wtorek , 23 kwietnia 2024

Zestawienie 15 najciekawszych podcastów o SEO i marketingu


[ SEOWind.io - pisz treści które rankują się w TOPach ]

Czy chciałbyś poszerzyć swoją wiedzę na temat SEO oraz tworzenia strategii marketingowych? Czy jesteś zabieganą osobą, której trudno wygospodarować nieco czasu na przyswajanie przydatnej wiedzy? Jeśli tak, powinieneś zainteresować się podcastami. Możesz ich słuchać w drodze do pracy, uczelni, będąc na spacerze lub ćwicząc na siłowni.

W tym artykule przedstawię Ci dlatego zestawienie 15 ciekawych podcastów (głównie polskich, choć jest też kilka anglojęzycznych), dzięki którym poszerzysz swoją wiedzę, znajdziesz inspirację oraz poznasz porady od prawdziwych branżowych ekspertów. Część z nich nie jest już dalej nagrywana, ale oczywiście dalej warto przyjrzeć się tym odcinkom, które zostały do tej pory przygotowane.

1. Email [i] Marketing Podcast

Gospodarzem podcastu jest Paweł Sala – CEO FreshMaila.

Jak nazwa wskazuje, podcast skupia się przede wszystkim wokół e-mail marketingu, z którym to zawodowo autor ma głównie do czynienia. W Email [i] Marketing Podcast dowiesz się dlatego, jak optymalizować kampanie e-mail marketingu. Omawiane są także takie zagadnienia, jak e-commerce, influencer marketing, czy organizacja pracy. Nie zabrakło także wywiadów z ekspertami branżowymi.

2. Klientomania

Główny prowadzący to Maciej Buś – ekspert i konsultant w zakresie sprzedaży oraz obsługi klienta.

Celem jego podcastu jest dogłębne przyjrzenie się temu, jak tworzyć całościowe, skuteczne kampanie marketingowe. Słuchając odcinków Klientomanii dowiesz się, jak budować relacje z klientami i dbać o customer experience. Poznasz także narzędzia przydatne w procesie sprzedaży. Prowadzący podcast starają się także przekazać konkretną filozofię w przypadku relacji marka-klient, której celem jest to, aby każdy w tym równaniu wyszedł na plus.

3. Rozmowy B2B

Igor Bielobradek to ekspert koncentrujący się na procesie wsparcia sprzedaży, dzięki której marketerzy oraz sprzedawcy są w stanie osiągnąć swoje cele. Specjalizuje się głównie w B2B, a dokładniej w branży doradczej.

W prowadzonym przez Igora podcaście dowiesz się, jakie kanały promocji sprawdzają się w marketingu B2B. Jeden z odcinków omawia np. czy warto w tym celu dalej wykorzystywać Facebooka. Znajdziesz tutaj także wywiady z branżowymi ekspertami.

4. SEO Fridays Podcast

Dawid Medwediuk to specjalista od marketingu internetowego, który od ponad 9 lat skupia się przede wszystkim na SEM oraz optymalizacji witryn.

Prowadzony przez niego podcast skupia się na tematyce pozycjonowania stron internetowych. Poznasz dlatego tutaj przydatne porady skupione na technicznych aspektach SEO jak zastosowanie JavaScript w optymalizacji witryn, SEO lokalne, czy optymalizacja stron zbudowanych na WordPressie.

5. Dziennik Budowy Firmy

Kolejny podcast przeznaczony jest dla przedsiębiorców. Prowadzą go członkowie agencji SEO Fox Strategy.

Znajdziesz tutaj mnóstwo przydatnych porad, które pomogą Ci realizować różne etapy strategii marketingowej. Z przygotowanych odcinków dowiesz się:

  • Jak korzystać z Google Ads?
  • Jak wybierać frazy pod pozycjonowanie?
  • Czym jest copywriting?

Podcast porusza także zagadnienia związane z prowadzeniem biznesu np. dbanie o kreatywność, skuteczny wypoczynek czy sztuka komunikacji w zespole.

6. Sztuka E-Commerce

Czy interesuje Cię to, jak wygląda planowanie działań marketingowych w e-commerce? Jeśli tak, na pewno zainteresuje Cię podcast, który prowadzi Marek Kich – CEO X-Coding It Studio, czyli software house’u specjalizującego się w rozwiązaniach dla sklepów internetowych.

Słuchając Sztuki E-Commerce, poznasz trendy w handlu internetowym oraz dowiesz się, jak skutecznie zwiększyć sprzedaż zarówno w sklepach B2C, jak i B2B. Marek Kich zaprasza do siebie także wielu branżowych ekspertów, dlatego przygotuj się na solidną dawkę praktycznych informacji.

7. Marki testowane na ludziach

Omawiany podcast prowadzi Małgorzata Wardaszka-Deręgowska. Zawodowo zajmuje się ona budowaniem marek z firmami z sektora MŚP. Oprócz tego pracuje jako wykładowca w Akademii Leona Koźmińskiego oraz w Inkubatorze Uniwersytetu Warszawskiego.

W swoim podcaście pokazuje, jak nawet małe firmy mogą rozwinąć świetne strategie marketingowe, dzięki którym zbudują wspaniałe marki. Znajdziesz tutaj dlatego przydatne porady z zakresu brandingu, storytellingu, dobierania grupy docelowej i organizacji pracy. 

8. Konkretnie o marketingu

Podcast prowadzony przez Artura Jabłońskiego – konsultanta ds. e-marketingu oraz właściciela agencji DIGITALK.

Autor dostarcza konkretnych wskazówek, które pozwolą Ci zwiększyć skuteczność Twoich działań reklamowych. Jabłoński specjalizuje się przede wszystkim w Facebooku, dlatego jeśli chcesz prowadzić lepszy marketing na tej platformie, w Konkretnie o marketingu znajdziesz świetne porady w tym aspekcie. W podcaście nie brakuje także ciekawych wywiadów z branżowymi ekspertami.

9. Rozmowy Facebooka

Rozmowy Facebooka to oficjalny podcast polskiego oddziału najpopularniejszej platformy społecznościowej na świecie.

Tematyka Rozmów Facebooka obraca się oczywiście wokół Facebooka i trendów z nim związanych. Nie brakuje też rozmów na temat tworzenia przekazów w mediach społecznościowych, skutecznej komunikacji czy prowadzenia kampanii marketingowych.

10. Marketing MasterClass

Podcast prowadzi Magdalena Pawłowska – założycielka kilku firm w tym m.in. INSOURCE Marketing Agency, czy Law Resources – Marketing Prawniczy. Jest także autorką książki Jedna kampania do wolności.

Marketing MasterClass jest skierowane do przedsiębiorców, którzy nie mają dużych budżetów, ale chcą zbudować biznes w sieci. Większość odcinków to wywiady z osobami, którym taka sztuka właśnie się udała. Przykładowe omawiane tematy to sprzedaż na Allegro, prowadzenie kanału na YouTube, tworzenie kursów online oraz skuteczne realizowanie celów.

11. The Science of Social Media

Podcast prowadzony jest przez członków firmy Buffer, która dostarcza narzędzi do prowadzenia kampanii marketingowych w mediach społecznościowych.

The Science of Social Media skupia się na realizacji strategii marketingowych w social media. Prowadzący odpowiadają na pytania słuchaczy oraz dzielą się praktycznymi wskazówkami. Omawiane są takie tematy jak analiza danych w platformach społecznościowych, tworzenie person grupy docelowej, copywriting czy narzędzia przydatne w pracy social media marketera.

12. Copyblogger FM

Prowadzący to Darrell Vesterfelt oraz Tim Stoddart, którzy są właścicielami odpowiednio agencji Good People Digital oraz Stodzy Inc. Związani są oni także z firmą Copyblogger, która skupia się na dostarczaniu kursów głównie z zakresu copywritingu i content marketingu.

Prowadzący zapraszają do siebie różnych ekspertów. Omawiają z nimi takie zagadnienia, jak content marketing, copywriting, optymalizacja konwersji, e-mail marketing organizacja pracy i wiele więcej.

13. Marketing oparty na danych

Prowadzący to Sebastian Suma, który od ponad 16 lat zajmuje się marketingiem internetowym. Jest także CEO agencji Sempai.

Omawiany podcast skupia się na nieco niszowym zagadnieniu w świecie reklamy, czyli data driven marketing. Sebastian Suma przybliża dlatego, jak z ogromnej ilości danych, które dostarczają sieci reklamowe i systemy analityczne, wyciągnąć praktyczne wnioski, a następnie zastosować je do usprawniania strategii marketingowej. Omawiane są więc takie tematy jak Facebook Ads, Google Analytics, czy sprzedaż na Amazonie i Allegro.

14. Marketing Prawniczy w Praktyce

Prowadzący, czyli Jacek Stanisławski, to jeden z członków firmy Tomczak | Stanisławski Marketing Prawniczy. Z wykształcenia jest prawnikiem i wykorzystuje to doświadczenie, aby tworzyć skuteczne strategie marketingowe dla kancelarii prawniczych.

Podcast Jacka Stanisławskiego dotyczy właśnie tej niszowej tematyki – marketingu w branży prawniczej. Prowadzący omawia, jak skutecznie wykorzystywać Internet, aby pozyskiwać klientów. Na uwagę zasługują też wywiady z ciekawymi gośćmi, którzy dzielą się choćby tym, jak prowadzić kancelarię bez biura i zdalnie obsługiwać klientów.

15. Golczyk o marketingu

Prowadzący to Piotr Golczyk – doświadczony marketingowy manager, specjalista od całościowego projektowania złożonych strategii reklamowych oraz tworzenia zespołów marketingowych. Swoją wiedzą dzieli się także na branżowych konferencjach.

Jego podcast dotyczy nieco niszowej tematyki – omawia w nim to, jak tworzyć efektywny dział marketingu. Porusza dlatego takie zagadnienia, jak rekrutacja, zarządzanie, analiza danych, czy organizacja pracy. Piotr Golczyk zwraca także uwagę na błędne wzorce zachowania i myślenia w biznesie oraz relacje na poziomie zarząd-firma.

Podcasty o marketingu i SEO – podsumowanie

Mam nadzieję, że dzięki tym podcastom uda Ci się nabyć przydatną wiedzę. Pamiętaj przede wszystkim o tym, aby to, czego się uczysz, wprowadzać następnie w praktyce.

O Azteq Azteq

Zobacz również

Jak wypozycjonować kanał na YouTube

YouTube to druga co do wielkości platforma wyszukiwania na świecie. Z tego powodu, każdy twórca …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *