

Jak założyć, ukryć, usunąć profil oraz sprzedawać na LinkedIn.


[ SEOWind.io - pisz treści które rankują się w TOPach ]

Od 2003 roku funkcjonuje w Internecie serwis społecznościowy LinkedIn, który ma ułatwić relacje biznesowe i zawodowe. Na przestrzeni lat serwis zdobywa coraz większą liczbę użytkowników i cały czas wzrasta jego popularność. Warto wykorzystać możliwości tego serwisu dla rozwinięcia własnej kariery lub marki.

Jak zrobić dobry profil na LinkedIn?

Profil na LinkedIn powinien zostać potraktowany jako nasza wizytówka czy osobista strona internetowa skierowana do pracodawców czy kontrahentów. Nie może być wykorzystywany jak Instagram czy Facebook. Podstawową kwestią jest wybór właściwego zdjęcia. Ma przedstawiać Cię jako profesjonalistę. Selfie w toalecie, zdjęcie z imprezy czy z urlopu nad morzem ustawione jako zdjęcie profilowe nie będzie dobrze postrzegane.  Profesjonalny profil musi posiadać podsumowanie zawodowe. Tutaj każdy użytkownik może wykazać swoje doświadczenie zawodowe, zdobyte umiejętności oraz przedstawić zawodowe cele. LinkedIn pozwala na wyeksponowanie naszych umiejętności i potwierdzenie ich przez osoby z naszej sieci kontaktów. Ważnym elementem profilu na LinkedIn jest stworzenie unikatowego adresu URL. W zakładce edytuj profil publiczny możemy stworzyć adres który będzie zawierał nasze imię i nazwisko.

Jak założyć profil firmy na LinkedIn?

LinkedIn jest również wykorzystywany do promowania marek czy firm. Aby założyć profil firmowy należy posiadać prywatny profil. Po wejściu na standardowy profil należy rozwinąć menu „Praca” i wybrać opcję „Stwórz stronę firmową”. W wyświetlonym oknie musimy uzupełnić nazwę firmy oraz ustalić adres URL, którego nie będzie można edytować w przyszłości. Profil firmy podobnie jak standardowy profil musi być uzupełniony o zdjęcie profilowe, zdjęcie w tle oraz podstawowy opis firmy, nie przekraczający 2000 znaków. Następnie możemy uzupełnić profil o dane kontaktowe i dodatkowe informacje jak wielkość przedsiębiorstwa, rodzaj firmy, branżę czy rok założenia. Kiedy wszystkie informacje zostaną wprowadzone wystarczy  kliknąć przycisk „Opublikuj”, a profil firmy będzie widoczny dla wszystkich użytkowników.

Jak znaleźć pracę przez LinkedIn?

Coraz częściej firmy i headhunterzy szukają specjalistów w konkretnych branżach poprzez LinkedIn.  Aby zostać zauważonym przez potencjalnych pracodawców należy uzupełnić profil w 100 %. Daje to gwarancję częstszego wyświetlenia profilu w wyszukiwaniach rekruterów. Jeżeli ukończyliśmy kursy, posiadamy bardzo dobrą znajomość języków obcych, czy posiadamy konkretne umiejętności, pokażmy to w swoim profilu. Bardzo dobrze będą ocenione wolontariaty, otrzymane nagrody i wyróżnienia. Jak wspomniano na początku bardzo ważnym elementem profilu jest podsumowanie zawodowe. W kilku zdaniach można przekonać pracodawców, że to właśnie Ty jesteś specjalistą, którego poszukują. Możesz zwiększyć swoją szansę na zmianę pracy poprzez dołączenie właściwych grup. Najbardziej popularnymi grupami dla osób szukających pracy są: JOBS.PL czy Giełda Pracy. Twój profil na LinkedIn musi zachęcić potencjalnych odbiorców do kontaktu.

Jak dodać zainteresowania na LinkedIn?

Dzięki uzupełnieniu sekcji zainteresowania możemy pokazać się innym z bardziej prywatnej strony, pokazując kim jesteśmy poza pracą. Ludzie lubią pracować z osobami, które mają swoje pasje, hobby, mogą prowadzić ciekawe rozmowy. Zainteresowania dodajemy w następujący sposób: należy wejść na swój prywatny profil LinkedIn, kliknąć w sekcję Informację dodatkowe na górze profilu i dodać sekcję Zainteresowania do swojego profilu. Aby znaleźć tę sekcję należy wybrać opcję „Wyświetl więcej”. Następnie należy przewinąć do Zainteresowania i wybrać tryb edycji. W polu tekstowym można wpisać dodatkowe informacje o naszych zainteresowaniach i hobby. Dzięki LinkedIn możesz poznać osoby z Twojej branży, które mają podobne zainteresowanie do Twoich.

Jak wygenerować CV z LinkedIn?

Może zdarzyć się tak, że na LinkedIn lub innym portalu znajdziemy interesującą ofertę pracy lub zostaniemy dostrzeżenie przez rekrutera, a nie posiadamy aktualnego CV. Z pomocą przychodzi narzędzie LinkedIn do generowania CV. Możemy przekonwertować w kilka minut swój profil LinkedIn na CV za pomocą Resume Builder . Musimy wykonać kilka kroków wymienionych poniżej. Po pierwsze musimy zalogować się na Resume Builder używając takich samych danych do logowania jak do profilu LinkedIn. Następnie należy wybrać interesujący nas szablon. Po wybraniu szablonu musimy wybrać wszystkie informacje, które chcemy pokazać potencjalnemu pracodawcy. Stworzone przez nas CV możemy upublicznić lub wygenerować w formacie PDF.

Jak ukryć profil na LinkedIn?

LinkedIn jest portalem społecznościowym pomagającym profesjonalistom w poznawaniu nowych ludzi. Jednak wielu użytkowników może w pewnym momencie mieć powody, aby ich profile były częściowo lub całkowicie prywatne. Istnieje wiele sposobów na dodanie prywatności do profilu LinkedIn. Możemy ukryć nasz profil na LinkedIn w trzech krokach. Zaloguj się na swoje konto, a następnie wybierz po kliknięciu na ikonę swojego profilu „Ustawienia i prywatność”. Następnie wybierz sekcję „Edytuj swój profil publiczny”. W tej sekcji możemy zmienić ustawienia widoczności profilu zgodnie z naszymi preferencjami. Jeżeli chcemy by nasz profil był całkowicie niewidoczny dla innych użytkowników musimy wyłączyć publiczną widoczność Twojego profilu. Przełącznik widoczności Twojego profilu znajduje się po prawej stronie ekranu.

Jak potwierdzić umiejętności na LinkedIn?

Na LinkedIn możemy dodawać wiele umiejętności do naszego profilu. Umiejętności potwierdzone przez innych użytkowników są bardziej wartościowe i mogą mieć wpływ na ranking wyszukiwania przez rekruterów. Pierwszym podstawowym działaniem jest aktualizacja naszych umiejętności. Bardzo często użytkownicy posiadają na swoim profilu umiejętności, które były potrzebne na poprzednim stanowisku pracy. Warto też przenieść sekcję „Umiejętności i potwierdzenia” na początek naszego profilu. Możemy w trybie edycji przenieść tę sekcję w bardziej wyeksponowane miejsce. Najlepszym sposobem na uzyskanie potwierdzenia naszych umiejętności jest potwierdzanie umiejętności osób, które są w naszych kontaktach. Oczywiście powinniśmy zatwierdzać tylko te umiejętności, które znamy. Po ich zatwierdzeniu LikedIn wyśle wiadomość z powiadomieniem o potwierdzeniu umiejętności i prośbą o potwierdzenie naszych.

Jak dodać referencje na LinkedIn?

Za pośrednictwem serwisu LinkedIn możemy wysyłać i otrzymywać referencje. Podobnie jak potwierdzone umiejętności, referencje mają wpływ na wyniki wyszukiwania rekruterów. Użytkownicy LinkedIn, osoby w naszej sieci kontaktów mogą wystawić pisemne oświadczenie naszego uznania jako pracownika, współpracownika lub kontrahenta. Możemy poprosić osoby z naszej sieci zawodowej o wystawienie referencji naszej pracy, czy oferowanych usług lub produktów. Jeżeli referencje zostaną wystawione i zaakceptowane przez nas, będą widoczne na naszym profilu dla innych użytkowników. Aby poprosić o wystawienie referencji wystarczy wejść na nasz profil, następnie kliknąć na „Dodaj część profilu”. Na dole menu musimy rozwinąć  „Informacje dodatkowe” i wybrać opcję „Poproś o rekomendacje”. Po wybraniu odpowiedniej osoby, prośba zostanie przekazana.

Jak sprzedawać przez LinkedIn?

LinkedIn służy nie tylko do nawiązywania kontaktów z ludzmi naszej branży lub poszukiwania nowej pracy. Poprzez LinkedIn możemy również zwiększać sprzedaż. Pierwszym, najprostszym działaniem jest dołączenie do właściwych grup, dzięki czemu zwiększy się szansa na sprzedaż swoich produktów i usług. Sprzedaż może zostać zwiększona przez dodawanie wartościowych i unikalnych treści na naszym profilu. Zamieszczane przez nas treści mogą być dodatkowo promowane przez LinkedIn, dzięki użyciu Sponsorowanych aktualizacji. LinkedIn oferuje szereg narzędzi, takich jak  Nimble, Dux-Soup, eGrabber i LinMailPro, które pozwalają na budowanie relacji z potencjalnymi klientami, obserwowanie ich ostatnich aktywności oraz  oceniać poziom zainteresowania potencjalnych nabywców na nasze towary i usługi.

Jak usunąć konto na LinkedIn?

Każdy użytkownik może dojść do wniosku, że profil na LinkedIn nie jest już potrzebny, nie chce dokumentować swojego rozwoju kariery i zdobywać nowych kontaktów w branży. Każdy kto chce usunąć konto, musi najechać kursorem myszy na swoje zdjęcie w prawym górnym rogu a następnie przejść do ustawień prywatności. Na podstronie Ustawienia prywatności należy wybrać zakładkę „Konto”.  Na samym dole podstrony znajduję się sekcja „Zamknięcie konta na LinkedIn”. Po kliknięciu serwis będzie prosił o podanie przyczyny zamknięcia konta, np. „Chcę zachować prywatność” lub „Nie chcę narażać się na niechciane kontakty”. Po zakończeniu procedury zamknięcia profil będzie aktywny przez 72 godziny, a następnie zostanie trwale usunięty z serwisu.

O LukaszZelezny

Prelegent, trener, autor. Head of Organic uSwitchUK. Zajmuje się SEO, PPC i mediami społecznościowymi. Prywatnie fan podróżowania, drum and bassu i szkockiej.

Zobacz również

Jak wypozycjonować kanał na YouTube

YouTube to druga co do wielkości platforma wyszukiwania na świecie. Z tego powodu, każdy twórca …