SEMrush
Home / News / Instagram / Instagram – 7 najczęstszych błędów

Instagram – 7 najczęstszych błędów

Polecamy
Rank Tracker
Link Assistant
SEMRush
Brand24

Instagram jest dziś jednym z najpopularniejszych portali społecznościowych wymienianych jednym tchem z takimi gigantami jak Facebook czy Twitter. Choć właścicielem Instagrama jest właściwie Facebook, to jest to odrębny produkt. Serwis społecznościowy połączony jest z aplikacją o tej samej nazwie na urządzenia mobilne. Do tej pory Instagram zdążył zdobyć ponad 300 milionów aktywnych użytkowników. Z Instagrama korzystają już nie tylko zwykli ludzie chcący podzielić się zdjęciami ze swoimi znajomymi. To także potężne narzędzie w rękach marketingowców i firm chcących dotrzeć w ten sposób do swoich klientów.

Skąd popularność? Opiera się ona na jednym prostym fakcie – w większości jesteśmy wzrokowcami i lubimy patrzeć. Trendy w sklepach internetowych pokazują również, że najczęściej też kupujemy oczami. Instagram to doskonałe miejsce, by dobrze zaprezentować swój produkt lub usługę.

Nasuwa się pytanie:

„Po co korzystać z Instagrama, skoro firma ma już swoje konto w innych portalach?”.

Odpowiedź jest prosta. Instagram dużo bardziej angażuje swoich użytkowników. Badania dowodzą, że aktywność na Instagramie jest aż 15 razy większa niż aktywność na Facebooku oraz o 20 razy większa niż na Twitterze.

By jednak Instagram przyczynił się do wzrostu przychodów firmy należy unikać pewnych podstawowych błędów, które mogą nas zaprowadzić na manowce.

Pierwszym błędem jest brak pomysłu i strategii.

W zasadzie każde działanie jakie byśmy podejmowali, a nie mamy na nie konkretnego pomysłu może się szybko wypalić i nie przynieść żadnych pozytywnych rezultatów. Jeśli robimy w życiu coś bez planu, szybko również tracimy motywację. Brak celu powoduje jeszcze jeden ważny efekt. W żadnym wypadku nie możemy zmierzyć i ocenić rezultatów.

Drugim najczęstszym błędem jest brak linku do strony w opisie zdjęcia oraz brak CTA (Call To Action).

Aż 70% użytkowników aplikacji przyznało się, że poszukiwało profili marek i ulubionych firm. 62% badanych obserwowało posty wrzucane przez daną markę, tylko dlatego, że im się podoba. Jest duży potencjał tkwiący w użytkownikach Instagrama. Czemu tego nie wykorzystać dla własnych korzyści? Jeśli nie umieścimy odnośnika w opisie lub CTA w bio – jesteśmy na straconej pozycji już na początku wyścigu. Instagram daje możliwość umieszczenia jednego aktywnego przycisku w opisie zdjęcia i warto z tej możliwości skorzystać.

Trzecia wpadka odnotowywana na Instagramie to ustawianie konta firmowego jako konta prywatnego.

Tracimy w ten sposób wielu obserwujących przez to, że nieznajomi nie widzą udostępnianych treści. Jeśli firma nie działa lokalnie i chce zdobywać nowych klientów, to czemu utrudniać im dostęp do produktów i usług?

Czwartym problemem, który można zaobserwować na Instagramie jest nuda i udostępnianie ciągle tych samych treści.

Potencjalni klienci i obserwatorzy profilu firmy uciekną czym prędzej jeśli będziemy ich zasypywać ciągle tym samym zdjęciem lub filmem. Użytkownicy Instagrama coraz częściej przyznają się, że chętnie dokonują zakupów przez internet po ciekawej treści na portalach społecznościowych. Wrzucając nudną treść tylko ich odstraszamy.

Piątą wpadką zaliczaną przez posiadaczy kont firmowych jest mała aktywność i zbyt wolne odpowiedzi na komentarze obserwatorów.

Jeśli jeden z postów na koncie firmowym jest bardzo często komentowany, warto wejść w interakcję z komentującymi. Ilość komentarzy jest dobrą miarą zaangażowania i pokazuje, że dany post chce być oglądany przez wiele osób. Może to skutkować tym, że pojawi się wyżej w wynikach wyszukiwania.

Szóstym błędem najczęściej popełnianym przez osoby prowadzące konto firmy lub marki jest przywiązywanie większej wagi do ilości, zamiast do jakości.

To wiąże się z poprzednimi sprawami dotyczącymi braku planu lub nudy na koncie firmowym. Lepiej umieścić post rzadziej niż zasypywać obserwujących masą nudnych zdjęć. Można oczywiście udostępniać dużo treści na portalu społecznościowym, ale jest jeden warunek – wysoka jakość.

Siódmym i ostatnim w tym artykule błędem będzie niewiedza na temat hashtagów.

Błędne wykorzystywanie tego elementu zdarza się wszystkim. Aby hashtag spełnił swoją rolę musi spełniać kilku warunków. Przede wszystkim musi być łatwy do zapamiętania. Nie może to być po prostu nazwa marki. Najlepiej, żeby to było sensowne, krótkie i proste hasło. Warto zapamiętać, że jeśli już zdecydujemy się na jakiś hashtag, warto używać go wszędzie, żeby obserwujący jak najszybciej go zapamiętali. Istotna jest również liczba hashtagów. Badania dowodzą, że największą liczbę interakcji na poziomie niemal 80% zapewniło 11 hashtagów. Dla przykładu jeden hashtag mniej to już tylko 22% interakcji. Instagram, podobnie jak inne portale społecznościowe, ma duży potencjał. Kluczem do sukcesu jest zrozumienie jak ten potencjał wykorzystać oraz to, by unikać wymienionych wyżej błędów.

Podobne Posty

Polecamy
Rank Tracker
Link Assistant
SEMRush
Brand24

O Azteq Azteq

Zobacz również

Marketing w social mediach. Jak zacząć?

To, że w dzisiejszych czasach niemal każda inicjatywa potrzebuje aktywności w social mediach to już …