Home / News / Co to jest Brand24, jak analizować wyniki, czy działa i sprzedaje?

Co to jest Brand24, jak analizować wyniki, czy działa i sprzedaje?

Co to jest BRAND24?

BRAND24 to najpopularniejsze w Polsce narzędzie do monitoringu Internetu i mediów społecznościowych. BRAND24 pozwala uzyskać dostęp do opinii na temat Twojej firmy, produktu, konkurentów lub po prostu wybranych przez Ciebie słów kluczowych. BRAND24 oferuje błyskawiczny dostęp do miliardów polskojęzycznych wzmianek zarówno z mediów społecznościowych takich jak np. Facebook, jak i klasycznego Internetu (fora, blogi, serwisy informacyjne i wiele innych). BRAND24 zajmuje się monitoringiem Internetu na bieżąco (w czasie rzeczywistym) i pokazuje zebrane wypowiedzi natychmiast po ich opublikowaniu w Internecie.

Dzięki błyskawicznej informacji, możesz natychmiast podejmować akcje odnośnie wybranych przez Ciebie słów kluczowych, prowadzonych kampanii reklamowych, marketingowych, a także działać w celu ochrony reputacji swojej marki, usługi, czy produktu w Internecie. Monitoring Internetu dzięki BRAND24 pozwala na audyt opinii na temat. Twojej marki w sieci. W BRAND24 nie opłacasz monitorowanego hasła w Internecie, tylko miesięczny abonament za dostęp do systemu, w którym możesz przeszukiwać różne, zdefiniowane przez Ciebie słowa kluczowe (w pakiecie podstawowym można wprowadzić maksymalnie 6 fraz). System jest bardzo intuicyjny i przejrzysty, a dostępny panel administracyjny pozwala łatwo monitorować Internet i zdefiniowane zagadnienia.

BRAND24 umożliwia także pobieranie i analizę treści opublikowanych w przeszłości. Niezależnie od chwili, w której założysz konto w BRAND24.pl możesz poznać nie tylko co mówią w Internecie teraz, ale również co zostało powiedziane wcześniej o wybranych przez Ciebie słowach kluczowych, o Twojej marce, produkcie, czy usłudze.

Co zamiast BRAND24?

BRAND24 pomimo swojej popularności, nie jest jedyną dostępną marką, a na rynku istnieje wiele alternatyw, które w mniejszym lub większym stopniu mogą odpowiadać potrzebom rynkowym i zrozumieć jak nasza marka postrzegana jest w Internecie.

Dlaczego warto monitorować treści pojawiające się w Internecie? Przede wszystkim dlatego, że jest to nieograniczone źródło informacji o naszym biznesie. Pozwalają nam one poznać opinie internautów, poprawić obsługę, kreować w odpowiedni sposób swój wizerunek, ale przede wszystkim odpowiadać preferencjom klientów. Jest to tak samo ważne w przypadku ogromnych, światowych korporacji jak i małych, rozwijających się dopiero biznesów.

Jakie są alternatywy dla BRAND24?

monitori

 

 

Jest to polskie narzędzie, połączone niedawno z połączone niedawno z inną aplikacją do monitorowania social media – Unamo Social Media Monitoring. Monitori wyróżnia się przejrzystością interfejsu i prostotą swojej budowy.

sentione

 

 

SentiOne będzie dobrym wyborem w przypadku, kiedy zachodzi potrzeba monitorowania wzmianek w Internecie nie tylko w języku polskim (dostępne jest śledzenie 26 języków). Program został wyposażony w rozwiązania do analizy internetowych wzmianek, porównań, a także zarządzania źródłami komentarzy (mini CRM).

brandwatch

 

 

Jest to platforma, z której korzystają największe światowe marki takie jak Microsoft. BrandWatch to produkt z najwyższej półki, który wymaga odpowiedniego wdrożenia oraz cyklu szkoleń dostosowanych pod konkretnego klienta.

google alerts

 

 

Jest to alternatywa dla wyżej wymienionych narzędzi, w postaci darmowych Alertów Google. Jest to rozwiązanie najprostsze oraz mniej skuteczne od pozostałych, jednak może być najlepszym wyborem do rozpoczęcia pracy z narzędziami do monitorowania Internetu.

Czy BRAND24 jest startupem?

Początku firmy BRAND24 sięgają roku 2011, kiedy to Michał Sadowski postanowił wystartować z swoim pomysłem na narzędzie do monitoringu Internetu. Na pytanie, czym jest startup przeciętny Kowalski lub Nowak odpowie, że jest to rodzaj małej, prężnie rozwijającej się firmy. Przedsiębiorca odpowie, że jest to taka działalność gospodarcza, która rozwija się wokół innowacyjnego pomysłu, wprowadzającego coś nowego na rynku. Poniekąd jedni i drudzy mają rację. Jednak określając startup w kilku słowach można powiedzieć, że jest on pewnym etapem w rozwoju firmy.

Taki etap BRAND24 ma już za sobą.  Brand 24 został uznany za jeden z najlepiej rozwijających się startupów. Jego wartość rynkowa została wyceniona na 60 milionów złotych, a sama firma obsługuje takich klientów jak np. IKEA. Jak widać firma “etap startup`u”, czyli etap w historii przedsiębiorstwa, które podejmuje nieszablonowy i nowatorski projekt, ma już dawno za sobą.

Jak analizować wyniki z BRAND24?

Aby BRAND24 przyniósł efekty wizerunkowe i sprzedażowe należy umiejętnie analizować otrzymane wyniki. W panelu BRAND24 znajduje się szereg wskaźników, które pomogą Ci w lepszej ocenie prowadzonych działań.

Wykres natężenia dyskusji

Wykres natężenia dyskusji prezentuje zmiany w natężeniu ilości wzmianek i zasięgu. Pokazuje jak dużo interakcji wywołują wpisy oraz jaki zasięg generuje Twoja marka, a w efekcie czego pozwala zidentyfikować najbardziej zasięgowe źródła.

Strumień wzmianek

Strumień wzmianek pozwala sprawdzić co Internauci mówią o Twojej marce i reagować w czasie rzeczywistym na wzmianki dotyczące Twoje marki lub branży w której działasz.

Automatyczna ocena sentymentu wypowiedzi

Analiza sentymentu  informuje, czy reakcja emocjonalna zawarta przez użytkownika w poście jest nacechowana negatywnie, pozytywnie czy neutralnie. Za pomocą automatycznych powiadomień, śledzenie sentymentów w czasie rzeczywistym jest możliwe szybkie reagowanie na problemy internautów i odpowiadanie na opinie.

Influence Score

Influence Score to autorski wskaźnik BRAND24. Pokazuje pomiar wpływu autorów konkretnych postów na Twoją markę i biznes. Na wartość Influence Dcore wpływają m.in. zasięg, popularność, aktywność oraz interaktywność źródła. Skala rozpoczyna się od 0 (praktycznie niewidoczny wpływ na grupę docelową) do 10 (autor posta może mocno wpływać na kształtowanie opinii o Twojej marce).

Zasięg wpisów w Social Media

Zasięg wpisu pokazuje estymację zasięgu pojedynczej wzmianki z mediów społecznościowych. Dla wpisów, które pochodzą z blogów czy serwisów informacyjnych przedstawiona jest przybliżona ilość wizyt miesięcznie w danej domenie. Zasięg social media w BRAND24 jest wyliczany dla wpisów publicznie dostępnych i nie obejmuje działań płatnych.

Udział głosu – voice share

Za pomocą Voice Share sprawdzisz jaki jest procentowy udział danego profilu w całej dyskusji. Innymi słowy, jeżeli chcesz sprawdzić jaki % całego zbioru wzmianek wygenerował konkretny profil to Voice Share Ci w tym pomoże.

Liczba wzmianek, wspomnień

Liczba wzmianek pokazuje ile razy zostały wspomniane słowa oznaczone jako zwrot kluczowy w wybranym przez Ciebie okresie czasu. BRAND24 oferuje dostęp do danych z ostatnich 36 miesięcy dzięki czemu możesz analizować dane historyczne.

Wyniki monitoringu można udostępnić wyniki przy pomocy automatycznych raportów PDF, .xls czy w formie infografiki.

Jak długo nie zarabiał BRAND24?

Firma BRAND24 pojawiła się na rynku w 2011 roku. W tym czasie żaden z potencjalnych inwestorów nie był zainteresowany współpracą. Nie zważając na to założyciel marki Michał Sadowski dalej wierzył w swój produkt –  narzędzie pozwalające monitorować media internetowe, w tym platformy takie jak Twitter, Facebook oraz wszelkiego rodzaju blogi czy mikroblogi.

Przez 6 miesięcy CEO Michał Sadowski wraz ze wspólnikami Piotrem Wierzejewskim, Karolem Wnukiewiczem oraz Dawidem Szymańskim rozwijali projekt jedynie za pomocą własnych środków. Zgłaszali się do różnych podmiotów z propozycją objęcia 30% spółki za potrzebne na rozruch 100 tys. złotych, jednak żaden inwestor nie był zainteresowany.

BRAND24 w pewnym momencie był już na skraju bankructwa, co spowodowało, że jednemu z podmiotów zaproponowano przejęcie 100% udziałów w spółce – byleby tylko zapewnili startup’owi jakiekolwiek wynagrodzenie. Tu również nie było zainteresowania. Był to najtrudniejszy okres w historii BRAND24. Kryzys udało się w końcu zażegnać, bowiem zaczęły docierać sygnały, że BRAND24  ma jednak szansę na powodzenie. BRAND24 zostało ocenione pozytywnie przez osoby takie jak Paweł Tkaczyk, Grzesiek Marczak czy Maciek Budzich.

Narzędzie rozpowszechniło się także bezpośrednio wśród klientów. Spółka w przeciągu zaledwie trzech lat zdobyła pozycję lidera na rynku monitoringu Internetu w Polsce. Dziś przedsiębiorstwo działa także za granicą, gdzie monitoruje kilkadziesiąt tysięcy marek dla klientów pochodzących z USA, Wielkiej Brytanii, Indonezji, Włoch, Kanady, Singapuru, Emiratów Arabskich oraz Australii. W gronie klientów BRAND24 znajdują się globalni gracze, tacy jak Intel, Carlsberg, IKEA, Raiffeisen Polbank, H&M, Vichy czy Crédit Agricole.

Jak działa BRAND24?

BRAND24 pozwala na monitorowanie Internetu, co dostarczy Ci wiedzy na temat Twojej branży, dowolnego tematu czy konkurencji. Za pomocą narzędzi do monitoringu Internetu i social media możesz w błyskawiczny sposób określić:

Informacje o branży:

– mechanizmy działania branży, trendy i wpływy w branży,
– konkurencja i jej popularność,
– działania konkurencji itp.

Informacje o klientach:

– zachowania konsumenckie,
– potrzeby,
– główne powody krytyki i zadowolenia.

Postrzeganie firmy Twojej i firm konkurencji itp.:

– informacje o Twojej firmie,
– marce,
– produktach,
– wzmianki dotyczące Twojej marki,
– (nie)zadowolenia z usług lub produktów dostępne w Internecie (nie tylko w kanałach social media),
– porównanie Twojej komunikacji z tym co mówi w sieci konkurencja itp.

Informacje na temat efektów prowadzonych działań w sieci:

– ilość wzmianek wygenerowanych podczas kampanii,
– najaktywniejszych autorów i najbardziej wpływowe wpisy,
– poznasz statystyki dotyczące Twojej kampanii np. zasięg kampanii.

Jak kupić akcje BRAND24?

BRAND24 coraz lepiej radzi sobie na rynku. Wśród klientów marki możemy znaleźć takie firmy jak Biuro Pierwszej Damy USA czy Carlsberg. Dzięki temu firma odnotowuje w ostatnich latach ogromny wzrost. Nic więc dziwnego, że o BRAND24 od dawna mówiło się w kontekście wejścia na giełdę. Dokładnie 30 stycznia 2018 r. odbyło się pierwsze notowanie akcji BRAND24 na warszawskiej giełdzie, a cena akcji dobijała do 57 zł i była o 80% wyższa od ceny emisyjnej z oferty prywatnej z 2017 roku.

W swoim szczytowym momencie BRAND24 był wyceniany na nawet 110 mln zł. Aktualnie akcje stabilizują się w okolicy 37 zł. Akcje BRAND24 może nabyć każdy, stosując standardowe instrumenty giełdowe. Aby kupować akcje na giełdzie, trzeba założyć rachunek inwestycyjny w licencjonowanym przez KNF domu maklerskim. Rachunek ten służy do przechowywania i obracania papierami wartościowymi i innymi instrumentami finansowymi. Następnie na rachunek należy wpłacić pieniądze, którymi mamy zamiar obracać.

Aby kupić akcje, należy złożyć zlecenie. Można to zrobić przez Internet, za pomocą aplikacji domu maklerskiego lub osobiście. Od momentu złożenia zlecenia inwestor oddaje rynkowi wpływ na swoje pieniądze. To od decyzji wszystkich uczestników rynku zależy, czy ceny zakupionych akcji będą rosły lub też malały.

Jak można wykorzystać BRAND24?

Wykorzystanie BRAND24 do analizy firmy, usług, produktów, konkurencji lub słów kluczowych otwiera przed nami dużo możliwości.

Działanie wizerunkowe i proklienckie:

BRAND24 pozwala na analizę wszystkich treści, które pojawiły się w Internecie oraz w mediach społecznościowych na temat Twojej firmy oraz produktów. Dzięki BRAND24 możesz poznać opinie Klientów na Twój temat i stale poprawiać jakość swoich produktów lub usług. BRAND24 pozwala na reagowanie w czasie rzeczywistym na wzmianki na temat Twojej firmy.

Dzięki narzędziowi do monitowania mediów możliwe jest budowanie relacji z klientami oraz tworzenie sieci ambasadorów Twojej marki. BRAND24 umożliwia przechwytywanie i odpowiadanie na negatywne wpisy zanim przekształcą się w kryzys wizerunku. Pozwala także na zobaczenie jak nacechowane emocjonalnie są wzmianki o Twojej marce (pozytywnie, neutralnie, negatywnie) i zrozumienie swoich klientów oraz wyłapanie w czasie rzeczywistym problemy internautów i znajdź wpisy wymagające natychmiastowej reakcji.

Za sprawą BRAND24 istnieje możliwość także poznania najbardziej wpływowych autorów opinii o Twojej firmie – tzw. Influncer Score. Na wartość Influencer Score wpływają m.in. zasięg, popularność, aktywność oraz interaktywność źródła.

Działanie sprzedażowe:

BRAND24 pozwala na wyszukiwanie ludzi, którzy wyrażają zainteresowanie Twoim produktem lub usługą i napisanie do nich. Dzięki BRAND24 zrobisz to właśnie w chwili, kiedy szukają tego, co możesz im zaoferować.

Zaawansowane wskaźniki pozwalają na lepsze zrozumienie tego co dzieje się z monitorowaną marką lub hasłem. To także najlepszy sposób na porównanie kilku marek. Z BRAND24 możesz monitorować, analizować i porównywać wyniki Twoich konkurentów.

Jak sprzedawać na BRAND24?

Monitoring Internetu pozwala  na wychwytywanie wzmianek, które są okazjami z punktu widzenia Twojego biznesu. W jaki sposób BRAND24 może wspierać naszą sprzedaż i zwiększać zyski?

Istotą monitorowania mediów jest docieranie do osób, które w danym momencie poszukują Twojego rozwiązanie. W sieci pojawia się takich wzmianek kilkanaście tysięcy każdego miesiąca. Monitoring Internetu pozwoli Ci na błyskawiczne reagowanie i wchodzenie w interakcję z potencjalnymi klientami. Za pomocą BRAND24 możesz realizować następujące cele posprzedażowe:

– generowanie leadów,
– angażowanie społeczności,
– budowanie wizerunku eksperta,
– sprzedaż za pomocą social mediów,
– zwiększanie świadomość marki wśród potencjalnych klientów.

Przy pomocy poprawnie skonfigurowanych, monitorowanych słów kluczowych, odnajdziesz wielu potencjalnych klientów. Większość osób zanim podejmie decyzję o zakupieniu danej rzeczy, prosi o opinie online lub szuka porad w sieci. BRAND24 pozwala Ci dotrzeć do dyskusji kluczowych dla Twojego biznesu. Gdziekolwiek, ktokolwiek szuka produktu, który oferujesz – teraz możesz o tym wiedzieć nawet w kilka minut po oryginalnym zapytaniu.

BRAND24 daje możliwość szukania nowych Klientów. Wystarczy, że po zwrotach charakterystycznych (szukam, poszukujemy, gdzie dostanę, gdzie kupię, czy ktoś poleci, czy ktoś zna itp.) dodasz te, które określają Twój zakres działalności. Wchodząc w interakcję, możesz podsunąć swoje rozwiązanie, czy usługę, która odpowiada na konkretne zapytanie. Działania posprzedażowe opierają się także w dużej mierze na możliwej dzięki BRAND24 analizie konkurencji i docieranie do osób zainteresowanych marką konkurenta.

Jak ustawić BRAND24?

O tym jakie treści za pomocą BRAND24 chcemy monitorować, decydujemy tylko i wyłącznie my, ustawiając swój projekt. Ustawianie projektu jest bardzo istotnym etapem, któremu należy poświęcić dużo czasu i uwagi.

Ustawianie projektu:

Kiedy zarejestrujesz się do BRAND24 pierwszy widok, który zobaczysz to kreator projektów. Służy on do określenia słów kluczowych, które chcesz monitorować. W zależności od wybranego pakietu, możesz monitorować 6, 10, 30 lub nawet 110 zwrotów kluczowych.

Ustawienie będzie prostsze kiedy, np. firma ma unikalną nazwę, gdzie jest 100% pewności, że monitorujemy właściwe słowo. Kiedy słowo monitorowane jest dosyć powszechne, musimy wybrać przycisk Więcej Ustawień, pod którym można sprecyzować słowa wymagane i wykluczone, które pomogą gromadzić jak najbardziej precyzyjne wyniki w przypadku wyrażeń niejednoznacznych. Słowa wymagane to dodatkowe słowa lub zwroty, które muszą pojawić się w znalezionych wpisach razem ze słowem kluczowym.

Do dyspozycji mamy również słowa wykluczone, pozwalające wskazać, jakie wyrażenia nie mogą występować razem ze zwrotem kluczowym. Pokazują one, w jakim kontekście Twoje słowo kluczowe nie powinno występować. Do wyboru mamy również ustawienia dodatkowe czyli Źródła, Powiadomienia i Raporty. W źródłach możemy sprecyzować miejsca, z których chcemy pobierać dane. Powiadomienia, które pozwalają określić, czy chcesz otrzymywać alerty o nowych wzmiankach, oraz jeśli tak, to z jaką częstotliwością. I w końcu Raporty, zawierające dzienne i/lub tygodniowe najbardziej ciekawe wzmianki, które pojawiały się w projekcie.

Jak usunąć konto na BRAND24?

Oczywiście z konta na BRAND24 każdy użytkownik może zrezygnować w dowolnym momencie. Usuwając Konto Użytkownik zrzeka się dalszego korzystania z wszelkich Usług opłaconych w Serwisie. Niestety nie możemy usunąć konta samodzielnie, poprzez wchodzenie w ustawienia administracyjne. Aby usunąć konto na BRAND24 należy skontaktować się z obsługą klienta na czacie lub napisać maila na adres: pomoc@BRAND24.pl.

Jak używać BRAND24?

Jak monitorować Internet i media społecznościowe z użyciem BRAND24?

Mądry plan

Po pierwsze zastanów się co chcesz osiągnąć prowadząc Twoje działania online. Zależy Ci na zwiększeniu popularności, świadomości marki wśród konsumentów, szybszym reagowaniu na komentarze internautów, czy może dotarciu do grupy docelowej?

Zawężanie pola poszukiwań

BRAND24 daje Ci możliwość śledzenia informacji nie tylko na Facebooku, Instagramie, czy Twitterze, ale też w bardziej tradycyjnych kanałach takich jak blogi, fora internetowe, strony z wiadomościami itd.

Należy pamiętać o opcji zawężania poszukiwań informacji jak również możliwości sprawdzania, gdzie użytkownicy generują najwięcej wzmianek na temat Twojej marki. Pomoże Ci w tym np. automatycznie generowany wykres z podziałem kanałów, który znajdziesz w panelu BRAND24. Filtruj wyniki tak, aby dotrzeć do najbardziej interesujących wzmianek.

Możesz kategoryzować wzmianki według źródła, sentymentu, interakcji oraz wielu innych. Jeśli nie wiesz w jakim kanale o Twojej marce mówi się najczęściej, bez problemu możesz wyszukać najbardziej efektywne kanały dla realizowania swoich strategii marketingowych, używając po prostu zwrotów kluczowych, które będą charakterystyczne dla Twojej marki (np. nazwa marki, produktu, slogan marki, charakterystyczny zwrot lub nazwa branży, #hasztag) i które pozwolą z łatwością wyszukiwać informacje dotyczące Twojej marki w sieci.

Istotne jest tu również, że monitorując Internet za pomocą BRAND24 masz możliwość włączenia automatycznych alertów i powiadomień w oparciu o zdefiniowane filtry, które pozwolą Ci być czujnym bez ciągłego wpatrywania się w monitor i śledzenia słupków.

Monitorowanie

W panelu BRAND24 znajdziesz szereg wskaźników, które pomogą Ci w lepszej ocenie prowadzonych działań. Za ich pomocą możesz wyciągać wnioski, które są poparte twardymi danymi z monitoringu Internetu.

Podobne Posty

O Agata Machowiec

Zobacz również

Marketing w social mediach. Jak zacząć?

To, że w dzisiejszych czasach niemal każda inicjatywa potrzebuje aktywności w social mediach to już …