piątek , 19 kwietnia 2024
Home / News / Content Marketing / 7 trendów, które będą rządzić social media w 2016

7 trendów, które będą rządzić social media w 2016


[ SEOWind.io - pisz treści które rankują się w TOPach ]

  1. Innowacyjne wideo.

Rosnąca w zaskakująco szybkim tempie popularność aplikacji takich jak Facebook Mentions, Periscope oraz Snapchat pokazały, że ludzie chcą dzielić się tym co widzą oraz tym czym w danym momencie się zajmują. Dlatego technologiom, które im to umożliwiają wróży się coraz większy sukces. Rok 2016 bez wątpienia upłynie przede wszystkim pod znakiem treści wideo, a także udoskonaleń związanych ze sposobem ich przekazywania, udostępniania
i wywoływania interakcji. W 2015 Facebook udowodnił nam, że stawia na wideo poprzez wprowadzenie na swojej platformie funkcji 360 stopniowego video, które wnosi zupełnie nową jakość odbioru filmów pozwalając widzowi na przeniesienie się w centrum oglądanej sceny.

  1. Livestreaming.

Prawdziwym hitem 2016 roku, który już w 2015 zaczął w zaskakująco szybkim tempie przyciągać do siebie coraz więcej ludzi i wzbudzać zainteresowanie staje się livestreaming. Co istotne, nowy trend coraz częściej zostaje wykorzystany do celów marketingowych. Tak prowadzona forma reklamy wzbudza wśród konsumentów duże zaufanie, ponieważ jest ona odtwarzana w czasie rzeczywistym i nie daje możliwości edycji. Co więcej livestreaming pozwala markom na wejście z klientem w pewnego rodzaju relację w której klient czuje, że firma odkrywa przed nim wszystkie karty, nie mając nic do ukrycia pozwala mu zobaczyć jaka jest od środka. Nawet jeśli nie przekonuje Cię udostępnianie treści w postaci transmisji na żywo, chcąc prowadzić skuteczną strategię social media w 2016 roku nie możesz rezygnować z wideo. Jednym z przekonujących argumentów jest m.in. fakt, iż na portalach społecznościowych według badań filmy zdobywają średnio aż o 62% zaangażowania niż zdjęcia. [1]

  1. Wirtualna rzeczywistość.

W 2016 roku oczy całego świata skierowane będą na tzw. virtual reality – nową technologię, która za pomocą narzędzia Oculus Rift pozwala przenieść się do innego świata. Narzędzie, dzięki któremu jesteśmy w stanie znaleźć się w wirtualnej rzeczywistości wykupione zostało przez Marca Zuckerberga za blisko 2 miliardy dolarów. Czas pokaże, czy okaże się to być najlepszą inwestycją ostatnich lat.

  1. E-commerce w social media.

W 2016 roku będziemy także świadkami przeobrażania się platform społecznościowych w platformy społecznościowo – zakupowe. Wstępem do tego było pojawienie się funkcji “Kup teraz” m.in. na Pintereście. Użytkownik zainteresowany produktem może go kupić klikając w zaledwie jeden przycisk, bez konieczności opuszczania aplikacji. Przewiduje się, że tym tropem pójdą kolejne platformy, a kampanie będą nastawione coraz bardziej na nakłonienie konsumenta do zakupu danego produktu lub usługi z poziomu aplikacji.

  1. Wąskie targetowanie i zmiana kanałów marketingowych.

W 2016 roku firmy skupią się jeszcze bardziej na kampaniach reklamowych publikowanych w mediach społecznościowych. Sposób wydatków na reklamy wśród firm ulegnie znacznej zmianie m.in. z powodu coraz popularniejszych ad-blocków. Okazuje się bowiem, że w samej Wielkiej Brytanii w ciągu ostatniego roku korzystanie z programów blokujących reklamy wzrosło aż o 82% (dane z raportu firm Adobe i PageFair). Oczywiście, Facebook wciąż będzie dopasowywał swoje algorytmy tak, aby ograniczać , dlatego przewiduje się, że wydatki na reklamy niestety znacznie wzrosną.

  1. Kontakt z klientem.

W 2016 roku jeszcze bardziej zwiększy się ilość marek stawiających na obsługę klienta za pośrednictwem mediów społecznościowych. Marki, które dotychczas nie miały nawet profilu na Facebooku zdały sobie sprawę, że tracą ważną szansę na bezpośrednią komunikację z klientem. Według badań konsumenci z roku na rok stają się coraz bardziej świadomi możliwości jakie daje kontakt z marką przez media społecznościowe. W 2015 roku firmy otrzymały 32% więcej wiadomości od użytkowników niż w 2014 roku, a liczba ta stale wzrasta. To właśnie obsługa klienta za pośrednictwem mediów społecznościowych, a także udostępnienie możliwości czatu na żywo, poprawi tak ważne CX (Customer Experience) , czyli wskaźnik odpowiadający za zadowolenie konsumenta i jego odczucia względem firmy.

  1. Content marketing.

Od początku 2014 roku do świata marketingu internetowego przebojem wdarł się termin content marketingu. Zgodnie z nim, każda firma chcąca odnieść sukces w przestrzeni internetowej powinna z troski o swoich klientów zadbać o eksperckie, unikalne i wysokiej jakości treści dotyczące własnej oferty. Niestety w Polsce wciąż nie jest on jeszcze na wysokim poziomie w porównaniu do krajów zachodnich. Dopiero od niedawna topowe polskie marki zauważają jak istotny jest content marketing w zdobywaniu nowych klientów. Na szczęście mniejsze firmy też zaczynają coraz częściej zwracać na to uwagę. W 2016 roku polskie marki powinny postawić w swojej strategii marketingowej na dodawanie merytorycznych treści w social media, bowiem według statystyk  82% kupujących twierdzi, że bardziej ufa markom, które są aktywne w social media.[2]

Świat mediów społecznościowych szybko się zmienia i ciężko jednoznacznie przewidzieć dokąd zaprowadzi go przyszłość. Należy pamiętać jednak, że media społecznościowe od lat mają ugruntowaną pozycję jeśli chodzi o skuteczność przekazywanej za ich pośrednictwem reklamy. Z tego powodu warto być na czasie w nowych trendach i wykorzystywać je w budowaniu efektywnej strategii marketingowej swojej marki.

 

Agata Machowiec
Junior Account Manager
http://www.Pozytywnie.pl

 

[1] http://sproutsocial.com/insights/facebook-stats-for-marketers/

[2] http://www.slideshare.net/toprank/war-of-words-mythbusting-social-media-seo-content-marketing

O Agata Machowiec

Zobacz również

Jak wypozycjonować kanał na YouTube

YouTube to druga co do wielkości platforma wyszukiwania na świecie. Z tego powodu, każdy twórca …