czwartek , 7 marca 2024
Home / News / 20 wskazówek  jak poprawnie prowadzić konto na Twitterze

20 wskazówek  jak poprawnie prowadzić konto na Twitterze


[ SEOWind.io - pisz treści które rankują się w TOPach ]

Obsługa Social Media wydaje się być banalna, a większość z nas ma konto na wielu kanałach. Począwszy od Facebooka poprzez Snapchacie, Instagramie a skończywszy na Twitterze. Ci którzy osiągają sukcesy na Facebooku myślą, że równie dobrze pójdzie im na Snapchacie czy Twitterze. Otóż nie zawsze. Każdy kanał jest do siebie podobny, ale na tyle różny, że użyty na nim język i sposób zamieszczania treści powoduje że znajomość jednego nie zawsze odpowiada znajomości drugiego. Dzisiaj chciałbym skupić się na Twitterze i pokazać na własnym przykładzie co działa a co nie.

    1. Bądź jak DJ. W tej kwestii mogę się śmiało wypowiedzieć ze względu na moje muzyczne zainteresowania… Twój Twitter powinien być mieszanką różnorodnej treści, co nie oznacza że sztywno ustalone zasady dodawania co 2 post gifu a co 3 cytatu są dobre. Podobnie jak DJ powinieneś sprawdzać swoją publiczność w celu znalezienia wspólnego języka i tego co jest dla nich interesujące.

      To jakiej ilości treści potrzebuje Twoja  publiczność, jest równie ważne jak to ,w jaki sposób się ona prezentuje. Nie bójmy się eksperymentować, jeśli coś się nie sprawdza testujmy inne rozwiązania. Gify, obrazy, teksty, cytaty, inforgrafiki to tylko przykłady tego co możesz zaoferować swojej publiczności.

    2. Spoglądajac na statystyki największy zasięg wytworzyły właśnie wspomnienia innych w postach. To kluczowy element kiedy mamy coś do zaoferowania jednocześnie chcąc poinformować  osobę powiązaną z naszą treścią. Przy odrobinie szczęścia gdy trafimy na bardzo znanego influencera, a ten zechce podzielić się twoją wzmianką  o nim, to zasięg postu może poszybować bardzo szybko w górę. Nie zdarza się to zbytnio często ale działa jak paliwo rakietowe dla twojej marki.twitter-2a
    3. Udział w wydarzeniach. Interesujące wydarzenie ale tysiące kilometrów od Ciebie ? A może bardzo blisko, ale bilety przekraczają możliwości finansowe twojego budżetu ? Jest na to sposób. Większość wydarzeń posiada swój unikalny dla tego dnia hashtag, który wykorzystywany jest przy dodawaniu treści.

      Postaraj się znaleźć ciekawą informację powiązaną właśnie z tym wydarzeniem i dodaj wraz z odpowiadającym mu hashtagiem. Takie działanie nawet powielone kilkukrotnie podczas całego dnia może okazać się bardzo pozytywnie odebrane przez ludzi uczestniczących w nim.

    4. Wykorzystuj hashtagi. Elementem odpowiedzialnym za wysokie zasięgi twoich postów są w głównej mierze hashtagi. Odpowiednio użyte mogą rozpowszechnić twoje treści po sieci jak świeże bułeczki. Dodając je trzeba być ostrożnym, gdyż myślenie iż liczba 10 bądź 15 hashtagów poprawi nam zasięg jest błędne. Ważne jest by próbować co się sprawdza a co nie. Według moich statystyk najlepiej dodawać od 2 do 4 hashtagów.twitter-4
    5. Podziękuj. Jedną z wielu rzeczy jakie możesz zrobić by podziękować swojej publiczności za uwagę jest ich obserwacja. Jeśli ktoś zechciał pokusić się o śledzenie twojej osoby, to możesz mu wysłać krótką wiadomość z podziękowaniem lub jak wcześniej wspomniałem, odwzajemnić się obserwacją.

      Dodatkowo możesz dodać osobny post w którym oznaczysz swoich obserwujących, oraz podziękujesz im publicznie za ich zaangażowanie.

    6. Obraz vs Tekst Według wielu przeprowadzonych badań oraz tweetów z jakimi miałem styczność około 90% z nich w połączeniu z obrazem ma zdecydowanie lepsze zaangażowanie. Z tego łatwo wywnioskować że tweety wyłącznie z samym tekstem są do bani.

      Nic bardziej mylnego, podczas gdy zaangażowanie użytkowników na moim kanale wzrasta wraz z dodaniem… cytatu.  5-8 przytoczonych słów wraz z odpowiednimi hashtagami zazwyczaj powoduje kilkukrotnie większe zaangażowanie niż profesjonalnie wykonane grafiki. Co nie zmienia faktu że dodawanie ciekawych infografik jest do kitu i powinniśmy z tego zrezygnować. Ważny jest balans pomiędzy jednym a drugim. Aczkolwiek jeśli treść jest słaba to żadna grafika nie pomoże.twitter-6

    7. Tutaj nie jesteś najważniejszy. Główny błąd jaki popełniają moderatorzy treści na Twitterze ale i nie tylko, bo często zauważam to również na innych kanałach, jest sprzedaż bezpośrednia. Błędem jest częste wykorzystywanie Twittera do postów typu „Sprawdźcie naszą aplikację” „ Przeczytajcie najnowszy artykuł o nas”.

      Zapamiętaj ludzie przychodzą do ciebie po dobre treści i relacje. Tworzenie ich wymaga zaangażowania i chęci do nawiązywania kontaktów z myślą o drugiej stronie. Dostarczaj im takich treści które będą wywoływać reakcje. Pozwól wypowiedzieć się swojej publiczności i wchodź w dyskusje.

    8. Zabawny i efektywny jednocześnie. Humor potrafi czasami rozluźnić niezręczną atmosferę, ale I przykuć uwagę odbiorcy. Wykorzystanie humoru w treściach dostarczanych swoim odbiorcom, może przynieść więcej korzyści niż Ci się wydaje. Oczywiście jak w wielu innych kwestiach musimy znać umiar oraz to jakiego rodzaju humor ma być. To co sprawdzi się na piątkowej imprezie ze znajomymi nie zawsze może się „sprzedać” na naszym wall’u.
    9. Tworzenie ciekawych obrazów w połączeniu z treścią może okazać się niemałym problemem w szczególności dla ludzi których grafika nie jest mocną stroną. Dlatego z pomocą przychodzi CANVA. Strona którą wykorzystuję bardzo często pozwala dostarczać moim odbiorcom ciekawych i przyjemnych dla oka obrazów w połączeniu z dowolnie dobranymi tekstami.
    10. Profilowe zdjęcie. Jajko na profilowym? Nie, to zdecydowanie nie wygląda dobrze a na pewno nieprofesjonalnie. Zadbaj o to by zdjęcie które będzie wyświetlane przez licznych użytkowników przedstawiało Ciebie w najlepszym świetle, i zachęcało do odwiedzenia Twojego profilu.
    11. Jakość. Złota zasada, która jest podstawą w działaniach powiązanych z Social Media i nie tylko. Wysokiej jakości treść może okazać się kluczem do przebicia się pośród setek innych informacji udostępnianych przez użytkowników. Dodatkowo pozycjonowanie google jest zdecydowanie lepsze, gdy na naszym blogu widnieją oryginalne treści, a to kolejny krok do sukcesu.
    12. Pisz wtedy, kiedy oni chcą. Z racji tego, że mogą obserwować Cię ludzie z innych stref czasowych warto zapoznać się z tym o której godzinie piją poranną kawę i o której kładą się spać. Może okazać się to bardzo pomocne, podczas gdy twoje wysiłki mogą iść na marne jeśli będziesz namiętnie tweetować wtedy gdy większość twojej publiczności w tym czasie np. śpi…
    13. Podobne zainteresowania. Jeśli chcesz by ludzie czytali to co masz do zaoferowania, możesz spróbować dodać ich do grona obserwujących przez Ciebie osób. Dotyczy to tylko tych którzy są powiązani z twoją branżą. 15-20 osób to optymalna dzienna liczba u których w powiadomieniach możesz się pojawić.

      Kto wie czy po takim zachowaniu dana osoba nie odwzajemni się zwrotnym follow, bądź zainteresuje się twoimi treściami ? P.s jest to zdecydowanie lepsze od wiadomości typu „Hej sprawdź to co mam do zaoferowania na mojej tablicy, oraz dodaj mnie do grona znajomych na linkedin blablabla” – nuda.

    14. Nie spamuj. Nadgorliwość gorsza od faszyzmu. Chyba lepiej tego nie da się określić. Staraj się nie zasypywać swojej publiczności setkami dodawanych postów. Wybieraj te najlepsze i spróbuj znaleźć optymalną dzienną ilość, która zostanie miło odebrana przez użytkowników.
    15. Stwórz mini Twittera. Tworzenie Mini Twittera może okazać się bardzo pomocne jeśli chodzi o wyselekcjonowanie najwyższej jakości treści od topowych influencerów bądź stron jakie obserwujemy. Wykorzystałem to na swoim kanale tworząc 2 główne listy takie jak: eksperci oraz strony. Gdzie do jednej grupy dałem samą śmietankę marketingu, a w drugiej strony których treści są na bardzo wysokim poziomie.twitter-15a
    16. Kto należy do naszej grupy docelowej, jakie są jego zainteresowania, skąd pochodzi i jakie treści interesują go najbardziej. Na te pytania powinniśmy znać odpowiedź, jeśli chcemy dobrze dzielić się treścią. Użycie analityki może okazać się pomocne w przyszłości, gdy będziemy zmagać się z problemem dostosowywania materiału do naszej publiczności.
    17. Testy A/B. Testy tego typu sprawdzają się w wielu kwestiach, a na Twitterze również okazuje się, że służą pomocą. Udostępniaj zróżnicowane treści i analizuj co zostało mile przyjęte przez użytkowników. W ten sposób dowiesz się jakiego rodzaju treści są najlepsze, co powinny zawierać, i do kogo kierować wybrane z nich.
    18. Zdjęcie w tle. Zarówno jak zdjęcie profilowe, tak również twój obraz w tle powinien być odpowiedni do tego co prezentujesz swoją osobą, oraz treści umieszczanych na kanale. W tej kwestii możesz użyć najlepiej zdjęcia przedstawiającego ciebie, lub obrazu opisującego wizualnie twój profil. Zadbaj o najwyższą jakość i odpowiedni rozmiar zdjęcia.
    19. Zalinkuj do Twittera. Coraz rzadziej się zdarza by marka miała tylko 1 konto w social media, tym bardziej w czasach, gdy możliwości jest naprawde bardzo wiele. Jeśli jesteśmy obecni na innych portalach warto zalinkować do naszego Twittera, by móc zainteresowanych przekierować bezpośrednio do naszych treści udostępnianych właśnie tam.
    20. Systematyczność. Ta zasada dotyczy każdego kanału. Zbyt częste udostępnianie treści może przytłoczyć naszą publiczność, ale systematyczność jest podstawą w celu stworzenia długotrwałych i mocnych relacji pomiędzy naszą marką a publicznością. Planuj publikowanie postów z wyprzedzeniem by każdego dnia użytkownicy byli karmieni nowymi treściami. Kluczowa jest tutaj analiza dzięki której dowiemy się czy idziemy w dobrym kierunku, bądź powinniśmy wykonać zwrot.Mam nadzieję że przedstawione wskazówki okażą się pomocne i zastosujesz większość z nich na swoim Twitterze.

O Azteq Azteq

Zobacz również

Jak wypozycjonować kanał na YouTube

YouTube to druga co do wielkości platforma wyszukiwania na świecie. Z tego powodu, każdy twórca …