wtorek , 23 kwietnia 2024
Home / News / Monitoring Internetu – czyli jak zdobyć pierwszych klientów za darmo

Monitoring Internetu – czyli jak zdobyć pierwszych klientów za darmo


[ SEOWind.io - pisz treści które rankują się w TOPach ]

Zdobycie swoich pierwszych klientów stanowi ogromne wyzwanie dla dzisiejszych przedsiębiorców i nie ma znaczenia czy jest to świeżo upieczony start-up czy też już działająca od dłuższego czasu organizacja. W każdej branży możemy zaobserwować ogromną konkurencję, która z dnia na dzień rośnie i tendencja ta nie zamierza się zmienić w najbliższych latach. Spowodowane jest to zanikaniem barier dotyczących wejścia na rynek szczególnie w erze tak dużej cyfryzacji. Ludzie bez ponoszenia większych kosztów, coraz częściej decydują się robić coś na własny rachunek.

Dowodem na to mogą być dane zgromadzone przez Startup Hubs http://www.startuphubs.eu według którego tylko w samej Europie jest ponad 830 tys startupów gdzie pracuje nieco ponad 4,5 miliona pracowników. Takie liczby na pierwszy rzut oka robią ogromne wrażenie, jednakże rzeczywistość związana z pozyskaniem klientów, a w szczególności na początku tej wyboistej drogi jest już nieco mniej kolorowa.Rozwiązaniem tego problemu w początkowej ale również dalszej fazie działania przedsiębiorstwa może być monitoring internetu. Nadal wśród wielu przedsiębiorców panuje zakłopotanie w odpowiedzi na to czym jest monitoring internetu i jakich korzyści mogą się po nim spodziewać. Umiejętne wykorzystanie tego typu narzędzi może szczególnie zaowocować właśnie w pierwszych tygodniach i miesiącach naszego biznesu.

Na rynku jest dostępnych wiele narzędzi oferujących takie usługi o bardzo zróżnicowanych cennikach i możliwościach. Do jednych z najpopularniejszych narzędzi monitoringu internetu i social media należą: Brand24, SentiOne, Newspoint, BrandSpy, Buzzsumo. Przed wybraniem tego jednego bądź nawet i dwóch warto przetestować ich jak najwięcej by zakupić to które najlepiej spełnia nasze oczekiwania. Każde z wyżej wymienionych narzędzi ma swoje unikalne funkcje, ale wszystkie z nich możemy wykorzystać do zrealizowania takich celów i założeń jak:

  1. Pozyskiwanie potencjalnych klientów
  2. Monitorowanie działań konkurencji
  3. Monitorowanie wzmianek o naszej firmie
  4. Real Time Marketing
  5. Budowanie wizerunku oraz zwiększanie sprzedaży

Monitoring Internetu a narzędzia

Narzędzia tego typu możesz wykorzystywać bez względu na to czy sprzedajesz zaawansowane oprogramowanie SaaS, świadczysz usługi prawne lub po prostu jesteś lokalnym hydraulikiem. Dobrą wiadomością jest to, że uniwersalność tych narzędzi sprawdza się dosłownie w każdym biznesie.

Od ponad 2 lat korzystam z takiego typu narzędzi co zapewnia mi średnio ponad 20% sprzedaży rocznej, czy to dużo? Uważam, że na przestrzeni kilku lat może się to okazać bardzo dobrym wynikiem nie tylko ze strony czysto finansowej, ale również wizerunkowej.Dodatkowo myślę, że chyba lepiej jest mieć kilku klientów więcej niż ich oddawać w ręce konkurencji J Około 35% to przychód od klientów pozyskanych za pomocą reklam, a nieco ponad 40% to klienci nakierowani na moje usługi z polecenia, darmowych ogłoszeń bądź w inny sposób.

 

monitorowanie internetu1Dzisiaj chciałbym się skupić przede wszystkim na pierwszym punkcie, mianowicie jak pozyskiwać klientów za pomocą monitoringu social media oraz internetu, na przykładzie wybranego narzędzia z którego korzystam codziennie – Brand24 https://brand24.com/

Samo założenie konta i wprowadzenie monitorowanych słów kluczowych jest na tyle banalne, że pozwolę sobie pominąć tą kwestię, przechodząc  do meritum dzisiejszego wpisu. Wykorzystanie słów kluczowych może mieć dowolną formę, ale nikt nie zna lepiej Twoich klientów niż Ty sam, dlatego początkowo warto eksperymentować do czasu, aż interesujących wyników będzie jak najwięcej. Poniżej przedstawiam przykładowe hasła użyte do pokazania w jaki sposób można poszukiwać swoich pierwszych klientów:
monitorowanie internetu2Wyniki z 3 odrębnych projektów wyglądają następująco:

monitorowanie internetu3

Oczywiście nie wszystkie wyniki monitoringu będą zadowalające, ponieważ użyte hasła mogą być w bardzo różnym kontekście.  Aczkolwiek zakładając czysto hipotetycznie, że z 225 wyników tylko 3-5% z nich dotyczy potencjalnych klientów, mogłoby się przełożyć na 6-11 klientów którzy byliby zainteresowani twoją ofertą. Jak na sam początek to istna rewelacja, prawda? Należy wziąć pod uwagę to, że zdobycie pierwszego klienta zależy też od wielu innych czynników takich jak np.: konkurencja, umiejętność zaprezentowania swojej oferty,  a także jakość i cena twojego produktu lub usługi.

Wyniki możemy pobierać z dowolnego źródła w zależności od naszych upodobań oraz miejsc z jakich nasi potencjalni klienci korzystają najczęściej, w moim przypadku jest to Facebook.  Dodatkowo na podstawie wykresu możemy stwierdzić kiedy klienci poszukują naszych rozwiązań najczęściej, wtedy też możemy np. rozpocząć kampanię reklamową J Oprócz tego filtrowanie wyników na pozytywne i negatywne pozwoli wybrać te najbardziej interesujące naszą firmę. Odpowiednie zastosowanie wszystkich filtrów oraz wymagań może dać nam najlepsze wyniki.

Prowadzisz komis samochodowy i posiadasz na stanie ciekawe auta? Dobrze się składa, bo akurat ktoś właśnie ich poszukuje.

monitorowanie internetu4

monitorowanie internetu5A może jesteś grafikiem i szukasz zleceń? Żaden problem, wystarczy dobrze rozejrzeć się po wynikach. Kontakt do potencjalnego klienta zazwyczaj będziesz miał w zasięgu ręki. Twoim zadaniem będzie tylko skontaktowanie się z nim, oraz zaoferowaniu mu swoich produktów lub usług. Jak na przykład osoba poniżej:

monitorowanie internetu6Kolejną dobrą wiadomością jest to, że większość dostępnych narzędzi na rynku daje możliwość korzystania z usług przez okres próbny, dzięki temu możemy zdecydować które z nich jest najlepsze dla naszego biznesu jeszcze przed dokonaniem zakupu. Korzystanie z takich narzędzi monitoringu social media oraz internetu jest niezwykle łatwe, a korzyści mogą być nieograniczone. Dlatego uważam, że warto poświęcić dłuższą chwilę nad tego typu rozwiązaniami.

Jak sam zauważyłeś, proces pozyskiwania klientów w ten sposób jest bardzo prosty, tani oraz nie wymaga znajomości zaawansowanych narzędzi, czy też ogromnego zaplecza finansowego. Dlatego nie zwlekaj dłużej, ponieważ konkurencja podbiera Ci w tej chwili klientów. Testuj, wybieraj i zarabiaj już dziś!

Natomiast jeśli już korzystasz, podziel się swoimi doświadczeniami na temat tego typu rozwiązań, bardzo chętnie poznam nowe narzędzia oraz ciekawe case’y.

Darmowy monitoring Internetu

Czy darmowy monitoring Internetu istnieje jako alternatywa?
Google Alert – Napewno nie jest to tak zaawansowane narzędzie jak Brand24 ale warto spróbować z racji tego że jest zupełnie darmowe.

O Azteq Azteq

Zobacz również

Jak wypozycjonować kanał na YouTube

YouTube to druga co do wielkości platforma wyszukiwania na świecie. Z tego powodu, każdy twórca …

5 komentarzy

  1. A jakieś inne narzędzia oprócz brand24?

    O ile przy szukaniu zleceń, pracy lub monitorowaniu marki jest to fajne, to w branży e-commerce na przykład ilość fraz w tej cenie już nie bardzo. Chodzi mi o monitorowanie, czy ktoś nie szuka produktów (np. koszulek z nadrukiem) związanych z działalnością naszego sklepu internetowego.

    • @lumberpack w tekście podałem kilka innych bardzo dobrych narzędzi, jak się postarasz to znajdziesz jeszcze więcej. Kwestia tego jakich będziesz używał i gdzie chcesz szukać wyników, z doświadczenia wiem, że różne narzędzia sprawdzają się do różnych źródeł, brand24 bardzo dobrze radzi sobie z portalami typu fora czy blogi itp , ale i facebookiem, ale brandspy również ciekawie radzi sobie jeśli chodzi o facebooka 🙂 ilość wyników xzależy też od rodzaju klienta 🙂

    • @Lumberpack – zapytałeś o inne narzędzia już spieszę z pomocą: koniecznie zerknij na Unamo.com -> https://unamo.com/social-media-monitoring

    • Polecam Newspoint. Korzystam z niego i jest bardzo zadowolony z wyników jakie otrzymuje.
      https://www.newspoint.pl/