[ SEOWind.io - pisz treści które rankują się w TOPach ]
Większość przedsiębiorców już odkryło jak ważny w marketingu jest Facebook. Niestety wielu z nich poległo na polu właściwego posługiwania się mediami społecznościowymi. Jeśli Twój marketing na Facebooku nie przynosi skutków, rozważ czy nie popełniasz któregoś z popularnych błędów:
Nie masz przyciągającego zdjęcia profilowego
Pierwsze wrażenie ma ogromne znaczenie. Zdjęcie profilowe na Twoim Facebooku jest zwykle pierwszą rzeczą którą ludzie zauważą. Upewnij się zatem, że wybrałeś zdjęcie reprezentujące Twoją markę, inspirujące ludzi do obserwowania Twojego profilu. Jednocześnie upewnij się, że Twoje zdjęcie profilowe nie zawiera żadnych informacji promocyjnych, ze względu na zasady Facebooka.
Nie tworzysz wizerunku swojego profilu
Pomimo, że poziom kreowania wizerunku Twojego profilu jest ograniczony, ważne jest aby korzystać z każdej możliwej okazji do promocji Twojego profilu. Byłoby idealnie, gdyby styl Twojego profilu był spójny ze stroną internetową Twojej firmy, jak również Twoimi innymi profilami w sieci. W ten sposób ludzie łatwiej Cię rozpoznają. Najważniejsze: wybierz zdjęcie profilowe, swoje lub (jeśli to profil firmowy) logo firmowy. Nigdy jednak nie używaj logo firmy jako zdjęcie profilowe dla Twojego profilu prywatnego.
Twój profil nie jest uzupełniony
Nieuzupełniony profil sprawia wrażenie, jakbyś się nad czymś zastanawiał, zamiast tego znaczenie uzupełniania każdej możliwej informacji powinna być dla Ciebie oczywista. Pola informacyjne różnią się w zależności od rodzaju biznesu. Pamiętaj, żeby podać możliwie najwięcej informacji, a nie zachęcać wszystkich do odwiedzenia Twojej strony internetowej, aby znaleźli to, czego potrzebują.
Nie słuchasz
Jak każde inne forum internetowe lub społecznościowe, Facebook jest platformą do dwustronnej rozmowy. Nie powinien być traktowany jako publiczny billboard, który istnieje wyłącznie dla autopromocji. Tak jak w przypadku jakiegokolwiek marketingu na portalach społecznościowych, musisz być obecny tak często, jak to tylko możliwe, w takim stopniu, aby odpowiadać na komentarze ludzi, odpowiadać na ich pytania i dziękować za ich opinie.
Umieszczasz jedynie treści promocyjne
Nie więcej niż 20% Twoich postów na Facebooku powinno być bezpośrednio promocyjnych. Z powodu ostatnich zmian w algorytmie osi czasu, darmowe posty promocyjne nie docierają do tak dużej liczby osób jak poprzednio. Zamiast tego firmy powinny myśleć o Facebooku jako o sposobie dostarczania informacji, aby wykreować wizerunek i reputację marki.
Nie udostępniasz postów
Facebook to przede wszystkim udostępnianie postów i to wcale nie znaczy udostępnianie tylko Twoich postów. Właściwie większość udostępnianych przez Ciebie postów powinna należeć do innych ludzi. Udostępniaj odpowiednie posty z innych źródeł internetowych, aby pokazać, że jesteś aktywnym członkiem społeczności wokół swojej niszy. Często ludzie oddadzą Ci przysługę poprzez udostępnianie Twoich postów na ich profilach i stronach.
Nie jesteś oddany
Każda sfera marketingu cyfrowego wymaga konsekwentnego i długoterminowego oddania, marketing Facebooka nie jest wyjątkiem. Nie powinieneś pisać zbyt wielu postów. Wstawiaj posty konsekwentnie, regularnie, tak, aby Twoi odbiorcy wiedzieli, że jesteś obecny i robisz nieprzerwany wysiłek. Bądź zobowiązany i umieszczaj posty regularnie, aby mieć gwarancję, że Twój profil na Facebooku nie zniknie powoli w eterze. Możesz używać harmonogramów np. poprzez narzędzie Hootsuite. Pamiętaj jednak że ekspozycja postów wysłanych za pomocą tych narzędzie jest mniejsza niż tych które zostały wysłane ręcznie poprzez stronę WWW czy aplikację Facebooka.
Łamanie zasad
Facebook ma surowe zasady i warunki, których musisz przestrzegać, jeśli nie chcesz aby Twój profil był zablokowany. Zawsze powinieneś być na bieżąco z zasadami w celu utrzymania reputacji. Najważniejsze: upewnij się, że Twoje zdjęcie profilowe nie zawiera cen lub informacji kontaktowych albo wezwania do działania, bądź również pewien, że zachowujesz przepisy, gdy robisz konkursy i inne promocje.
Koncentrujesz się tylko na „lajkach”
„Lajki” są ważną częścią marketingu na Facebooku. Pomagają Ci ocenić ilu ludzi otrzymuje Twoją wiadomość. Jednak „lajki” nie znaczą wiele, gdyż są jedynie pierwszym krokiem, jeśli odnieść się do monitorowania poziomu zaangażowania. Ważniejsze są udostępnienia i komentarze, ponieważ pokazują wyższy poziom zaangażowania, niż zwyczajne kliknięcie „lajka”.
Nie udostępniasz wizualnych postów
Badania wykazały, że ludzie chętniej odpowiadają na wizualne posty, takie jak zdjęcia, infografiki i video. Podczas gdy pisane posty są ważne, jakikolwiek biznes powinien również zawierać wiele wizualizacji w swoich postach, aby przyciągnąć uwagę. Ostatecznie, wizualne posty wydają się być znacznie częściej udostępniane.
Wnioski
Aby osiągnąć sukces w marketingu na portalach społecznościowych, nie wymaga to wiele wysiłku czy pieniędzy, ale wymaga długoterminowego zaangażowania i iskry kreatywności, która pozwoli Ci wyróżnić się na tym niezmiernie konkurencyjnym rynku.