wtorek , 23 kwietnia 2024
Home / News / Content Marketing / 3 proste receptury copywritera na chwytliwe nagłówki w mediach społecznościowych

3 proste receptury copywritera na chwytliwe nagłówki w mediach społecznościowych


[ SEOWind.io - pisz treści które rankują się w TOPach ]

W mediach społecznościowych liczą się sekundy. Odbiorca w mgnieniu oka podejmuje decyzję, czy przeczyta dany post, kliknie wyświetlany artykuł, czy też dalej będzie scrollował tablicę. Jego uwaga rozpraszana jest przez setki bodźców. Dla copywriterów oznacza to nowe wyzwania i konieczność szybkiego przyciągnięcia uwagi odbiorcy.

W mediach społecznościowych, częściej niż w jakichkolwiek innych miejscach, ludzie szukają sensacji, emocji i kontrowersyjnych tematów. Dla twórców treści to z jednej strony utrudnienie, lecz również szansa, aby wypracować zawsze działające schematy. Są metody, na które ludzki mózg niemal zawsze odpowie ciekawością. Jeżeli umiejętnie wykorzystamy je w mediach społecznościowych, możemy szybko zyskać zainteresowanie odbiorców. Poniżej znajdziesz 3 proste receptury copywritera (http://copywritingbiznesowy.pl/) na chwytliwe tytuły w mediach społecznościowych.

LISTY

„12 łatwych sposobów na szybsze zapamiętywanie”

Jeden z najskuteczniejszych typów nagłówka. Odbiorcy je lubią, ponieważ pozwalają ocenić długość tekstu i czas potrzebny na zapoznanie się z nim. Listy zapowiadają również sformatowany i uporządkowany przekaz, czyli dokładnie to, co lubi mózg.

Liczby, które znajdują się w nagłówku, są czynnikiem, który odróżnia go od innych. Jesteśmy przyzwyczajeni do wyrazów, więc łatwiej jest nam je zignorować. Jako copywriterka dobrze znam formuły tworzenia nagłówków, ale nie zmienia to faktu, że tytuły z liczbami przyciągają moją uwagę w pierwszej kolejności.

JAK _____ [ZROBIĆ COŚ]

„Jak ugotować fasolkę szparagową?”

Skuteczny dzięki swej prostocie schemat. Odpowiada na pytania, które ludzie wpisują w wyszukiwarkę – szybko i konkretnie. To w dokładnym zaspokojeniu potrzeby kryje się moc tej copywriterskiej formuły.

Sam schemat nagłówka jest prosty, jednak nie wszyscy potrafią go wykorzystać. Aby był skuteczny, trzeba zastanowić się nad prawdziwymi problemami i pragnieniami odbiorców. Mogę stworzyć nagłówek:

„Jak ugotować fasolkę szparagową?”

To podstawowa potrzeba odbiorcy. Jeżeli jednak pomyślę o nim chwilę dłużej, napiszę:

„Jak ugotować pyszną fasolkę szparagową?”

On nie chce jej tylko ugotować – na pewno zależy mu również na smaku. Daję sobie jeszcze chwilę na rozmyślania o swoim czytelniku i piszę:

„Jak ugotować pyszną fasolkę szparagową w mniej niż 10 minut?”

Biorę pod uwagę jego potrzeby, nawet te, o których sam może jeszcze nie wiedzieć. To sekret skuteczności formuły JAK _____ [ZROBIĆ COŚ].

Sekretna wiedza.

„Cera bez niedoskonałości w 2 minuty – najnowsze odkrycie naukowców”

Kojarzysz tego rodzaju nagłówki? Są bardzo popularne na wszelkich portalach niższych lotów. Absurdalnymi tytułami zachęcają do kliknięcia, a ludzie…klikają. Dlaczego pomimo niemożliwej do spełnienia deklaracji w nagłówku, odbiorcy nadal chcą przeczytać dalszą treść?

Ludzie mają tendencję do zakładania, że inni wiedzą więcej. Szukają informacji, które ktoś poznał wcześniej niż oni. Są również zdeterminowani, aby znaleźć rozwiązanie dla swoich problemów łatwiej i szybciej. Wierzą, że nie poznali jeszcze sposobu, który odkryli inni.

Próbuj budować nagłówki, które będą sugerowały potwierdzenie tego rodzaju przekonań. Nie muszą brzmieć absurdalnie. Wszystko jest kwestią odpowiedniego doboru słów.

„Nowa kuracja na mocne włosy – bez wypadania!”

„Nie przepłacaj za OC, poznaj sposoby sprytnych kierowców!”

Tworzenie skutecznych nagłówków wymaga dwóch rzeczy: praktyki i ciągłego testowania. Nie warto zniechęcać się pierwszymi nieudanymi próbami czy też starać się napisać tytuł szybko. Nie żałuj czasu. Według Copyblogger 8 na 10 osób czyta nagłówki, a 2 na 10 resztę tekstu. Zadbaj, by Twój przyciągał jak magnes.

Izabela Aftyka

Copywriting Biznesowy

O Izabela Aftyka

Zobacz również

Jak wypozycjonować kanał na YouTube

YouTube to druga co do wielkości platforma wyszukiwania na świecie. Z tego powodu, każdy twórca …