poniedziałek , Marzec 25 2019
Home / News / Instagram / 10 kroków na lepsze wykorzystanie Instagrama w Twojej firmie

10 kroków na lepsze wykorzystanie Instagrama w Twojej firmie

To niebywałe jak ze zwykłej aplikacji do umieszczania zdjęć powstał prawdziwy gigant który każdego dnia używany jest przez około 300 milionów użytkowników na całym świecie. Mowa oczywiście o Instagramie, aplikacji która z dnia na dzień rośnie, zostawiając konkurencję daleko za sobą. Na Instagramie obecnych jest mnóstwo kont różnych marek nie tylko tych największych. Znajdziemy tam zarówno startupy o przeróżnej tematyce, a także prawdziwych gigantów takich jak Nike, Coca Cola, Starbucks. Instagram w pewien sposób ogranicza nas pozwalając tylko na publikację gifów, zdjęć oraz wideo. Nie możemy dodać postu z samym tekstem a także nie ma możliwości umieszczenia go z linkiem, który przekieruje nas bezpośrednio na stronę z poziomu aplikacji. Oczywiście jest na to sposób ale o tym przeczytacie w dalszej części wpisu. Mało kto z nas nie posiada konta na Instagramie, zdecydowanie większa liczba firm jest obecna w aplikacji, ale raczej mało aktywnie uczestniczy w budowaniu wizerunku, co należy jak najszybciej zmienić. Zapoznanie się z poniższymi krokami pozwoli Ci na sprawniejsze poruszanie się w aplikacji Instagram.

Przedtem warto jednak zwrócić uwagę na to iż użytkownicy znacznie chętniej reagują na treści umieszczane na Instagramie niż w przypadku innych stron np. Facebook, Twitter. Dlatego można śmiało stwierdzić, że używanie Instagrama pozytywnie wpłynie na rozwój Twojej firmy. Oczywiście jak w przypadku każdego kanału Social Media, jeśli Twoja grupa docelowa nie używa Instagrama to zapomnij o wykorzystywaniu go do komunikacji z nimi.

image001
#1 Jakość, jakość i jeszcze raz jakość

Publikując swoje treści na Instagramie bez względu czy będą to wideo lub zdjęcia jakość powinna towarzyszyć nam cały czas. Przeglądając całe mnóstwo kont na Instagramie zauważamy, że rewelacyjnie wykonane zdjęcia, dobrze zaplanowana ekspozycja są kluczowe jeśli chcemy przyciągnąć uwagę użytkownika. Na chwilę obecną jest to bardzo trudne ze względu na to iż użytkownicy są zalewani spamem każdego dnia, więc nie zawsze scrollujac swojego news feed zatrzymają się na naszym zdjęciu lub wideo. Jeśli jednak tak zrobią to znaczy, że treści były dobrej jakości i ciekawe, więc warto dodawać tego rodzaju content.
Przykładem wysokiej jakości zdjęć oraz wideo jest profil Tastemade, który zamieszcza wideo przedstawiające przygotowanie posiłków wraz z listą potrzebnych składników. Całość wygląda oszałamiająco za każdym razem kiedy w news feed pojawia mi się ich nowe „how to”.

image003#2 Odpowiedni opis konta

Jak wspomniałem na początku tego wpisu, bezpośrednie przekierowanie z linków umieszczonych w opisach zdjęć jest niemożliwe. Dlatego wiele firm wykorzystuje do tego pole biografii w którym jest możliwość dodania adresu www. Nie zawsze musi być to link prowadzący na stronę główną twojego serwisu. Jeśli obecnie prowadzimy określone działania dotyczące np. kampanii produktu możemy umieścić tam link do naszego landing page, a w opisie konta informację o danej akcji. Warto również pamiętać o skłonieniu użytkowników do działania. Możemy ich poprosić o to by tagowali swoje zdjęcia naszymi oryginalnymi tagami lub po prostu kliknęli w podany przez nas link. CTA to kluczowy element jeśli chcemy zrealizować swój cel w jak najkrótszym czasie jednocześnie minimalizując wydatki.

image005

image007#3 Spraw by użytkownicy poczuli się sławni

Starbucks świetnie sobie z tym radzi wykorzystując do tego zdjęcia użytkowników. O ile na polskojęzycznym profilu nie znalazłem ciekawego przykładu, to na wersji anglojęzycznej jest tego całe mnóstwo. Użytkownicy korzystający z twoich produktów być może otagują swoje zdjęcia używając do specjalnych hashtagów, więc ty nie powinieneś pozostać obojętny i pozwolić im choć trochę poczuć się wyróżnionym. To świetny pomysł na pokazanie tego, że klienci są w centrum Twojego biznesu, a po drugiej stronie też są ludzie

image009#4 Niech moc hashtagów będzie z tobą

30 hashtagów – to maksymalna liczba hashtagów na jaką możemy sobie pozwolić na Instagramie. Kierując się maksymą, że co za dużo to nie zdrowo warto pamiętać, że nie zawsze musimy wykorzystywać maksimum możliwości jakie daje nam serwis. Ilość hashtagów zależy od naszego biznesu, treści dodawanych, odbiorców oraz wielu innych czynników. Jakich hashtagów powinniśmy używać? Ciężko na to pytanie odpowiedzieć nie znając Twojej branży. Dlatego warto obserwować konkurencję, wpisując interesujące nas hashtagi w wyszukiwarce i podglądając naszych rywali, jakich hashtagów oni sami używają. Z pewnością możemy dodać kilka powiązanych z naszą branżą, marką, oraz dodanym zdjęciem lub wideo. Jeśli chcesz zapoznać się z dokładnymi wynikami dotyczącymi konkretnych hashtagów i powiązanych z nimi zdecydowanie powinieneś zajrzeć na Hashtagify(http://hashtagify.me/)

image011#5 Miksuj zdjęcia z filmami

Początkowe testowanie naszych użytkowników powinniśmy traktować jako zabawę. Jeśli dopiero zaczynamy przygodę z Instagramem i nie jesteśmy przekonani jakich treści i w jakiej formie oczekują nasi użytkownicy to mix ten powinien być jak najbardziej zauważalny. Zdecydowanie warto próbować wideo nie skupiając się tylko i wyłącznie na samych zdjęciach mimo iż będą najwyższej jakości, a także używać popularnych GIFów. Być może wideo lub GIF okaże się dla odbiorców ciekawszą formą przekazu, która pomoże zrealizować wcześniej założony przez nas cel.

image013

image015#6 Analizuj swoje wysiłki

Ciężko jest podejmować kolejne kroki nie będąc pewnym czy zmierza się w odpowiednim kierunku. Dlatego wykorzystanie takich narzędzi jak np. Iconosquare(https://pro.iconosquare.com/) jest wskazane przy prowadzeniu konta na Instagramie. Dzięki niemu możemy uzyskać więcej informacji o naszych użytkownikach, jak często ich tracimy oraz ich dziennie „przypływy”, a także jakie treści wywołują u nich największą interakcję. Im większą wiedzą będziesz dysponować tym prowadzenie konta nie tylko na Instagramie będzie łatwiejsze i przyjemniejsze. Iconosquare to na chwilę obecną jedno z najpopularniejszych narzędzi dzięki któremu zdobędziesz mnóstwo informacji o użytkownikach z Instagrama i przeprowadzanych przez Ciebie działaniach. Dlatego zapoznaj się z nim już dziś.

image017#7 Stwórz własną reklamę

Jeśli Twój fan page jest bardzo świeży, a konto na Instagramie niedawno założone możesz spróbować dotrzeć do nowych użytkowników w formie sponsorowanej. Bazując na własnym doświadczeniu jest to niezwykle tania forma reklamy i bardzo skuteczna. Ważne by przedtem określić swój cel, bez niego będziesz tylko marnował swój wysiłek, czas i pieniądze skupiając się na niepotrzebnych statystykach. Pamiętaj, że użytkownicy na Instagramie są bardziej skłonni dać ci lajka niż w przypadku innych serwisów. Może okazać się to bardzo zgubne w przypadku gdy chcesz ich przekierować na swoją stronę lub wywołać jakieś inne działanie które do liczby polubień będzie miało się nijak. Trzymaj się określonego wcześniej planu i realizuj swój cel!

image019#8 Planuj swoje posty z wyprzedzeniem

Z pewnością jak każdy masz nadmiar obowiązków albo chociaż zaplanowany cały dzień od rana do nocy. W takim przypadku nie zawsze jesteś w stanie zaktualizować swoje konto na Instagramie dodając tam cokolwiek. Dlatego warto zapoznać się z narzędziami do planowania postów na Instagramie które mogą okazać się bardzo pomocne i ułatwić Ci życie. Z jednej strony planując posty oszczędzamy sporo czasu, a z drugiej unikamy wypalenia się. Przykładem narzędzia które może usprawnić obsługę konta na Instagramie jest ScheduGram(http://schedugr.am/)

#9 Wykorzystaj w pełni potencjał Instagram Stories

Domyślam się jak bardzo ciśnienie rośnie CEO Facebooka gdy spogląda na statystyki Snapchata, który rośnie z dnia na dzień. Dlatego idąc tropem tej aplikacji Mark wprowadził na Instagramie swoje własne Stories. Jeśli masz ochotę możesz wypróbować tą funkcję na Instagramie dodając tam np. wideo z własnego biura przedstawiające prace nad waszym produktem bądź cokolwiek innego co uważasz za interesujące dla Twoich użytkowników. To świetne rozwiązanie kiedy chcemy nawiązać zdecydowanie bardziej naturalne i przyjazne relacje z klientami bądź też użytkownikami obserwującymi nasze konto na Instagramie.

image020

#10 Współpracuj z influencerami

Jeśli już znasz swoich odbiorców możesz pomyśleć nad współpracą z osobami które mają na nich największy wpływ w świecie wirtualnym. Mowa tutaj oczywiście o influencerach obecnych praktycznie w każdej branży. Odpowiednie umiejscowienie Twojej marki na ich koncie może zaowocować w postaci nowych klientów bądź rzetelnych fanów. Pamiętaj jednak by uzgodnić wszystkie szczegóły współpracy, tego typu błędy najczęściej prowadzą do nieporozumień w końcowej fazie, gdy dochodzi do wyciągnięcia wniosków z przeprowadzonych działań.

image022Podsumowując

Szczypta kreatywności i odrobina czasu sprawi, że Twoje konto na Instagramie będzie prezentować się oszałamiająco i gromadzić każdego dnia coraz to większą liczbę followersów, polubień, i komentarzy. Zadbaj zatem o jakość prezentowanego materiału, odpowiedni język, oraz wszystkie inne bardzo istotne kwestie które znalazłeś w tym tekście. Stosując się do powyższych porad przez dłuższy czas, zobaczysz jak diametralnie zmienił się Twój profil i jak bardzo wpłynęło to na postrzeganie Twojej marki.
Odpowiednio prowadzone konto w Social Media w tym przypadku na Instagramie może przynieść mnóstwo korzyści nie tylko finansowych. Dlatego nie czekaj ani chwili dłużej, już teraz zacznij myśleć o kolejnych materiałach które udostępnisz swoim użytkownikom na Instagramie.

Jeśli masz swoje sprawdzone sposoby na content, który umieszczasz na Instagramie z chęcią z nim się zapoznamy. Czekam na Wasze propozycje w komentarzu

Podobne Posty

O Azteq Azteq

Zobacz również

Gdzie Czy Co Jak zaplacic systemem blik

Blik – Gdzie zapłacę, wygoda, bezpieczeństwo, możliwości

Spis Treści Gdzie można płacić blikiem?1. Jasne zasady działania2 . Szybkie wypłacanie gotówki z bankomatów …