środa , 13 marca 2024
Home / News / Facebook / Posty i wpisy na FB – Jak znaleźć ciekawy pomysł? – 15 pomysłów na posty na FB

Posty i wpisy na FB – Jak znaleźć ciekawy pomysł? – 15 pomysłów na posty na FB


[ SEOWind.io - pisz treści które rankują się w TOPach ]

Szukasz pomysłow na fajne wpisy i posty na Facebooka? Ten artykuł jest dla Ciebie.

Z pewnością jak wielu innych użytkowników Facebooka borykasz się z problemem pomysłowości postów na twoim fan page czy grupę. Potrzebujesz pomysły na fajne, ciekawe ale i skuteczne posty i wpisy na fb – ten artykuł jest dla Ciebie. Obecny news feed Facebooka odpowiedzialny jest za dostarczanie odpowiednich treści użytkownikom, a jeszcze lepiej gdy odbywa się to w odpowiednim czasie. Tworzenie contentu który z jednej strony będzie przestrzegał zarówno reguł społecznych jak i obyczajowych a z drugiej strony będzie angażował użytkowników wcale nie musi być takie uciążliwe, ale tylko wtedy jeśli dysponujemy małą ściągawką pomysłów na nasz post na Facebooku. Dlatego przedstawiam ci 15 pomysłów, dzięki którym zarówno urozmaicisz swoją stronę na Facebooku, a z drugiej strony wywołasz u użytkowników oczekiwaną przez Ciebie reakcję. Zapoznaj się z każdym z nich bardzo dokładnie, większość może już znasz i stosujesz, ale skoro tutaj trafiłeś, to nadal masz niedosyt, dlatego uzupełnij swoją listę o moje propozycje.

Jak znaleźć ciekawy pomysł na posty na FB?

#1 Wideo.
Rok 2016 został śmiało okrzykniętym przez wielu marketerów na całym świecie rokiem wpisów z materiałami wideo. Tylko w czwartym kwartale 2015 roku na tym serwisie społecznościowym użytkownicy dodali blisko aż 100 milionów godzin wideo. Uważam to za naprawdę niesamowity wynik który jednocześnie pokazuje jak popularna jest tego rodzaju treść na Facebooku. Dlatego i Ty powinieneś zadbać o to by na twoim fan page pojawiły się zarówno filmy natywne jak i transmisje live. Te pierwsze zdecydowanie osiągają lepsze wyniki w porównaniu z linkami Youtube wrzucanymi bezpośrednio jako odrębny post lub dodatek do grafiki, gifu etc.

Badania pokazują, że filmy mają o 135% większy zasięg organiczny w porównaniu ze zdjęciami. Więc jeżeli zależy nam na zwiększaniu zasięgu naszego fanpage, postawmy na filmy wideo. Jakie materiały wideo zdobędą najwięcej polubień, komentarzy i udostępnień i będą zwiększały liczbę konwersji? Jak pokazują statystyki bardzo dobrym działaniem marketingowym są krótkie materiały wideo, które prezentują potencjalnym klientom oferowane produkty. Przykładem jest marka Costalmel, która udostępniła filmy przedstawiające jeden z produktów z limitowanej edycji. Możemy pokazać naszym klientom jak działają oferowane przez nas produkty. Takie wideo na Facebooku przyniesie więcej korzyści – nasi klienci nabiorą większego zaufania do oferowanych produktów oraz oglądane materiały wideo zwiększą organicznie zasięgi naszego fanpage. W formie wideo możemy zamieszczać tutoriale i samouczki.

Natomiast druga propozycja czyli wykorzystanie narzędzia Facebook Live daje jeszcze więcej możliwości. Sama w sobie zawiera filmy natywne ponieważ po transmisji możemy je dodać bezpośrednio na nasz fan page. O Facebook Live pisałem wcześniej tutaj: https://socialmedia.pl/facebook-live/

Wideo na żywo jest jednym z największych trendów w zakresie tworzenia contnetu w ciągu ostatnich kilku lat i wyróżnia się spośród wielu innych pomysłów na post na Facebooku. Filmy na żywo zwiększają zaangażowanie niż konwencjonalne wideo dzięki spontaniczności i autentyczności “rozmowy” na żywo. Udostępnianie filmów live na Facebooku, które prezentują Twoje produkty, sesji pytań i odpowiedzi, itp. są dobrą strategią zaangażowania klientów w działanie fanpage i Twojej firmy. Warto tworzyć regularnie filmy live na Facebooku i przyzwyczaić do nich twoich odbiorców. Na przykład co tydzień emitować na swoim fanpage „Sobotnie Q&A”.

#2 Wpisy na FB z Gifami.
Ich popularność w ostatnich miesiącach poszybowała zdecydowanie w górę, głównie ze względu na łatwość wykonania oraz bardzo ciekawą formę. Zanim jednak zaczniesz dodawać gify będziesz potrzebował do tego narzędzi. Zdecydowanie polecam ci: Giphy.com, Animatedgif.net, oraz Gifs.net Niestety nadal nie ma możliwości dodania gifu bezpośrednio jako zdjęcie/wideo, więc musimy skopiować link i przekleić go do naszego postu.
Do tej pory zaobserwowałem wiele marek świetnie wykorzystujących Gify jednak najbardziej do gustu przypadły mi propozycje od Burger King Polska.

#3 Cytat jako jeden z fajnych i ciekawych wpisów na fb

Banalne ale niezawodne. Niezależnie od twojego targetu z pewnością znajdziesz osoby które zarówno inspirują Ciebie oraz twoją publiczność. Cytaty mogą być np. motywujące i dodawane o poranku( szczególnie w poniedziałek) bądź dotyczyć bezpośrednio branży jaką reprezentujesz. Dodawaj je w formie grafik, są zdecydowanie lepsze pod względem wizualnym, ewentualnie możesz zrobić to w formie tekstowej.

#4 Memy.
A w szczególności te zabawne. Obserwując bardzo wiele fan page zdecydowanie i śmiało mogę stwierdzić, że zabawne memy są odpowiedzialne za bardzo duże zaangażowanie. Oczywiście pamiętaj że humor musi być odpowiednio dostosowany do twoich użytkowników, ponieważ nie zawsze ten sam post zadziała identycznie na dwie bardzo różnie grupy docelowe. Wszyscy lubimy się pośmiać, więc pokaż swoją zabawną stronę, ponieważ musisz pamiętać, że po drugiej stronie też są ludzie J

. Przykładem wykorzystania memów w marketingu jest Mabel’s Labels, marka skoncentrowana na  produktach dla dzieci. Na swoim fanpage również udostępnia zabawne memy dotyczące dzieci i zabawnych sytuacji, które zdarzają się każdej mamie, aby zaangażować swoich obserwatorów. Poza tym, że zamieszczane memy są zabawne, mogą być również sposobem na pokazanie, że rozumiesz swoich docelowych klientów. W powyższym przykładzie memy Mabel Labels wywołują uczucie, którego wielu rodziców mogło doświadczyć. Mem skutecznie kieruje komunikat: “Rozumiemy ciebie i twoje problemy.”

#5 Tylko dla geniuszy.
Z pewnością wielu z nas lubi ciekawe zagadki, a w szczególności te które na pierwszy rzut oka wyglądają na banalne, a po chwili okazuje się, że wcale takie nie są. Tego typu posty zdecydowanie pobudzają kreatywność i powodują większe zaangażowanie użytkowników, ponieważ już na samym starcie zmuszają do myślenia.

Przykładem takiego ciekawego wpisu na facebooku jest umieszczenie fragmentu zdjęcia z nietypowym ujęciem twojego produktu i zadanie pytania użytkownikom, co przedstawia dane zdjecie. Poproś o odpowiedzi w komentarzach.

#6 Wpisy z twojego bloga.

Jeśli prowadzisz bloga i chcesz zadbać o swoje wyniki organiczne śmiało możesz dodawać linki do swoich wpisów. W tym przypadku warto jednak pamiętać o dwóch bardzo ważnych rzeczach tj: skupienie uwagi użytkownika i szybkie zapoznanie go z wpisem. Dlatego unikaj dodawania samego linku do swojego tekstu, lecz poprzedź go kilkoma słowami bezpośrednio z twojego wpisu. Dodatkowo pamiętaj by grafika którą dodajesz do postu była taka sama jaką zawiera wpis na blogu. W przeciwnym razie użytkownik po przejściu na stronę może stwierdzić, że link był zły i zamknie ją równie szybko jak otworzył. W tym przypadku przyda Ci się narzędzie do tworzenia grafik które zawiera mnóstwo możliwości – canva.com

#7 Uzupełnij puste pole.
Gdzie ukrywa się fenomen tego rodzaju postów, ciężko jest mi stwierdzić jednoznacznie, ale obserwując niejeden większy fanpage na Facebooku wyraźnie widać jak ludzie to uwielbiają. Banalne i proste pytania które pobudzają kreatywność ludzi przekładają się na masę komentarzy, polubień i udostępnień. Wyniki są zdecydowanie lepsze niż w przypadku zadania zwykłego pytania. Podobnie jak w przypadku cytatów tutaj również zalecałbym Ci zrobienie tego w formie graficznej, ale niekoniecznie tylko w tej jedynej.

#8 TBT.
„Wspomnienia to najważniejsze co nam pozostaje” Bez wątpienia wielu użytkowników spoglądając na twój post westchnie przypominając sobie np. wydarzenie organizowane przez Ciebie w którym akurat właśnie brał udział. #ThrowbackThursday to jeden z najpopularniejszych hashtagów jakie są używane, zarówno na Facebooku jak i Instagramie. Organizując kolejna edycję swojego wydarzenia, wprowadzając nowy produkt, bądź świętując jakąś rocznicę z pewnością możesz użyć powyższego hashtagu. Postaraj się wykorzystać to jak najlepiej.

#9 Święta.
Zarówno te narodowe jak i ogólnoświatowe tj. Boże Narodzenie czy Wielkanoc dają okazję na post innego rodzaju w tym akurat okresie. Możesz połączyć to ze swoim produktem, osobą, dodać zabawny post nawiązujący do tych świąt bądź dopisać zwykłe życzenia. Z reguły wszyscy pamiętają o nich, ale widok tego typu dobrze przemyślanych postów wywołuje zazwyczaj przyjazne reakcje, które to przekładają się na zaangażowanie widoczne w analizowanych wynikach z Facebooka. Dodatkowo warto pamiętać i sprawdzać jak użytkownicy reagują na nietypowe święta tj. dzień bez majtek, święto piwa, czy też dzień teściowej. Obok postów z okazji dnia matki czy dnia ojca z pewnością nikt obojętnie nie przescrolluje J A przeplatające się poczucie humoru wraz z obecnym świętem może wywołać bardzo ciekawy efekt.

Podobną okazją do angażujących postów na facebooku są wakacje. Zabawny post związany z latem, plażą i wakacyjnym odpoczynkiem powinien zwiększyć ilość reakcji naszych obserwatorów. Z okazji świąt lub wakacji warto stworzyć okazyjną promocję lub wyprzedaż i udostępniać je na Facebooku. Dobrym sposobem na promocję jest utworzenie wydarzenia na przykład: „Świąteczne wietrzenie magazynu” i zapraszać swoich użytkowników do wzięcia udziału.

#10 Konkurs.

Każdy z nas lubi wygrywać konkursy, a w szczególności cenne nagrody. Jednak nie zawsze organizowany przez Ciebie konkurs musi dotyczyć rozdawania 50 calowych telewizorów czy drogich laptopów. Czasami mogą być to książki, płyty, darmowe usługi fryzjerskie, bądź skromny obiad w twojej restauracji. Pamiętaj jednak, że Facebook rządzi się swoimi prawami i warto zapoznać się z regułami dotyczącymi organizowania konkursów na tym portalu społecznościowym. Bardziej szczegółowe informacje na ten temat zostały już przedstawione w poprzednim wpisie na naszym blogu: https://socialmedia.pl/konkursy-na-facebooku/

Konkursy są interaktywne, przyciągają nowych klientów i mają skłonność do stania się viralem. Raz na jakiś czas uruchom konkurs na Facebooku. Wybierz nagrodę, której naprawdę pragną Twoi klienci (zazwyczaj coś z katalogu produktów) i zachęć do dzielenia się nią ze swoimi przyjaciółmi.

#11 Zza kulis.
Taki rodzaj treści nadaje się idealnie praktycznie na każdą platformę społecznościową jakiej używasz. Warto pokazać, że po drugiej stronie również znajduje się człowiek, który nie różni się niczym innym od naszych użytkowników.

Twoi klienci polubią fakt, że pracują dla nich “prawdziwi” ludzie, a Twoja firma to nie tylko pozbawiona twarzy korporacja. Zdjęcia i filmy “Za kulisami” zawsze działają dobrze. Jeśli nie możesz wymyślić nowych postów na Facebooku, zrób zdjęcia swoich pracowników i pokaż jak wykonują swoją pracę. Dobrym pomysłem jest też stworzenie krótkiego materiału wideo. Warto pokazać użytkownikom i innym klientom, że nie jesteście skupieni tylko na pracy, ale możecie zrobić coś dl innych. Świętujecie w biurze „Dzień Truskawki”? Organizujecie razem „Szlachetną Paczkę”, czy wspólnie oddajecie krew? Warto pokazać taką „twarz” firmy innym ludziom.

Pozwól zobaczyć swoim użytkownikom jak mija twój dzień, w jaki sposób przygotowywane są twoje produkty, kto i gdzie pracuje nad nową wersją waszej aplikacji. To wszystko będzie stanowić podstawę albo i kontynuację relacji jakie budowane są na Facebooku. Bo tak naprawdę od tego sieci społecznościowe są – od budowania relacji pomiędzy marką a użytkownikami.

#12 Dzień dobry, a może dobranoc.
Ale banał i nuda co? Chyba nie do końca, ponieważ zwykły obrazek z kawą i tekstem „Dzień dobry” potrafi zebrać setki lajków, a ty nadal zastanawiasz się nad tym co dodać? Niekoniecznie musi być to kawa, ponieważ prowadząc profil skierowany do młodych mam, zawsze zamiast kawy możesz użyć dostępnego w sieci zdjęcia małego bobasa, który może wzbudzić więcej emocji u młodocianych mam niż zwykła mała czarna, a przecież emocje to jeden z najważniejszych elementów budowania relacji międzyludzkich.

#13 Zapytaj.
Kto pyta nie błądzi. Zgodzę się z tym powiedzeniem w 100% ponieważ widziałem świetnie radzące sobie fan page które mimo wysokiego zaangażowania i rewelacyjnych treści po prostu pytały swoich użytkowników czego chcą. Bo przecież kto ma wiedzieć lepiej jakich treści potrzebuje twoja publiczność jak nie ona sama? Zapytaj, a zobaczysz swoje zdziwienie na ich reakcję i późniejsze rewelacyjne efekty.

Dobrym sposobem na poznanie problemów i potrzeb Twoich klientów jest zamieszczanie na fanpage przygotowanych ankiet. Wypełnienie ankiety nie zajmie dużo czasu naszym odbiorcom, a my zbierzemy wszystkie potrzebne informacje. Ankietę możemy przeprowadzić w jeszcze prostszy sposób prosząc naszych obserwatorów, o kliknięcie odpowiedniej reakcji, która oznacza głos za lub przeciw. Możemy poprosić naszych użytkowników o dokończenie zdania w komentarzu, na przykład: Moje wymarzone miejsce na wakacje to…” Ciekawe posty na Facebooku, które generują dużo reakcji, komentarzy i udostępnień to quizy. Możemy poprosić naszych klientów i użytkowników o podzielenie się z nami opiniami o naszych produktach lub usługach. Na pewno wielu naszych klientów będzie chciało napisać swoją opinie lub wrażenia w komentarzu.

#14 Zamknięte pytania.

Chciałabyś mieć taki dom? Chciałbyś pracować tutaj? Czy chciałbyś mieć taki samochód a może czy chciałabyś być w takim miejscu? Tego typu przykładowych pytań mógłbym wymieniać w nieskończoność, warto jednak przemyśleć i wybrać najlepsze według Ciebie, takie które uważasz za odpowiednie dla Twoich użytkowników. Zamknięte pytania pozwalające na udzielenie odpowiedzi TAK lub NIE, nie sprawiają większych problemów i można zdecydować się bardzo szybko czy dany użytkownik marzy o takich wakacjach czy nie. Dodanie takiego rodzaju postu może wywołać masę zaangażowania w postaci komentarzy.

#15 Wyjątkowe oferty.
Każdy z nas chce być zauważany i doceniany, uwierz że w przypadku użytkowników sprawa wygląda jeszcze bardziej intensywnie. Dlatego doceń tych którzy poświęcają Ci swój czas komentując, lajkujac, udostępniając twoje posty i dla wszystkich obecnych możesz wygenerować specjalny kupon rabatowy do twojego sklepu bądź zniżki tylko dla wybranych. Użytkownicy z pewnością to docenią.

Niektóre marki wykorzystują również kod promocyjny na Facebooku, aby dać swoim obserwatorom “premię” za ich lojalność.

Post zawierający specjalną ofertę można udostępnić wraz ze zdjęciem zawierającym stylizację oferowanego produktu. Zrobienie dobrego obrazu produktu będzie wymagało włożenia wysiłku i kreatywności. Warto poznać kilka prostych sztuczek fotografii produktowej i zmieć tło na swoich zdjęciach bez korzystania z programu Photoshop. Udostępniajmy zdjęcia, które są wykonane w podobnym stylu, mają podobną kolorystykę czy estetykę. Dzięki temu możemy kształtować postrzeganie naszej marki u naszych potencjalnych klientów. Kolejnym sposobem na przyciągnięcie uwagi jest udostępnienie zdjęć osób, które korzystają z naszych produktów i usług. Dostosuj się do trendów i uzyskaj dodatkowy ruch, publikując coś związanego z popularnym hashtagiem. Ta taktyka jest szczególnie skuteczna, jeśli hashtag niesie jakąś wartość, którą klienci powinni kojarzyć z Twoją marką.

Ponad miliard aktywnych użytkowników dziennie na Facebooku robi wrażenie. Dlatego nie powinniśmy tego lekceważyć widząc jak bardzo opanował świat, i ile osób aktywnie korzysta z niego.
Codzienna „karma” powinna być przemyślana i przygotowywana z większym wyprzedzeniem, to właśnie wtedy unikniemy naszego wypalenia na Facebooku. Odpowiednio zaplanowane posty pozwolą stworzyć harmonogram który powinien być ramą naszych wpisów. Mam nadzieję, że po przeczytaniu tego artykułu problemy z pomysłem na post miną, a twoja kreatywność nabierze dopiero rozpędu widząc jak niektóre banalne sposoby są bardzo skuteczne. Kontynuując myśl warto zastanowić się nad powiedzeniem, że najciemniej jest pod latarnią.
Podsumowując warto jednak pamiętać, że treści które edukują, bawią i powodują różne emocje u użytkowników mają dla nich największa wartość i właśnie takie posty powinniśmy publikować jeśli chcemy nadal utrzymać obecną liczbę followersów oraz zyskać nowych.
Jeśli jednak coś pominąłem liczę na waszą pomysłowość i czekam na propozycje w komentarzach by móc zaktualizować swoją listę o wasze najlepiej sprawdzone rozwiązania.

O Azteq Azteq

Zobacz również

Jak wypozycjonować kanał na YouTube

YouTube to druga co do wielkości platforma wyszukiwania na świecie. Z tego powodu, każdy twórca …