SEMrush
Home / News / Salesforce i partnerstwo z Google

Salesforce i partnerstwo z Google

Polecamy
Rank Tracker
Link Assistant
SEMRush
Brand24
Marc Benioff i Salesforce współpracują z Google w jednej z najważniejszych gałęzi nowych technologii tj. cloud computing.

W ogłoszonym w poniedziałek partnerstwie strategicznym Salesforce i Google ujawniły plany zintegrowania pakietu oprogramowania biurowego Google o nazwie G Suite z podstawową platformą Salesforce, integrację Google Analytics z oprogramowaniem marketingowym Salesforce i wzajemne zobowiązanie do korzystania z produktów drugiej strony.

Salesforce wykorzysta infrastrukturę chmury Google do „rozszerzenia” swoich podstawowych usług w ramach umowy. Ale Google może być tym, który daje więcej w partnerstwie, ponieważ otwarcie przez Google Analytics może znacznie zwiększyć przydatność produktów marketingowych Salesforce.

„To pierwsze tego rodzaju partnerstwo, które postrzegamy jako najlepsze z obu światów” – mówi Ryan Aytay, wiceprezes ds. Rozwoju biznesu i strategicznych kont w Salesforce.

Integracja Google Analytics z Salesforce Marketing Cloud była najważniejszą prośbą klientów Google i Salesforce w ostatnich miesiącach, mówi starszy dyrektor Google Analytics Babak Pahlavan. Podczas gdy Google oferuje interfejsy API dla firm, które wcześniej korzystały z Google Analytics, nigdy wcześniej nie otwierało się ono na tak głęboką integrację – mówi Tariq Shaukat, prezes Google Cloud. Łącząc te narzędzia, marketerzy będą mogli łączyć dane z odwiedzin witryny z profilami klientów w Salesforce, aby oferować bardziej spersonalizowane witryny i reklamy. Podczas gdy wielu klientów marketingowych Salesforce korzystało również z Google Analytics, tych dwóch nie można było wystarczająco zintegrować, aby było to warte zachodu, zwłaszcza w zakresie zwiększania zaangażowania klientów – mówi Bob Stutz, dyrektor ds. Marketingu w usłudze Salesforce Marketing Cloud.

Google chce także wykorzystać partnerstwo z Salesforce, aby przyspieszyć wdrożenie swojej platformy oprogramowania biurowego G Suite, która konkuruje przede wszystkim z Microsoft Office 365 i innymi bardziej skoncentrowanymi narzędziami, takimi jak Dropbox. Google oferuje promocję każdemu klientowi Salesforce, który nie korzysta z G Suite.

To kolejny dobry sojusznik Google, który w październiku zapowiedział partnerstwo z Cisco, a w sierpniu umowę wieloletnią z Marketo. Microsoft ogłosił w październiku siedmioletni kontrakt z gigantem energetycznym Chevron na wykorzystanie chmury Microsoftu.

Fani Google Cloud będą świętować wotum zaufania od Salesforce na platformie Google jako długoterminowego, realnego partnera.

Podobne Posty

Polecamy
Rank Tracker
Link Assistant
SEMRush
Brand24

O Azteq Azteq

Zobacz również

Marketing w social mediach. Jak zacząć?

To, że w dzisiejszych czasach niemal każda inicjatywa potrzebuje aktywności w social mediach to już …