SEMrush
Polecamy
Rank Tracker
Link Assistant
SEMRush
Brand24
Facebook Social Media

Jak rozdzielić czas prywatny od czasu firmowego spędzonego na Facebooku w pracy

Facebook robi wszystko żeby zmonetaryzować Twój czas spędzony online, gdy przeglądasz filmy wideo, messenger, wiadomości czy inne elementy tego portalu.
W dzisiejszym świecie (szczególnie na Zachodzie) należy przyznać, że Facebook przyjmuje całkiem nową rolę, do której przyznaje się sam portal: spędzasz cały swój dzień w pracy na Facebooku. Ta nowa opcja o nazwie “Facebook at Work” związane jest z tym, że w coraz większym stopniu firmy skłaniają się do obsługi / serwisu swoich klientów przez media społecznościowe – głównie Facebook, ale również Twitter i LinkedIn.
Potwierdza to Susan Solovic, Dyrektor w firmie SBE Council która wskazuje że aż 71% ze Stanów Zjednoczonych przyznaje że recesja w ich kraju uczyniła ich lepszymi marketingowcami, zwłaszcza na polu Social Media, a to właśnie obsługa klientów poprzez Social Media jest jednym z największych trendów roku 2105, szczególnie w przypadku małych i średnich przedsiębiorstw.

Problem, który zaczął się pojawiać, to brak kontroli menadżerów w firmie nad czasem pracy pracowników, których zadaniem jest obsługa firmowych kont Social Media. Jeszcze niedawno wiadomym było, że jeśli pracownik spędza czas na Facebooku, nie jest to czas poświęcony pracy, a pracodawcy niejednokrotnie blokowali takiego typu strony by uniknąć problemu. Wraz z nastaniem nowej funkcji Social Media wiadomym jest, że taka działanie byłoby bezsensowne.
Używając TimeCampa, czyli stworzonego przez naszą firmę narzędzia do monitorowania czasu pracy zatrudnionych – prześledziliśmy już ponad 50,000 użytkowników z ponad 100 krajów i zmierzyliśmy 4 mln godzin ich pracy przy komputerze lub telefonie, za który otrzymali wynagrodzenie.
Choć udział poszczególnych portali społecznościowych zależy w dużej mierze od regionów w którym się znajdują przedstawiamy statystyki charakterystyczne dla naszych użytkowników.

facebook-w-pracy

Jak widać z powyższych danych, wyraźnie odstaje Facebook. Pracownicy spędzają znacząco więcej na tej platformie, problemem jest, że ich szefowie nie wiedzą czy spędzają ten czas prywatnie czy są w pracy.

„Odkryliśmy, że używanie Facebooka jako narzędzia pracy czyni nasz czas spędzony w pracy bardziej wydajnym” – mówi Lars Rasmussen, Dyrektor Facebooka ds. Inżynierii w wywiadzie dla wired.com.

Choć te słowa brzmią trochę jak reklama, rzeczywiście Facebook robi wszystko, aby sprawić, byś mógł z niego korzystać również w pracy.
Stąd też pomysł utworzenia aplikacji specjalnie dla pracowników firm. Facebook at Work działa w ten sposób, że założone w nim konta odseparowane są od „normalnego” Facebooka. Posiada on podobne funkcje, co jego poprzednik – aktualności, znajomych, grupy, ale za to ma bardziej zamknięty charakter. Wszystko, co za jego pośrednictwem jest wymieniane (rozmowy, pliki itp.) jest widzialne tylko dla osób należących do danej firmy. To firma „administruje” tą wersją Facebooka, szeregowy pracownik nie może sam założyć swojego konta.
Idealnym zatem połączeniem zarządzania czasem pracy swoich pracowników w takiego typu sytuacjach jest połączenie oprogramowania Facebook at Work oraz TimeCamp. Szczegóły można znaleźć na:

https://www.facebook.com/help/work
https://www.timecamp.com

Podobne Posty

Polecamy
Rank Tracker
Link Assistant
SEMRush
Brand24

O Paweł Kijko

Zobacz również

Marketing w social mediach. Jak zacząć?

To, że w dzisiejszych czasach niemal każda inicjatywa potrzebuje aktywności w social mediach to już …