wtorek , 23 kwietnia 2024
Home / News / Content Marketing / Content Marketing: 7 Kluczowych Ludzi w Twoim Zespole.

Content Marketing: 7 Kluczowych Ludzi w Twoim Zespole.


[ SEOWind.io - pisz treści które rankują się w TOPach ]

Content marketing wciąż pozostaje ważnym elementem w arsenale taktyk i strategii dla wielu start-upów. Problem jednak polega na tym, że jest on bardzo czasochłonny, a wielu przedsiębiorców ma zbyt wiele na głowie, aby poświęcać się tworzeniu treści marketingowych.
Tak naprawdę, aby zacząć odnosić sukcesy za sprawą content marketingu, potrzebny jest do tego cały zespół, a w zespole tym muszą znajdować się odpowiedni ludzie.
Content marketing ma wiele form, począwszy od obecności w mediach społecznościowych, a skończywszy na gościnnym blogowaniu. Zespół (jeśli ma w swoich szeregach właściwych ludzi) jest w stanie tak dużej ilości zadań sprostać.

Każda z tych (niżej wymienionych) osób ma swoją rolę do spełnienia. Z drugiej strony całkiem kuszący może być pomysł, aby jedną osobą wypełnić dwa stanowiska. Takiej pokusie należy się jednak oprzeć z racji jej niskiej efektywności. Obecnie wielu używa content marketingu i koniecznym jest, abyś jako przedsiębiorca miał specjalistów w zespole, dzięki którym zyskasz pewność, że Twoje kampanie będą się znacząco wyróżniać na tle konkurencji i odniosą sukces.

Redaktor Naczelny

Redaktor naczelny jest odpowiedzialny za to, aby wszystko szło zgodnie z planem. Jego zadaniem jest sprawić, aby każda publikacja wychodziła zgodnie z harmonogramem, na właściwym kanale, a wszystko odbywało się według standardów przyjętych w firmie. Redaktor naczelny powinien zawsze co najmniej dwukrotnie sprawdzać cały proces.

Bez redaktora naczelnego pewne rzeczy mogą zacząć wymykać się spod kontroli. Brak tej osoby skończy się tym, że treści będą publikowane z opóźnieniami bądź wcale, a jakość będzie pozostawiała wiele do życzenia. Pozwól, aby tylko te dwa aspekty wymknęły się spod kontroli, a bądź pewny, że Twoja kampania będzie miała problem z wygenerowaniem jakiejkolwiek sprzedaży.

Strateg ds. treści

Jako przedsiębiorca, zawsze powinieneś mieć plan działania. Dokładnie to samo dotyczy pracy i wysiłków na rzecz content marketingu. I tutaj zaczyna się rola stratega ds. treści w twoim zespole. Strateg odpowiada za to, aby treści miały absolutny sens, a ty nie publikujesz artykułów czy filmików tylko dlatego, bo masz taki kaprys. Każde działanie musi mieć jakiś uprzednio sprecyzowany cel. Stratedzy pokierują pracą zespołu, upewniając się, że wychodzące materiały najbardziej pasują do całościowego planu.

Projektant

Twoja marka to życie twojego start-upu. To dzięki niej ludzie będą wiedzieć, że to właśnie ty stoisz za danym produktem, co ustawi ich oczekiwania. Zadaniem projektanta jest upewnić się, że wszystkie wypuszczane materiały są zgodne ze standardami marki.

Ludzie zajmujący to stanowisko powinni być otwarci na zmiany – nie znaleźli się w firmie, aby tworzyć treści odnoszące się do ich konkretnej wizji, są tutaj aby tworzyć treść, która świetnie wkomponowuje się w markę start-upu.

Bez projektanta ryzykujesz wypuszczaniem na rynek materiałów nie idących w parze z marką. Doprowadzi to nie tylko do zamętu, ale też będzie miało szkodliwy wpływ na jej rozpoznawalność i lojalność klientów.

Kurator treści

Nie wszystko na twoim Twitterze czy Facebooku będzie stworzone przez ciebie. Są tam tysiące, jeśli nie miliony, rzeczy publikowanych każdego dnia. Zadaniem kuratora ds. treści jest monitorowanie i zrobienie właściwego przesiewu takich treści w celu znalezienia tych o najwyższej jakości, które odnoszą się do twojego start-upu, branży, lub grupy docelowej.

Copywriter

Chcąc publikować treść, będziesz najpierw potrzebował kogoś kto ją stworzy. To zadanie copywritera. To w jaki sposób ci ludzie tworzą content zależy od tego, co tak naprawdę chcesz publikować. Artykuły potrzebują pisarzy, nagrania video potrzebują filmowców wraz z ich zespołami, i tak dalej. Kogokolwiek zatrudnisz, taka osoba powinna mieć doświadczenie w danej dziedzinie.
Jeśli chodzi o twórców, efekt ich pracy będzie wprost proporcjonalny do tego ile im płacisz. Tutaj nie powinno się oszczędzać. Wszyscy na rynku dostosowują content do potrzeb firmy – content creator jest tą osobą, która będzie odpowiedzialna za to, aby twoje treści były idealnie dopasowane do potrzeb firmy oraz na temat. Jeśli stworzą kiepską treść, żadne poprawki innych członków zespołu nie zrekompensują wynikłych z tego strat.

Analityk

Każda skuteczna kampania została stworzona w oparciu o pracę analityka danych. To osoba, która zbiera wszystkie dane związane z twoim content marketingiem, odsiewająca ziarno od plew, znajdująca najważniejsze wskaźniki i poddająca to wszystko głębokiej analizie, z której finalnie płyną przydatne dla firmy porady. Analityk danych powie ci jaki sukces odniosła dana kampania, a co ważniejsze powie ci dlaczego tak się stało, dzięki czemu łatwiej zduplikujesz te korzystne działania. Adekwatnie, od tej osoby dowiesz się jak i dlaczego kampania zawiodła.
Bez tej osoby będziesz miał problem z określeniem czy to co robisz jest dobre bądź złe, a pozostali członkowie zespołu nie będą wiedzieć jak poprawić wydajność i skuteczność swoich działań.

Promotor

Treść nigdy nie zadziała jeśli nie będzie promowana. Życie w nadziei i przeświadczeniu, że ludzie sami znajdą to co opublikowałeś, albo sami zaczną cię promować bardzo źle się skończy. Zadaniem osoby odpowiedzialnej za promocję jest sprawienie, aby to co publikuje twój zespół trafiało do ludzi. Osoba ta, sama odzywa się do autorytetów z branży oraz dziennikarzy. Bez takiego człowieka jest wysoce prawdopodobne, że treści jaki tworzysz pozostaną tam niezauważone na twojej stronie.

Podsumowując

Content marketing może przynieść mnóstwo korzyści, ale tylko wtedy, gdy robiony jest prawidłowo. Jako przedsiębiorca, możesz się nieco skrzywić patrząc na wydatki z tym związane, ale zwrócą się one w postaci rozpoznawalności marki oraz zasięgu. Jeśli możesz swoją osobą wypełnić zespół celem dokonania oszczędności, to jest to dobra opcja ale pod warunkiem, że nie będzie to rozwiązanie na stałe. Zatrudnij lub zrób outsourcing z właściwymi ludzi tak, abyś sam mógł skupić się na firmie jako całości.

O LukaszZelezny

Prelegent, trener, autor. Head of Organic uSwitchUK. Zajmuje się SEO, PPC i mediami społecznościowymi. Prywatnie fan podróżowania, drum and bassu i szkockiej.

Zobacz również

Jak wypozycjonować kanał na YouTube

YouTube to druga co do wielkości platforma wyszukiwania na świecie. Z tego powodu, każdy twórca …