poniedziałek , Styczeń 21 2019
socialmedia.pl pic

Jakie mogą być przyczyny braku konwersji z reklam na Facebook

Poznaj 3 główne przyczyny, które stoją za tym, że nie masz konwersji z reklamy na Facebooku.

Dowiesz się, co możesz na nie poradzić i na co zwrócić uwagę.

Na początku, na potrzeby tego artykułu, przybliżę dwa pojęcia.
Pierwsze z nich to konwersja. Jeżeli stronę docelową odwiedziło 100 osób, a formularz zapisu wypełniło 25, to konwersja wyniesie 25%. Jeżeli z 300 odwiedzających formularz wypełni 85, to konwersja wyniesie 85/300 * 100% = 28,33%. Proste.
Drugie pojęcie to kod konwersji Facebooka. Obecnie nosi on nazwę Pixel Facebook.
Jest to kod programistyczny, generowany przez Facebooka w panelu zarządzania reklamami. Kod ten należy skopiować i wstawić w odpowiednie miejsce, o którym jeszcze tutaj wspomnę.

Przyjrzyjmy się teraz 3 głównym przyczynom, które są powodem braku konwersji podczas kampanii reklamowych.

Pierwszy z nich to w zasadzie grupa błędów. Wynikają one zwykle z technicznych aspektów związanych z umieszczeniem kodu konwersji.
Jednym z błędów jest umieszczenie kod kontrowersji na niewłaściwej stronie. Ideą kodu konwersji jest mierzenie, ile osób zapisało się w formularzu. Sposobem zmierzenia tego jest zliczenie liczby odwiedzin na stronie, która ukazuje się po wypełnieniu formularza.
Dlatego kod konwersji, który ma mierzyć zebrane kontakty, należy umieścić na stronie wyświetlającej się po zapisie.

Inne błędy techniczne to wklejenie fragmentu kodu lub pominięcie jego elementów.
A także wstawienie kodu w niewłaściwe miejsce na stronie. Kod (pixel) Facebooka należy wstawić w kodzie html między znaczniki <head></head>.
Można to zrobić metodą kopiuj-wklej przy edycji pliku html. Ponieważ większość stron opiera się na systemie WordPress, można też użyć wtyczek (plug-in). Ja używam i polecam wtyczkę od Fasttony.es.

Aby sprawdzić, czy pixel Facebooka jest zainstalowany na dowolnej stronie, wciskamy klawisze ctrl+u. Wtedy w oddzielnej zakładce pokaże się kod strony. Na nowo otwartej stronie należy użyć skrótu klawiaturowego ctrl+f i wpisać hasło „pixel facebook”.

Inne rozwiązanie to dodanie do przeglądarki Chrome rozszerzenia o nazwie Facebook Pixel Helper. Po jego instalacji na pasku przeglądarki pokaże się ikona, a po jej naciśnięciu – informacja o zainstalowanych kodach.

Druga przyczyna braku konwersji może wystąpić, gdy statystki związane z reklamą są bardzo dobre. Czyli wówczas, gdy koszt reklamy, jej zasięg i jakość oraz zaanagażowanie są na zadowalających wartościach, ale wskaźnik konwersji na stronie docelowej jest poniżej oczekiwań. Zakłada się, że konwersja na poziomie 20% to minimum.
W takiej sytuacji masz wiarygodne dane na temat kampanii reklamowej. Widać, że prowadzona jest ona prawidłowo. Przyczyną braku konwersji jest zatem stona zapisu.
Poniżej przykład z jednej z kampanii.

[rys ]Statystyki kampanii reklamowej

kampania na facebooku

[rys] Konwersja na stronie zapisu

zapisy na stronie docelowej

Sprawdź wtedy, czy strona posiada wszystkie niezbędne elementy. Czy poprawnie działa formularz zapisu. Czy przekierowania z reklamy działają prawidłowo.
Więcej o stronach zapisu przeczytasz w kolejnych moich artykułach.
Zmieniaj i testuj strony zapisu, aby uzyskać jak najlepsze wyniki procentowe. W połączeniu z kosztami reklamy będziesz mógł wyliczyć koszt pozyskania jednego kontaktu.

Trzecia sytuacja powstaje wtedy, gdy wyniki kampanii reklamowej są poniżej oczekiwań. Szczególnie, gdy wskaźnik CTR jest mniejszy niż 1%, a Relevant score (wskaźnik dopasowania) plasuje się na poziomie 1-2. Zwykle te dwa czynniki na niskich poziomach wpływają na wyższe ceny reklam.
Od tego powinieneś zacząć. Najpierw praca nad reklamą, a następnie nad stroną lądowania, tak jak w punkcie nr 2.n
Jakie mogą być główne przyczyny słabych wyników reklamy?

kampania na facebooku słaby wynik

1. Komunikat reklamowy i treść.

Upewnij się, że treść reklamy jest napisana w jasny sposób. Obiecuje wartość, zapewnia użytkownika o korzyściach, jakie otrzyma po kliknięciu. Ważne jest również, aby po przejściu na stronę docelową użytkownik otrzymał to, co zostało mu przekazane w reklamie. Treść powinna być konkretna.
Weź pod uwagę inteligencję swoich odbiorców. Nie obiecuj gruszek na wierzbie i nie składaj obietnic, których nie będziesz w stanie dotrzymać.

2. Oprawa graficzna

Grafikę (zdjęcie) dobierz odpowiednio do tematu. Możesz to zrobić poprzez skojarzenia lub bezpośrednio wskazać na korzyści. Użyj kolorystyki kompatybilnej ze stroną docelową. Wtedy cała treść będzie ze sobą spójna. Musisz przykuć uwagę. Jeżeli będziesz testował różne reklamy, najpierw sprawdzaj obrazki, a potem teksty. Staraj się nie powtarzać tych samych tekstów na obrazku i w treści reklamy.

3. Grupa docelowa

Ten element jest niezbędny dla sukcesu. Wyniki będą słabe, jeżeli skierujesz reklamę do nie właściwej grupy odbiorców. Przykładem może być reklama samochodów skierowana tylko do kobiet.
Statystycznie bowiem to mężczyźni bardziej interesuję są motoryzacją i tylko do tej grupy powinna być skierowana reklama. Oczywiście, jeżeli będziesz prowadzić kampanię dla modeli samochodów w kolorze różowym – grupą docelową możesz uczynić panie. Inny przypadek to kampania skierowana do zbyt szerokiej grupy. Oczywiście, kampania może mieć duży zasięg i niskie ceny za reklamę, ale konwersji będzie mało. Reklama dla każdego to reklama do niczego.

Więcej informacji na temat błędów popełnianych podczas tworzenia reklam na Facebooku:

18 błędów podczas tworzenia reklamy na Facebooku

Jeżeli przydarzy Ci się taka sytuacja, musisz po prostu podejść do kampanii jeszcze raz. Zrób nowe założenia i plan. Spróbuj spojrzeć na kampanię w inny sposób, z innej perspektywy.

Powodzenia!

PS. Jeżeli chciałbyś skorzystać z pomocnej dłoni, zapisz się tutaj.

http://www.maciejjutrzenka.pl/bezplatne-konsultacje/

Podobne Posty

O Maciej Jutrzenka

Nazywam się Maciej Jutrzenka. Pomagam właścielom firm, aby ich biznes wzrastały w internecie. „Jeżeli możesz coś zmierzyć to możesz, na to wpływać” – to jest moje podejście do marketingu i sprzedaży. Uważam, że te dwie dziedziny zawsze powinny ze sobą współpracować. Jestem fanem automatyzacji marketingu i ekspertem od reklamy w Internecie. Sprowadzam do Twojego biznesu klientów i dbam o szczegóły tak, żeby ani Facebook ani Google za dużo na Tobie nie zarobili.

Zobacz również

3 proste receptury copywritera na chwytliwe nagłówki w mediach społecznościowych

W mediach społecznościowych liczą się sekundy. Odbiorca w mgnieniu oka podejmuje decyzję, czy przeczyta dany …