poniedziałek , 10 sierpnia 2020
Home / Wszystkie / 10 najlepszych książek o marketingu dla początkujących

10 najlepszych książek o marketingu dla początkujących

Czy planujesz związać swoją karierę z marketingiem internetowym? A może masz zamiar zatrudnić agencję marketingową lub specjalistę z tego zakresu i chcesz móc zrozumieć, jak podchodzą oni do tworzenia strategii marketingowej, aby wasza współpraca lepiej się układała?

By zdobyć taką wiedzę, warto jest zapoznać się z publikacjami, które wprowadzą Cię w różne kwestie dotyczące świata reklamy. Oczywiście wiele możesz dowiedzieć się z artykułów blogowych czy poradników na YouTube, jednak to w książkach znajdziesz najbardziej dogłębne spostrzeżenia od największych branżowych ekspertów.

Przejdźmy zatem do omówienia 10 takich książek dla początkujących. Znajdziesz tutaj pozycje:

  • anglojęzyczne
  • wydane po angielsku, ale przetłumaczone także na polski
  • polskojęzyczne

Ogilvy on Advertising – David Ogilvy

David Ogilvy uznawany jest za ojca reklamy. Wiele osób w branży powtarza jego liczne sentencje i przemyślenia dotyczące marketingu, nie zdając sobie sprawy, że to on jest ich autorem.

Sama książka to nie podręcznik krok po kroku. Nie jest to też nowa publikacja, więc nie dowiesz się z niej niczego o reklamie internetowej. Znajdziesz tutaj za to świetną perspektywę, jeśli chodzi o marketing jako całość (a trudno o lepszą perspektywę niż tę Ogilvy’ego).

Jeśli chcesz poznać podstawowe zasady, które mają zastosowanie w przypadku wszystkich komunikatów marketingowych, musisz przeczytać tę książkę. Choć obecne strategie marketingowe obejmują liczne media, to jednak reguły gry pozostają takie same – a nikt nie znał ich lepiej niż sam David Ogilvy. Można wręcz powiedzieć, że Ogilvy on Advertisingpowinieneś przeczytać na początku, a dopiero potem sięgnąć po pozostałe publikacje związane z konkretnymi praktykami marketingowymi, gdyż to właśnie ta książka nauczy Cię solidnych podstaw.

Zakamarki marki – Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk to wieloletni praktyk marketingu, który napisał omawianą książkę na podstawie swojego bogatego doświadczenia. Postarał się ją przygotować tak, aby zawierała w sobie esencję wiedzy, która przyda się każdemu – osobie początkującej w branży marketingu, specjaliście od reklamy, PR-u, czy właścicielowi firmy.

Warto zaznaczyć, że nie jest to całościowe kompendium wiedzy i nie wyczerpuje poruszanych tematów. Sam Paweł Tkaczyk zaznacza, że jego celem jest zaznajomienie czytelnika z podstawami owych zagadnień, aby następnie był on w stanie samemu pogłębić swoją wiedzę.

Digital Marketing All-in-One for Dummies – Stephanie Diamond

Kolejna książka omawia całościowo wszystko, co związane ze strategią marketingową. Dzięki niej dowiesz się tego, co potrzebne, aby zaplanować i zaimplementować skuteczną strategię. Digital Marketing All-in-One for Dummies obejmuje osiem tematów, na których musisz się skupić w przypadku marketingu internetowego, wliczając w to SEO i media społecznościowe.

Conversion Optimization – Khalid Saleh, Ayat Shukairy

Autorzy, bazując na swoim bogatym doświadczeniu, które zdobyli, pomagając firmom w przyciąganiu klientów online, dogłębnie omawiają każdy element tego procesu. Poruszają wszystkie kwestie, począwszy od sprowadzania potencjalnych klientów na stronę internetową, a kończąc na finalizowaniu sprzedaży. Książka nauczy Cię kilku technik łączenia skutecznych metod sprzedaży z konkretnymi potrzebami klientów, których chcesz przyciągnąć.

Conversion Optimization oferuje praktyczne porady, jak przekonać odwiedzających do podjęcia decyzji o zakupie, nie odstraszając ich przy tym żmudną nawigacją czy proszeniem o podanie licznych danych. Dowiesz się, jak wykorzystać zasady marketingu, projektowania stron, usability i analityki, aby zwiększyć współczynnik konwersji.

How Brands Become Icons – Douglas B. Holt

W swoim bestsellerze i kandydacie na jedną z najlepszych książek marketingowych wszechczasów były profesor Harvard Business SchoolDouglas B. Holt wyjaśnia, co muszą zrozumieć marketerzy, jeśli chcą zakomunikować grupie docelowej autentyczną markę, która na stale zapadnie im w pamięć.

Bazując na działaniach tak kultowych marek, jak ESPN, Mountain Dew, Volkswagen, Budweiser i Harley-Davidson, autor przekazuje wskazówki pomocne przy zaprojektowaniu takiej strategii marketingowej, która pomoże zbudować stały związek z klientami.

Blink: The Power of Thinking Without Thinking – Malcolm Gladwell

Książka Gladwella nie jest stricte o marketingu, co jednak nie oznacza, że nie powinna znaleźć się w tym zestawieniu. Wręcz przeciwnie – omawiana publikacja dogłębnie bada, jak działa nasze myślenie, kiedy… nie myślimy. Czy tego chcemy, czy nie, stale podświadomie podejmujemy różne kluczowe decyzje. Jeśli chcesz zrozumieć, jak działa skuteczny marketing, powinieneś zdawać sobie sprawę z tego, jak działają te procesy. Malcolm Gladwell znany jest ze swojego stylu, dzięki któremu w przystępny i porywający sposób przedstawia złożone zagadnienia, dlatego lektura tej książki powinna być dużą przyjemnością.

Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting & Webwriting – Artur Jabłoński

Copywriting, czyli skłanianie ludzi do podjęcia odpowiednich działań poprzez stworzenie przemyślanego komunikatu, to nieodłączna część każdej strategii marketingowej. Jak zatem skłonić odbiorców do zwrócenia uwagi na daną wiadomość?

Niestety, styl pisania wyuczony w szkole nie sprawdza się w przypadku obecnych tekstów reklamowych i biznesowych. Jak zaznacza autor piszemy już inaczej, bo czytamy też inaczej.Dlatego teżArtur Jabłoński w swojej książce podaje wiele przykładów wziętych z życia, które pomogą Ci zrozumieć, jak obecnie przyswajamy sobie treści w Internecie. Publikacja nauczy Cię także, jak pisać skutecznie i w sposób przystępny dla odbiorcy. Znajdziesz tutaj gotowe rozwiązania i schematy, które możesz swobodnie zastosować w tworzonych tekstach reklamowych.

Master Content Marketing – Pamela Wilson

Kompletny poradnik dla początkujących, z którego jednak mogą skorzystać także osoby bardziej zaznajomione z tą tematyką. Książka opisuje krok po kroku łatwy do przyswojenia proces na stosowanie content marketingu, który w obecnych czasach powinien być częścią każdej skutecznej strategii marketingowej firmy. To właśnie on pomoże w naturalny sposób przyciągnąć klientów, gdyż znajdą Cię oni dzięki temu, że dostarczasz im informacji, których sami poszukują.

Oczywiście taki content musisz tworzyć sam lub zlecić to zadanie komuś innemu, jednak omawiana pozycja pomoże Ci zaplanować wszystko tak, aby regularnie dostarczać klientom jakościowych treści.

Social Media Marketing 2020 – Stephan Anderson

Kolejna pozycja skupia się na mediach społecznościowych i tym, jak wykorzystać je jako bardzo skuteczne narzędzie marketingowe. Autor omawia między innymi takie kwestie:

  • budowanie marki osobistej
  • podstawy influencer marketingu
  • wykorzystanie Instagrama oraz YouTube w celach marketingowych

Influencer marketing od A do Z – Patrycja Górecka-Butora, Paweł Strykowski, Katarzyna Biegun

Influencer marketing w ostatnich latach staje się coraz popularniejszy i zaczyna być częścią wielu sprawdzonych strategii marketingowych. Jeśli zatem chcesz dowiedzieć się więcej o tym zagadnieniu, nie znajdziesz lepszej pozycji. Książka omawia między innymi następujące kwestie:

  • Jak przygotować skuteczną strategię influencer marketingu?
  • Ile kosztuje influencer marketing?
  • Jak przygotować umowę z influencerem?

W omawianej publikacji znajdziesz także mnóstwo wiedzy praktycznej. Zebrano w niej 11 studiów przypadku z naszego rynku, które obejmują zróżnicowane branże. Warto także zwrócić uwagę na listę ponad 200 influencerów – blogerów, youtuberów, czy instagramerów.

Trudno znaleźć książkę, która tak dogłębnie porusza temat influencer marketingu, a do tego bazuje stricte na polskim rynku. Jeśli zatem chciałbyś wgłębić się w ten temat, jest to pozycja obowiązkowa.

Podsumowanie

Przedstawionych tutaj 10 pozycji na pewno pomoże Ci wejść pewnie w świat reklamy. Dzięki tym książkom poznasz nie tylko podstawy marketingu jako takiego, ale także nauczysz się konkretnych technik, które okażą się przydatne podczas planowania oraz realizowania strategii marketingowych.

Content writer specjalizujący się w SEO, marketingu internetowym i e-commerce. Współpracuje także jako copywriter w firmie marketingowej Owocni – agencji, która pomaga małym firmom w marketingu internetowym. Owocni tworzą przekonujące treści ofert handlowych, reklam, stron internetowych, wymyślają chwytliwe nazwy firm oraz projektują logotypy firmowe. Kierują się także zasadą „więcej klientów lub zwrot pieniędzy”. Jeśli zatem chcesz, aby Twój mały biznes zaczął generować większe zyski, możesz na nich liczyć.

O Daniel Podgórski

Content writer specjalizujący się w SEO, marketingu internetowym i e-commerce. Współpracuje także jako copywriter w firmie marketingowej Owocni – agencji, która pomaga małym firmom w marketingu internetowym. Owocni tworzą przekonujące treści ofert handlowych, reklam, stron internetowych, wymyślają chwytliwe nazwy firm oraz projektują logotypy firmowe. Kierują się także zasadą „więcej klientów lub zwrot pieniędzy”. Jeśli zatem chcesz, aby Twój mały biznes zaczął generować większe zyski, możesz na nich liczyć.

Pobierz SEO eBook

download ebook

Zobacz również

Content Marketing

Content Marketing, czyli parę słów o tym, co musi zawierać internetowy artykuł

Za każdym razem, gdy siadam przy biurku z zamiarem napisania artykułu, zadaję sobie jedno ważne …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *