Home / Growth Hacking / Po co korzystać z landing page w marketingu w social media.

Po co korzystać z landing page w marketingu w social media.


[ SEOWind.io - pisz treści które rankują się w TOPach ]

Dowiedz się, do czego służą landing page i jak je skutecznie wykorzystać w działaniach w social media.

Wiele potencjalnie ciekawych kampanii marketingowych nie zdaje egzaminu ze względu na drobne techniczne niedociągnięcia. Jednym z częstych problemów jest brak skutecznej strony docelowej zamykającej dany proces. Możesz mieć dobrze dobraną grupę docelową i poprawnie ustawioną reklamę. Możesz też skupiać się na tzw. działaniach organicznych (czyli takich, do których nie wykorzystuje się budżetu na kliknięcia płatne) i tworzyć posty, które skutecznie angażują społeczność zgromadzoną wokół twojej marki. Świetna robota! Jednak to bardzo często nie wystarczy.

Tak naprawdę zadbałeś dopiero o początkowe elementy procesu. Przyciągasz uwagę i budujesz świadomość. Teraz czas na efektywne domknięcie procesu, aby zrealizować cel biznesowy. Może to być subskrypcja newslettera, pobranie e-booka, zapis na szkolenie lub też dokonanie zakupu w sklepie internetowym albo wysłanie zapytania ofertowego. Ważne, aby był to konkretny, mierzalny, łatwy do zakomunikowania cel.

Od obcego do klienta

Istnieje wiele modeli obrazujących, w jaki sposób użytkownik z kogoś zupełnie obcego staje się twoim klientem. Wśród nich można wymienić na przykład model AIDA (z wariantami AIDAL, AIDAS, AIDCAS) czy też DIPADA. Czas na kilka słów objaśnienia najprostszego z nich.

Za akronimem AIDA kryją się terminy: AttentionInterestDesire, Action. Schemat ten pokazuje, że najpierw musisz zdobyć uwagę określonej grupy użytkowników. To robisz za pomocą wszelkiej aktywności w mediach społecznościowych. Tweetujesz, umieszczasz posty na Facebooku, wrzucasz zdjęcia na Instagram, czy też ustawiasz konkretne kreacje reklamowe. Dobierając odpowiednie teksty i zdjęcia wzbudzasz zainteresowanie użytkowników – pokazujesz im, że możesz rozwiązać jakiś ich problem lub dostarczyć określonych doświadczeń. Dzięki wpływasz na ich postawę, za pomocą odpowiednich komunikatów, wzbudzenia określonych emocji, powodujesz, że zaczynają czuć potrzebę skorzystania z twojej oferty. Na koniec następuje akcja – konkretne działanie.

Zauważ, że jeśli nie zagospodarujesz tego ostatniego etapu, istnieje ryzyko, że odpowiednio przygotowany konsument zwróci się do twojej konkurencji.

Polecam przy okazji lekturę książki Permission marketing Setha Godina, której podtytuł wiele mówi: Turning Strangers into Friends and Friends into Customers.

Jak wykonać pierwszy krok

Działając w mediach społecznościowych niestety bardzo często zatrzymujesz się na pierwszym etapie. Dzięki swoim działaniom przyciągasz “obcych”, z których część staje się twoimi zaangażowanymi fanami, a część przynajmniej świadomymi twojej marki i oferty użytkownikami.

Teraz czas na kolejny etap – trzeba dać użytkownikom jasny komunikat, instrukcję, co mają zrobić, aby ze stanu, w którym się znajdują, znaleźli się w lepszej sytuacji (dzięki twojemu produktowi – narzędziu, usłudze etc.). Za pomocą języka korzyści i odpowiedniego call-to-action (przeczytaj także: 7 sposobów na optymalizacji przycisku call to action), czyli wezwania do podjęcia działania, powinieneś skłonić do przejścia do miejsca, w którym ze świadomego użytkownika mogą stać się twoim klientem.

Aby dowiedzieć się, jak w prosty sposób dodać CTA do swoich reklam na Facebooku, przejrzyj ten prosty poradnik: Jak dodać wezwanie do działania do reklamy.

Zastosuj landing page

Takie miejsce to tzw. strona docelowa lub inaczej – landing page. Strony tego typu charakteryzują się dość prostą budową i optymalizacją pod kątem skutecznego domknięcia procesu – konwersji.

Strony typu landing page zazwyczaj nie posiadają menu, linków i de facto przypominają modne ostatnio strony typu one-page. Dzięki prostej budowie, braku elementów rozpraszających użytkownika lub dających mu możliwość podjęcia innej akcji, landing page są efektywnym narzędziem sprzedażowym.

Kluczowe elementy każdego landing page to krótki komunikat tekstowy, który ma na celu utrwalenie przyjętej postawy (zainteresowania produktem, chęci wykonania konkretnej akcji), formularz i przycisk call to action, który ma zwiększyć szansę, że ów formularz zostanie wypełniony.

Dzięki odesłaniu ruchu na landing page minimalizujesz ryzyko, że użytkownik:

  • rozproszy się i wybierze alternatywną ścieżkę (innymi słowy – kliknie w inny link, zaangażuje się w inną czynność),
  • nie skorzysta z twojej oferty, bo nie będzie dla niego jasne, jakie kroki ma wykonać.

Jak stworzyć skuteczny landing page?

Zastanawiasz się pewnie, jak można stworzyć taki skuteczny landing page. Można stworzyć go samodzielnie – np. za pomocą szablonu one-page na WordPressie. Wymaga to jednak wiedzy z zakresu kodowania i projektowania graficznego. Można też wybrać prostsze scenariusze:

  • stworzyć landing z gotowych elementów w prostym kreatorze,
  • zlecić pracę specjalistom od tworzenia stron docelowych,
  • wybrać po prostu gotowy szablon (jak na przykładzie poniżej) i dostosować do swoich potrzeb

6b5666d77f75875233ff-1440×986

źródło: Landingi – Szablony landing page (na tej stronie znajdziesz więcej gotowych rozwiązań, jak i usługi związane z projektowaniem landing page na zamówienie i wiele więcej).

O Szymon Słowik

Konsultant, marketer, współzałożyciel firmy doradczej i agencji marketingowej Takaoto.pro. Specjalizuje się w kompleksowych audytach stron i sklepów internetowych. Doradza markom, jak wyznaczać i realizować cele biznesowe w sieci.

Zobacz również

Jak wypozycjonować kanał na YouTube

YouTube to druga co do wielkości platforma wyszukiwania na świecie. Z tego powodu, każdy twórca …