poniedziałek , Styczeń 21 2019
Home / News / Snapchat – dlaczego Twoja marka powinna być obecna

Snapchat – dlaczego Twoja marka powinna być obecna

Gdy w 2011 roku na rynek aplikacji mobilnych wchodził Snapchat, niewiele osób zdawało sobie sprawę z tego, do jakich rozmiarów może przeobrazić się ten (nie)zwykły komunikator. 
Dzisiaj, gdy zajmuje 3 miejsce wśród najchętniej pobieranych aplikacji na smartfony z Androidem, nie powinniśmy przechodzić obok niego obojętnie.
Funkcje jakie posiada, a szczególnie te po ostatniej aktualizacji do wersji 2.0 pozwolą na ciekawą obecność marki w Social Media.

No dobrze, ale dlaczego akurat Snapchat?

  • Snapchat posiada ponad 100 milionów aktywnych użytkowników dziennie z czego 5 milionów pochodzi z Polski
  • 65% z nich wysyła snapy każdego dnia
  • 8 796 snapów wysyłanych jest co sekundę
  • 34% użytkowników obserwuje celebrytów
  • 6 bilionów wideo oglądanych dziennie
  • 71% użytkowników w wieku 13-24
  • Jedna z kilku najszybciej rozwijających się aplikacji Social media

Decydując się na wybór tego kanału musimy pamiętać o kilku istotnych kwestiach, jeśli chcemy by użycie go przyniosło nam zamierzone efekty :

Publikuj regularnie

Systematyczność to podstawa, dlatego więc zadbaj o to by publikować codziennie ciekawe zdjęcia lub video. Niedopuszczalną sytuacją jest to, aby Twoje My story świeciło pustkami, podczas gdy inne marki dają o sobie znać 24/dobę, i 7 dni w tygodniu.
Wykorzystuj w pełni funkcjonalność aplikacji
Snapchat to nie tylko maszynka do publikowania monotonnych zdjęć czy nudnych video. Spraw by twoje snapy wyróżniały się i trafiały w gusta użytkowników, dlatego nie bój się eksperymentować np. poprzez przerabianie zdjęć.

http://uberhavoc.com/15-funny-snapchat-art-masterpieces/7650/2

Zabierz ludzi za kurtynę swojej firmy.

Nie warto skupiać się tylko i wyłącznie na bezpośredniej sprzedaży produktu, więc jeśli organizujecie wydarzenie, świętujecie pozyskanie nowego klienta, bądź zawzięcie pracujecie nad produktem, pokażcie to swojej publiczności by stworzyć naturalną więź. Podejmując tego typu kroki sprawiasz, że klient staje się częścią procesu tworzenia produktu, co może dać mu poczucie wyróżnienia i przynależności do marki. A przecież, o to w tym chodzi.

Wyluzuj

Snapchat to idealne miejsce gdzie możesz pokazać się z nieco innej strony, dlatego nie rób 30 zdjęć by wybrać to najlepsze, po prostu zrób jedno i wyślij, a użytkownicy to docenią. Przykładem tego może być ubiegła gala rozdania Oscarów podczas której gwiazdy publikowały zdjęcia, będące mniej lub bardziej śmieszne, ale najważniejsze, że były tworzone naturalnie.

http://www.eonline.com/news/744642/what-you-didn-t-see-at-the-2016-oscars-kate-hudson-nick-jonas-lady-gaga-and-more-take-us-behind-the-scenes-on-snapchat

Call to Action

Pamiętaj że w Social Media chodzi o zaangażowanie, a nie jednostronne działanie, dlatego dodając snapy pomyśl o tym by użytkownicy zareagowali np. Tweet’ując do Ciebie.

http://www.garyvaynerchuk.com/infographic-how-snapchat-fits-into-your-existing-social-strategy/

Konkursy i promocje.

Wszyscy kochamy promocje oraz prezenty, dlatego specjalne oferty możesz przedstawić właśnie na Snapchat’cie. Screenshot contest to idealny pomysł by zaangażować użytkowników oraz ich nagrodzić. Dodaj do My Story kupon i powiedz o nim swoim klientom, by zrobili screenshot, i skorzystali z promocji podczas dokonywania kolejnych zakupów.

Ekspert czy celebryta?

To kim będzie influencer zależy już tylko i wyłącznie od ciebie, dlatego postaraj się by odpowiednio dopasować go do marki. Współpracuj z nim by dzięki jego wpływom móc oddziaływać na swoją grupę docelową i sprzedawać produkt w bardziej naturalny sposób. Zarówno na Facebooku czy Instagramie znajdziesz tego typu osoby, które są odpowiedzialne za wizerunek marki, więc i na Snapchat’cie również sprawdzi się to bardzo dobrze. Dlatego nie zwlekaj i pomyśl o tym już dziś.

Geofiltry

Oprócz typowych geofiltrów z nazwami miast możemy tworzyć własne w obrębie określonego miejsca. Dzięki temu w naturalny i całkiem przyjemny sposób dajemy znać o sobie. Użytkownicy mogą potraktować to jako ciekawy i oryginalny dodatek do ich zdjęć. Będą oni wysyłać je do swoich znajomych, a tym samym robiąc Ci nietuzinkową reklamę.
Przykładem tego jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, na którego fan page pojawił się ostatnio utworzony geofiltr.

https://www.facebook.com/jagiellonian.university
Snapchat to zupełnie inne narzędzie dzięki któremu możesz być bliżej swojej grupy docelowej tworząc unikalny content. Jeśli Twoja marka skupia się na młodych, aktywnych cyfrowo użytkownikach, to obecność na Snapchat’cie jest jak najbardziej zalecana. Dobrze przemyślana oraz naturalna forma publikowania zdjęć i video, może przynieść same profity dla Twojego biznesu. I pamiętaj masz tylko 10 sekund.

Podobne Posty

O Azteq Azteq

Zobacz również

3 proste receptury copywritera na chwytliwe nagłówki w mediach społecznościowych

W mediach społecznościowych liczą się sekundy. Odbiorca w mgnieniu oka podejmuje decyzję, czy przeczyta dany …