poniedziałek , 19 lutego 2024
Home / 6 Narzędzi Social Media Bez Których Nie Istniejesz!

6 Narzędzi Social Media Bez Których Nie Istniejesz!

6 Narzędzi Social Media Bez Których Nie Istniejesz!

Commun-It

Commun.it to ciekawa platforma, który wyciąga z Twittera i Facebooka to, co istotne z punktu widzenia właściciela konta. Sami twórcy piszą o nim, że ma za zadanie ułatwiać skupienie się na tym, co najważniejsze, a najważniejsze są relacje. Commun.it umożliwia śledzenie leadów oraz obserwowanie działań podejmowanych przez ludzi z twojego otoczenia. Cały mechanizm Commun.it polega na wyciąganiu z zakamarków Facebooka i/lub Twittera (bo Commun.it działa z obiema platformami) wszystkich ważnych informacji – kto lajkował, kto odpowiedział, kiedy, etc. Bardzo chciałbym uniknąć mówienia o tej usłudze jako o CRM, ale się nie da. Commun.it to też CRM. Głównym zadaniem  jest bowiem nic innego, jak tylko zarządzanie.
Commun.it jest menedżerem, który aktywnie pozwala zwiększać zaangażowanie odbiorców. Pozwala między innymi (opcji jest wiele, ale te są szczególnie fajne) podziękować nowym obserwatorom za interakcje (lajki, retweety) w jednym kliknięciu, pozwala też podziękować kilku najbardziej pomocnym i najchętniej reagującym ludziom. Kampanie takie odbywają się automatycznie. Platforma ta zastępuje kilka par oczu śledzących profil Twittera, daje sporo informacji o tym kto, co i jak. Dlaczego to narzędzie ma zmienić twoje spojrzenie na social media? Dlatego, że pozwala przenieść interakcję z użytkownikami Twittera i Facebooka na zupełnie nowych poziom.

sniply-logo

Snip.ly nie dam rady opisać go w kilku zdaniach. Więc pozwólcie że napiszę w skrócie. Jeśli nie masz własnych treści albo masz ich mało to Snip.ly może być bardzo pomocny. Składa się on z 3 elementów:

  • Strony na której chcesz aby się pojawiła Twoja wiadomość
  • Wiadomość – konkretnie co ma się pojawić na stronie (komunikat)
  • Call To Action – button które prowadzi do konwersji (zwykle podpięty jest link)

Dzięki tym trzem elementom możesz generować swoje treści na treściach które publikujesz. Call-to-action pojawia się dzięki Snip.ly przy każdy linku.  

Co zaś tyczy się personalizacji, Snip.ly (szczególnie w wersji płatnej) pozwala na ustalenie wielu elementów linków jakie możesz na przykład wyświetlać na treściach które udostępniasz na swoich kanałach; pesonalizacja dotyczy to kolorów, tematów graficznych, etc. Drobnostki, ale wpływają na konwersję.Teraz z każdego opublikowanego linka możesz wycisnąć więcej.

crowdfire-logo-blackwhite

Choć na pierwszy rzut oka wydaje się, że to, co robi Crowdfire nie jest szczególnie imponujące, zrozumiesz znaczenie tej aplikacji, jeśli spróbujesz powtórzyć wszystkie czynności „z palca”. Znalezienie nieaktywnych użytkowników i wykluczenie ich z obserwowanych, odszukanie i rozpoczęcie śledzenia dużych grup potencjalnie powiązanych z twoim profilem użytkowników, śledzenie statystyk follow/unfollow w kontekście zmian statusów na Twitterze czy działań na Instagramie. Do tego automatyzacja DM na Twitterze. Oczywiście funkcji jest wiele więcej, ale to co napisałem oddaje zarys charakterystyki zastosowań Crowdfire.
Dlaczego jednak użycie Crowdfire miałoby przynieść przełom w 2016 roku? Jeśli masz już aktywne konto, pewnie czas na porządki, a jeśli dopiero zaczynasz, na pewno warto zacząć z przytupem.

Są takie narzędzia, które zmieniają sposób postrzegania mediów społecznościowych. Robią to na różne sposoby i z różnym skutkiem. Jest parę aplikacji, które w 2016 roku wpłyną na to, jak będzie wyglądało twoje życie w sieciach społecznościowych.

Podoba Ci się ta lista?

Myślisz że pomoglibyśmy Twoim znajomym?
Podziel się z nimi linkiem.

[mashshare]

Z góry dziękujemy! : )

buzzsumo-logo

Buzzsumo jest znakomitym narzędziem wywiadowczym. Tutaj po raz pierwszy możesz zetknąć się z praktycznym wykorzystaniem Big Data – Buzzsumo zna odpowiedzi na twoje pytania. Chcesz wiedzieć, jakie tematy są na topie albo jacy autorzy nadają ton wypowiedzi lub podejrzeć, co piszczy w twojej branży? Potraktuj Buzzsumo jako wyszukiwarkę nowej generacji. To narzędzie analizuje zawartość serwisów społecznościowych, szeregując wyniki pod względem popularności. Ponadto Buzzsumo nie potrzebuje dostępu do Twoich profili. Znakomite narzędzie jeśli chodzi o znalezienie informacji dot. popularny treści a także osób które te treści udostępniają.
Nie jest to tania platforma, to fakt, ale informacje, jakie można z Buzzsumo wyciągnąć mają ogromną wartość. Dlaczego więc uznałem Buzzsumo za przełom? Jeśli do tej pory twoje kampanie były trochę chaotyczne i losowe, bo nie udawało ci się wstrzelić w temat, który jest na topie, Buzzsumo jest najszybszym i najwydajniejszym narzędziem, które pozwala zawsze mieć rękę na pulsie.

Hootsuite logo png

Hootsuite jest bodaj najbardziej rozbudowanym narzędziem, które pozwala kompleksowo ogarnąć temat social media.  Hootsuite i plugina dla Chrome Hootlet podkładają się m.in. pod Facebooka, Twittera, LinkedIn, Google+, i paru innych platform. Do tego masa wtyczek jakie można dołączyć z poziomu Hootsuite desktop (płatne lub bezpłatne) czyni z Hootsuite prawdziwy panel dowodzenia.
Potęga Hootsuite łączy w sobie narzędzia automatyzacji wysyłki (harmonogramy), śledzenie wielu hashtagów czasie rzeczywistym, pozwala na zwiększenie zaangażowania odbiorców. Hootsuite zastępuje kilka różnych narzędzi i pozwala z poziomu jednego pulpitu zarządzać setkami zdana.

dux-soup-logo

Dux-Soup Chrome Plugin. Poza webowymi aplikacjami, są jeszcze wtyczki i nietaktem byłoby je pominąć, tym bardziej że Dux-Soup szczególnie zasługuje na wyróżnienie. Stworzony jako plugin przeglądarki Chrome, pozwala m.in wyciągać w formie CSV informacje z LinkedIn’owych profili. Podstawową zmianą wywołaną przez instalację Dux-Soup będzie okno notatek widoczne bezpośrednio w profilach, ikona kaczki na głównej belce Chrome.  To pozwala znacząco uporządkować to, co dzieje się w serwisie. Jest to narzędzie o tyle istotne, że LinkedIn jest serwisem profesjonalnym – to tutaj szukasz zleceń, klientów, pracodawców, pracowników, nawiązujesz szeroko rozumiane kontakty biznesowe.
Byłoby więc dobrze, gdyby dało się mieć to wszystko pod kontrolą – zapisać do kogo i kiedy poszła ostatnia wiadomość, kogo jeszcze trzeba o coś zapytać, do kogo zadzwonić, a komu odpowiedzieć na wiadomość. Dux-Soup pozwala w prosty, elegancki i przede wszystkim skuteczny sposób to wszystko okiełznać. Dlaczego jednak taka wtyczka miałaby zmienić twój sposób postrzegania mediów społecznościowych? Jeśli do tej pory nie mogłeś w pełni wykorzystywać LinkedIn do działań biznesowych, Dux-Soup jest  dla Ciebie.

Podsumowanie

Podsumowanie Sześć bardzo różnych narzędzi. Na pewno nie powinieneś korzystać ze wszystkich od jutra, bo większość wymaga jakiegoś przygotowania, żeby się z nimi oswoić. Być może nawet nie wszystkie będą ci potrzebne, ale szczerze mówiąc nie wyobrażam sobie, żebyś zrezygnował z nich wszystkich i pod koniec roku mógł powiedzieć: „jestem z siebie zadowolony, bo dobrze prowadziłem swoje profile w społecznościówkach”.

Jeśli chcesz to zrobić dobrze, to musisz mieć wsparcie i te narzędzia ci je zapewniają. Korzystaj, testuj, używaj i zyskuj – pamiętaj, że serwisy społecznościowe zostały stworzone po to, żeby były proste. Te narzędzia, które proponuję, mają sprawić, że staną się skuteczne.

Pierwszy Komentarz

  1. Polecam artykuł o automatyzacji SM i innym narzędziu, którego tu nie ma:
    http://chcenawczoraj.pl/post/nie-trac-czasu-czyli-o-automatyzacji-w-social-media

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *