Home / News / Content Marketing / Jak Opracować Strategię Content Marketingu dla Twojego Bloga

Jak Opracować Strategię Content Marketingu dla Twojego Bloga

Założenie bloga na witrynie Twojej firmy może pomóc w dotarciu do większej liczby odbiorców, zbudowaniu autorytetu firmy i zachęceniu odwiedzających do powrotu na stronę. Jednak nie można po prostu wrzucić tam jakiejkolwiek zawartości i liczyć na to, że ktoś się tym zainteresuje. Potrzebujesz planu. Starannie opracowana strategia skupia Twoje wysiłki we właściwych miejscach, zwiększając szanse na uzyskanie pożądanych wyników.

Twoja publiczność

Musisz wiedzieć dla kogo piszesz, zacznij więc od tworzenia profilu głównych odbiorców Twoich produktów. Zastanów się nad ich wiekiem, płcią, lokalizacją, zainteresowaniami, stronami i aplikacjami jakich używają, jakie są ich hobby i ich problemy.

Jaki rodzaj treści ta grupa odbiorców preferuje pod względem tematów, stylu (lekki, profesjonalny itp.), rodzaju mediów (artykuły, filmy wideo itp.) i długości? Możesz to sprawdzić, wchodząc na inne strony, które odwiedzają Twoi docelowi odbiorcy, analizując zawartość Twojej witryny, sprawdzając, co robią konkurenci, czy też przeprowadzając ankiety.

Typy treści

Pomyśl o treści w trzech kategoriach. Ogólny materiał edukacyjny dotyczy Twojej branży, ale niekoniecznie konkretnie Twojego produktu. Ukierunkowany edukacyjny typ zawiera się w ramach Twojej dziedziny i jest związany z Twoim produktem. Zorientowany na reakcję typ jest prostym, bezpośrednim sposobem na sprzedaż produktu. Na przykład, jeśli prowadzisz salon używanych samochodów te kategorie mogą wyglądać następująco:

Ukierunkowany edukacyjny: na co warto zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu; 4 sygnały, że nadszedł już czas na sprzedaż Twojego samochodu; 3 wskazówki jak uzyskać dobrą cenę za używany samochód.

Ogólny ukierunkowany: Czym zajmuje się obecnie Tesla; kto jest zaangażowany w najnowszy skandal związany z emisją zanieczyszczeń; ogólne wskazówki dotyczące konserwacji samochodu.

Zorientowany na reakcję: posty na temat konkretnych samochodów w Twoim salonie; promocje, które prowadzisz; posty o Twoich USP (Unique Selling Point).

Ogólna strategia edukacyjna jest bardziej atrakcyjna i generuje więcej linków zwrotnych, ale ma niski współczynnik konwersji – choć przyciąga ludzi interesujących się samochodami, być może nie są oni zainteresowani kupnem.

Treść zorientowana na reakcję jest trudniejsza w rozprowadzaniu – kto chciałby podzielić się informacją o promocji w lokalnym salonie samochodowym z wszystkimi przyjaciółmi? Jednak ludzie, których przyciągnie taki post, prawdopodobnie chcą dokonać zakupu.

Ukierunkowany edukacyjny typ plasuje się pomiędzy tymi dwoma.

Na czym powinieneś się skupić? Niestety, nie ma na to jednej odpowiedzi. To zależy od firmy i stanu branży. Ogólnie mówiąc, jeśli sprzedajesz produkt lub usługę, skoncentruj się na ukierunkowanych treściach edukacyjnych, dodając też treści ukierunkowane na reakcję. Jeśli jednak Twoja strona nie znajduje się w rankingach Google, możesz potrzebować bardziej ogólnej treści edukacyjnej, aby stworzyć linki zwrotne i podnieść pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Będziesz musiał trochę poeksperymentować.

Wyszukiwanie słów kluczy

Kolejny krok to wyselekcjonowanie słów kluczowych. Używaj narzędzi, takich jak Google Keyword Planer, Moz’s Keyword Explorer i KWFinder. Twoim celem jest identyfikacja, czego Twoi odbiorcy docelowi szukają w Google i opierając się na wynikach stworzenie zawartości, która pojawi się na stronie. Słowa kluczowe o wyższej liczbie wyszukiwań będą trudniejsze do ustawienia, ponieważ konkurencja jest wyższa, ale jeśli się powiedzie przyniesie Ci to większą ilość odwiedzających.

Nie zaniedbuj stron z niższymi pozycjami w rankingach wyszukiwania. Jeśli chodzi o przepływ ruchu, 10 fragmentów treści, które przyciągną 100 osób miesięcznie, jest tak samo dobra, jak jeden, który przyciąga 1000 odwiedzających miesięcznie. Koncentrując się na słowach kluczowych o niższym poziomie objętości (zwanymi „long-tail”), możesz zdominować swoją branżę. Zbuduj plan na stworzenie zawartości postów wokół tych słów kluczowych i włącz je do swojej treści w jak najbardziej naturalny sposób.

Stwórz cele i ustanów miary sukcesu

Co starasz się osiągnąć przez Twoje posty? Czy chcesz zwiększyć natężenie ruchu na Twojej witrynie? Konwersje? Reakcję w mediach społecznościowych? Zdefiniuj cel dla każdego elementu treści i określ miary mierzenia postępu w trakcie realizacji tego celu. Tutaj przydadzą się niektóre umiejętności korzystania z Google Analytics – możesz śledzić zachowanie użytkowników na witrynie, w tym strony, na których trafiają, gdzie udaję się później i czy dokonują zakupu.

Stała Treść

Co myślisz, jeśli odwiedzisz stronę, która nie zaktualizowała swojego bloga w ciągu sześciu miesięcy? Czy witryna jest martwa? Czy ta firma nadal działa? A może brakuje im środków na utrzymanie strony internetowej? Nie jest to najlepsze wrażenie. Upewnij się, że masz odpowiedni system i osoby, które są w stanie zapewnić regularne, systematyczne i wysokiej jakości posty. Możesz to osiągnąć przez wynajęcie kogoś do pisania treści, zwrócenie się do firmy pośredniczącej lub samodzielne pisanie tekstów.

Dobrym pomysłem jest też stworzenie pewnej ilości ogólnych tekstów z wyprzedzeniem, dzięki czemu masz zapas czasu w momencie, kiedy nie możesz dostarczyć nowej treści.

Odpowiedni kierunek

Bądź elastyczny ze swoją strategią. Jeśli coś nie działa, niezależnie od tego, czy jest to określony rodzaj treści, obszar tematyczny czy styl pisania, zmień to. Regularnie poświęć trochę czasu na analizowanie istniejącej zawartości. Przestrzegaj działań, które przynoszą rezultaty i skup się na nich. Sprawdź co nie jest skuteczne i staraj się to wyeliminować. Twoja strategia dotycząca treści może a nawet powinna ewoluować i adaptować się z upływem czasu.

Integracja

Nie skupiaj się wyłącznie na strategii content marketingu. Łącz ją z innymi działaniami marketingowymi i promocyjnymi. Jeśli pewien produkt jest w ofercie przez kilka tygodni, opublikuj kilka postów na jego temat. Prowadź działania związane z tworzeniem linków w tandemie z tworzeniem treści, równocześnie generuj linki do nowych fragmentów treści. I oczywiście dziel się swoimi postami na swoich platformach społecznościowych i zachęcaj osoby z Twoje sieci kontaktów do tego samego.

Podsumowanie

To powinno dać Ci dobry start, aby rozwijać i wdrażać strategię content marketingu. Sam fakt, że masz taką strategię, prawdopodobnie sprawi, że wyprzedzisz wielu konkurentów. Jeśli będziesz kontynuować naukę, eksperymenty i adaptację w miarę potrzeb wkrótce wyjdziesz na prowadzenie.

 

Podobne Posty

O Azteq Azteq

Zobacz również

Hosting WordPress – jaki najlepszy a nawet darmowy wybrać

Zakładając swoją stronę na WordPressie musimy zadbać o odpowiedni hosting. Wybór hostingu wpływa na wiele …