niedziela , Listopad 18 2018
Home / News / Salesforce i partnerstwo z Google

Salesforce i partnerstwo z Google

Marc Benioff i Salesforce współpracują z Google w jednej z najważniejszych gałęzi nowych technologii tj. cloud computing.

W ogłoszonym w poniedziałek partnerstwie strategicznym Salesforce i Google ujawniły plany zintegrowania pakietu oprogramowania biurowego Google o nazwie G Suite z podstawową platformą Salesforce, integrację Google Analytics z oprogramowaniem marketingowym Salesforce i wzajemne zobowiązanie do korzystania z produktów drugiej strony.

Salesforce wykorzysta infrastrukturę chmury Google do „rozszerzenia” swoich podstawowych usług w ramach umowy. Ale Google może być tym, który daje więcej w partnerstwie, ponieważ otwarcie przez Google Analytics może znacznie zwiększyć przydatność produktów marketingowych Salesforce.

„To pierwsze tego rodzaju partnerstwo, które postrzegamy jako najlepsze z obu światów” – mówi Ryan Aytay, wiceprezes ds. Rozwoju biznesu i strategicznych kont w Salesforce.

Integracja Google Analytics z Salesforce Marketing Cloud była najważniejszą prośbą klientów Google i Salesforce w ostatnich miesiącach, mówi starszy dyrektor Google Analytics Babak Pahlavan. Podczas gdy Google oferuje interfejsy API dla firm, które wcześniej korzystały z Google Analytics, nigdy wcześniej nie otwierało się ono na tak głęboką integrację – mówi Tariq Shaukat, prezes Google Cloud. Łącząc te narzędzia, marketerzy będą mogli łączyć dane z odwiedzin witryny z profilami klientów w Salesforce, aby oferować bardziej spersonalizowane witryny i reklamy. Podczas gdy wielu klientów marketingowych Salesforce korzystało również z Google Analytics, tych dwóch nie można było wystarczająco zintegrować, aby było to warte zachodu, zwłaszcza w zakresie zwiększania zaangażowania klientów – mówi Bob Stutz, dyrektor ds. Marketingu w usłudze Salesforce Marketing Cloud.

Google chce także wykorzystać partnerstwo z Salesforce, aby przyspieszyć wdrożenie swojej platformy oprogramowania biurowego G Suite, która konkuruje przede wszystkim z Microsoft Office 365 i innymi bardziej skoncentrowanymi narzędziami, takimi jak Dropbox. Google oferuje promocję każdemu klientowi Salesforce, który nie korzysta z G Suite.

To kolejny dobry sojusznik Google, który w październiku zapowiedział partnerstwo z Cisco, a w sierpniu umowę wieloletnią z Marketo. Microsoft ogłosił w październiku siedmioletni kontrakt z gigantem energetycznym Chevron na wykorzystanie chmury Microsoftu.

Fani Google Cloud będą świętować wotum zaufania od Salesforce na platformie Google jako długoterminowego, realnego partnera.

Podobne Posty

O Azteq Azteq

Zobacz również

3 proste receptury copywritera na chwytliwe nagłówki w mediach społecznościowych

W mediach społecznościowych liczą się sekundy. Odbiorca w mgnieniu oka podejmuje decyzję, czy przeczyta dany …