wtorek , 23 kwietnia 2024
Home / News / Content Marketing / Porady o Blogowaniu dla Marketingowców

Porady o Blogowaniu dla Marketingowców


[ SEOWind.io - pisz treści które rankują się w TOPach ]

Wielu blogerów ma lub miało do czynienia z branżą marketingu lub biznesu. Jest to dość typowa sytuacja: zaczynają badać temat, odkrywają, że blogowanie może stanowić źródło dochodów, a następnie chcą spróbować swoich sił pisząc dla zarobku. Osoby związane z marketingiem i dziedzin biznesu mają duże zdolności do przygotowywania biznesplanu, badania i śledzenia strategii uzyskiwania dochodu a dodatkowo są w stanie włożyć tą odrobinę wysiłku, aby upewnić się, że ich blog jest skuteczny; w końcu to jest podstawa ich branży.

Czasami mogą oni jednak mieć problemy, jeśli chodzi o regularne produkowanie wysokiej jakości treści. Pisanie nie musi być pierwszą pasją profesjonalistów zajmujących się marketingiem i czasami potrzeba codziennego pisania i dostarczania odpowiedniej treści może być zniechęcająca do działania.

Jeśli jesteś w podobnej sytuacji, weź pod uwagę, że nie jesteś sam: trudno jest codziennie tworzyć wysokiej jakości treść, nawet tym, dla, których pisanie jest pasją. Oto kilka praktyk, które specjaliści od marketingu i biznesu mogą wdrożyć, aby wpłynąć na poprawę jakości i łatwości pisania.

Czytaj bez ograniczeń

“Być lepszym pisarzem, musisz najpierw być lepszym czytelnikiem” jest to jedno z najpopularniejszych stwierdzeń w środowisku pisarzy. Jest to równie aktualne w przypadku pisarzy biznesowych. Regularne czytanie zapewnia wiele korzyści intelektualnych: poszerza horyzonty, rozszerza słownictwo i utrwala zasady gramatyki kompozycji. Dodatkowo czytanie literatury w Twojej dziedzinie wiedzy pomoże Twojej firmie: możesz dowiadywać się o nowych strategiach marketingowych i śledzić zmiany w branży.

Czytaj na bieżąco blogi pisane przez popularnych w Internecie specjalistów od marketingu i analizuj ich styl pisania. Czy bezpośrednio odnoszą się oni do swoich odbiorców? Czy wtrącają anegdoty, czy też zachowują poważny styl?

Badając, co działa w przypadku innych marketingowców, będziesz mógł połączyć najlepsze aspekty ich stylów pisania w swoim własnym.

Prowadź dziennik pomysłów

Ujawnię teraz pewien sekret: nie ma na ziemi nawet jednego pisarza, który siedzi przy komputerze i nagle w magiczny sposób zaczyna pisać spójną, dobrze złożoną prozę, kiedy tylko zechce. Pisanie nie jest procesem, który zaczyna się, gdy siedzisz w fotelu i zaczynasz pisać; zwykle zaczyna się od jazdy samochodem z pracy, gdy myjesz włosy pod prysznicem lub usłyszysz fragment rozmowy w zatłoczonej restauracji.

Te źródła inspiracji, które w końcu stają się wpisami na blogu, są zazwyczaj umieszczane w Twoim umyśle na długo przed naciśnięciem przycisku ‘Publikuj’. Trzymaj mały notatnik jako pamiętnik pomysłów, w którym możesz zapisać ciekawe myśli, które przychodzą Ci do głowy.

Nie muszą to być w pełni opracowane plany postów na bloga, ale nawet interesujące zdanie, obraz lub sformułowanie, może pobudzić później Twoją inspirację, a zapisując je masz pewność, że możesz do nich wrócić.

Najpierw pisz, później edytuj

Jeśli blogujesz od jakiegoś czasu, prawdopodobnie znasz uczucie niepewności, które pojawia się wraz otwarciem pustej strony edytora tekstu. To coś, co zna każdy pisarz aż za dobrze: pusta strona wydaje się być przeklęciem, szydząc z Ciebie swoją białą przestrzeń. Wręcz wydaje się mówić: “A jeśli to co piszesz nie jest wystarczająco dobre? A jeśli nikt nie zechce tego przeczytać? Czym to co piszesz różni się od postów tysięcy innych blogerów?” Prawda jest taka, że te pytania i zastraszanie pustej strony istnieją głownie w twojej głowie. Każdy pisarz musi przezwyciężyć to uczucie za każdym razem, kiedy siada przed ekranem komputera lub kartką papieru i zaczyna pisać.

Nasza obawy są w istocie naszym największym wrogiem: próbujemy każdej sztuczki, aby przekonać siebie, że nie jesteśmy wystarczająco dobrzy i że nasza twórczość do niczego się nie nadaje. Rozwiązaniem jest po prostu usiąść i pisać. Wyłącz auto-korektę w swoim umyśle, która ogranicza Cię przed napisaniem zdania, ponieważ wydaje się ono nieciekawe i po prostu przelej swoje myśli w formę tekstu tak szybko, jak to możliwe.

Nie przesadzaj w dbaniu o szczegóły gramatyczne lub strukturalne; masz mnóstwo czasu na uporządkowanie tych rzeczy później. Ważną sprawą jest to, abyś zaczął od umieszczania treści na stronie a potem możesz nad nią dalej pracować. W ten sposób pozbędziesz się już połowy wątpliwości i będziesz na dobrej drodze do opublikowania nowego postu.

Jeśli spojrzysz na blogi napisane przez niektórych specjalistów ds. marketingu, możesz pomyśleć, że ich teksty powstały bez wysiłku. Prawda jest taka, że walczą z tymi samymi problemami, z którymi borykają się wszyscy pisarze, takimi jak strach przed odrzuceniem i zdarzającym się ‘blokiem’ pisarza. Różnica polega na tym, że pisarze, którzy odnoszą sukcesy uczą się przezwyciężać te trudności. Pisanie blogów jest procesem ciągłym i nie jest wcale tak proste, jak mogłoby wyglądać; jeśli jednak będziesz zdeterminowany możesz zostać autorem bloga, który zainspiruje innych marketingowców do użycia własnych piór (lub, co bardziej prawdopodobne, własnych klawiatur).

O Azteq Azteq

Zobacz również

Jak wypozycjonować kanał na YouTube

YouTube to druga co do wielkości platforma wyszukiwania na świecie. Z tego powodu, każdy twórca …